آماده باش نیروهای آتش نشانی قزوین در چهارشنبه آخر سال

نیروهای عملیاتی آتشنشانی قزوین به منظور امداد رسانی و مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال در آماده باش کامل قرار دارند.

موسی خانی رییس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین  گفت : علاوه بر استقرار ۶ واحد خودرویی در مرکز و مناطق پرتردد شهر از ابتدای اسفند، چهار تیم به همراه ۱۵ تیم سیار نیز از عصر سه شنبه هفته جاری در شهر قزوین مستقر می‌شود و تمامی نیرو‌های آتش نشانی نیز به صورت ۱۰۰ درصد برای چهارشنبه آخر سال در حالت آماده باش قرار دارند.

قدیر موسی خانی گفت: با توجه به حوادث به وقوع پیوسته در سال‌های گذشته و مصدومیت و نقص عضو تعداد زیادی از شهروندان در برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال، دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری و سازمان آتش نشانی قزوین، برنامه‌های پیشگیرانه را به منظور فرهنگ سازی اجرا می‌کنند.

 برای این منظور، کارشناسان این سازمان هر شب با حضور در پنج مسجد توصیه‌های ایمنی را به شهروندان ارایه می‌کنند و در حوزه آموزش و پرورش نیز با استفاده از سامانه شاد و حضور در مدارس توصیه‌های لازم در خصوص ایمنی و رعایت مقررات لازم در این روز برای مردم تشریح می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از فضا‌های شهری از جمله نصب بنر و بیلبورد جهت تنویر افکار عمومی و آگاه سازی شهروندان در خصوص آسیب‌های احتمالی هنگام برپایی این مراسم، یادآور شد: آتش نشانی طی مدت باقیمانده اقدام به جمع آوری ضایعات مانند شاخه و برگ درختان و لاستیک‌های فرسوده از سطح شهر کرده و ساخت و انتشار کلیپ را در فضای مجازی در دستور کار قرار داده است.

موسی خانی با اشاره به راه اندازی پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک، گفت: از تمامی شهروندان درخواست داریم تا ضمن پیوستن به این پویش همگانی، ضمن همراهی با این برنامه‌ها رعایت موارد ایمنی و استفاده نکردن از مواد محترقه غیراستاندارد و خطرناک را مورد توجه قرار دهند تا با فراغ بال و در کمال صحت و سلامت به استقبال سال نو برویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.