استاندارهمدان:

طرح توسعه آرامگاه حیقوق نبی (ع) گردشگری تویسرکان را تقویت می‌کند

استاندار همدان گفت: طرح توسعه و ساماندهی آرامگاه حیقوق نبی (ع) گردشگری شهرستان تویسرکان را تقویت خواهد کرد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد درتویسرکان گفت: سفر به شهرستان تویسرکان با هدف برگزاری جلسه هیات امنای آستان مقدس حضرت حیقوق نبی (ع) بود.

او گفت: طرحی از جانب میراث فرهنگی و گردشگری استان برای توسعه آرامگاه حیقوق نبی آماده شده که باید فرآیند‌های اداری آن تا تصویب شدن توسط اهل فن، طی شود.

آرامگاه حیقوق نبی (ع) بنایی قدیمی بازمانده از عصر سلجوقی با معماری مخروطی در آغوش تویسرکان آرمیده و به عنوان نماد گردشگری مذهبی در غرب کشور هر سال گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

حضرت حیقوق نبی (ع) بر اساس روایات معتبر و متواتر کتاب‌های تاریخی و افراد دارای اعتبار، یکی از پیامبران بنی اسرائیل است که قریب به ۲ هزار و ۶۰۰ سال قبل در عصرˈ یهو یاقیمˈ و ˈصدقیاˈ پادشاهان یهود در منطقه اورشلیم می‌زیسته است.

استاندار همدان گفت: طرح توسعه آرامگاه حیقوق نبی (ع)، هم در شان این پیامبر خداوند است و هم برای توسعه و عمران شهرستان به ویژه در حوزه گردشگری پی‌ریزی شده است.

ساختمان آرامگاه این پیامبر الهی یکی از بنا‌های قدیمی با سبک معماری جذاب و زیبایی است که به احتمال فراوان به دوره سلجوقیان مربوط می‌شود.

بنای آرامگاه از فاصله دور شبیه به یک برج مدور با سقف مخروطی شکل به نظر می‌رسد و دارای بدنه هشت ظلعی و گنبد دوپوش است.

طرح مطالعه توسعه این آرامگاه در حال اجرا است.

قاسمی فرزاد گفت: شهرستان تویسرکان یکی از قطب‌های دارویی کشور است که باید از این ظرفیت برای توسعه شهرستان استفاده شود.

او گفت: ارکان نظام در شهرستان تویسرکان دارای یک ارتباطات قوی و یک انسجام در اداره امور هستند که نقش مهمی در پیشبرد اهداف دولت در این شهرستان خواهد داشت.
منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.