معاون رئیس جمهور

۴۸ طرح با سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلار در دولت سیزدهم آغاز شده است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: از آغاز دولت سیزدهم ۴۸ طرح صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلار آغاز شده است.

سیدمحمد حسینی گفت: علاوه بر بخش صنعت و معدن، در حوزه نفت طرح‌های بزرگی آغاز شده که بی تردید حاصل آن رونق اشتغال و اقتصاد کشور است.

شامگاه چهارشنبه در کنگره ملی بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی با عنوان «مصلح شرق» در مسجد جامع شهرستان اسدآباد برگزار شد.

او در ادامه گفت: دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می‌کند و در این خصوص مصمم است و فرآیند صدور مجوز‌های کسب و کار را تسهیل و سرعت می‌بخشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت تحول گرا و عدالت خواه در زمینه اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی کار‌های خوبی انجام داده تا روند خدمت به مردم تسریع شود.

حسینی گفت: برخی مشکلات کشور محصول کم‌کاری، تعلل و رخوت در گذشته است واین دلسردی مردم باید جبران و به شور نشاط اجتماعی تبدیل شود و در این خصوص تمام بدنه دولت اعم از مدیران ارشد میانی و تمام کارکنان دولت وظیفه سنگینی به عهده دارند.

او گفت: پرتاب ماهواره نور ۲ به فضا افتخار آفرین بود و این موفقیت سپاه موجب تقویت اقتدار ملی ایران در عرصه بین‌الملل شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، اتحاد، همبستگی و یگانگی را از ویژگی‌های ملت ایران دانست.

حسینی گفت: پرهیز از تفرقه و چندصدایی و انزوا موضوع مهمی بود که سیدجمال الدین اسدآبادی به کرات آن را به مسلمانان هشدار داد و در این راه جان خود را فدا کرد.

او گفت: انقلاب اسلامی از تجارب حرکت سیدجمال، انقلاب مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت استفاده کرد و مسیر درست را با همراهی مردم پیدا کرده و بدون نیاز به مبارزه مسلحانه، رژیم مورد حمایت آمریکا و اروپا را ساقط کرد.

حسینی، سیدجمال الدین اسدآبادی را انسانی شجاع و جسور دانست که با سفر‌های خستگی ناپذیر به اقصی نقاط جهان ندای اتحاد و آزادی ملت‌های مسلمان را سر داد.

 نشریه «عروه الوثقی» به عنوان اثر برجسته منادی آزادی سیدجمال الدین اسدآبادی است.

او گفت: این نشریه نقش مهمی در روشنگری ملت‌ها داشت که کشور‌های انگلیس و فرانسه آن را برنتابیدند و انتشار آن را متوقف کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، استبداد ستیزی و استعمارگریزی، سیدجمال الدین اسدآبادی را الگویی کامل و بی نقص برای ملت ایران دانست.

حسینی گفت: «تفرقه بینداز و حکومت کن» شعار اروپایی هاست، اما سیدجمال نقطه مخالف این شعار را فریاد می‌زد تا روح جهاد و مبارزه در مسلمانان بیدار شود.

او گفت: روحیه خودباختگی و تسلط استعمار در ملت ایران از بین رفته و خودباوری و اعتماد به نفس جایگزین آن شده، اما هنوز هم به آموزه‌ها و آرمان‌های این مصلح بیدارگر به شدت نیاز داریم تا گرفتار فتنه و توطئه آمریکا نشویم.

کنگره «مصلح شرق» ۱۸ و ۱۹ اسفند در اسدآباد، زادگاه این عالم برجسته در حال برگزاری است و امروز با حضور حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و فردا با حضور وزرای علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.