افزایش سهم بیمه برنج، چای و باغ‌ های کشاورزی در سال زراعی جدید

استاندار گیلان گفت: افزایش سهم بیمه برنج، چای و باغ‌های کشاورزی در سال زراعی جدید، جزو اولویت صندوق بیمه کشاورزی کشور باید باشد.

اسدالله عباسی در دیدار قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور با قدردانی از اقدامات این صندوق در استان، گیلان را استانی حادثه خیز عنوان کرد.

استاندار گیلان گفت: با توجه به این موضوع و دستورالعمل سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر مرجع بودن پرداخت خسارات بخش کشاورزی توسط صندوق بیمه و حمایت ۷۰ درصدی دولت از سهم بیمه کشاورزی، لازم است افزایش سهم بیمه برنج، چای و باغ‌های کشاورزی در سال زراعی جدید، جزو اولویت‌ها باشد و موجب اطمینان خاطر کشاورزان در تولید و عرضه محصول است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی نیز در این دیدار بیان گفت: در سال‌زراعی گذشته با افزایش بیمه گذار، مبلغ ۶۲ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان خسارت دیده در حوادث و بحران‌های بارش‌های شدید، کم آبی و خشکی در استان پرداخت کرده ایم.

به گفته ابراهیم حسن نژاد، سهم عمده آن مربوط به برنج است که این رقم نسبت به سال قبل، افزایش چشمگیری داشته و در سال زراعی جدید هم با توجه به هماهنگی‌های بعمل آمده با رئیس سازمان چای کشور، مقرر شد بیمه فراگیر در چای با محوریت صندوق توسعه چای اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.