ادعای رئیس رژیم صهیونیستی: امیدوار به همکاری ترکیه برای برقراری صلح در منطقه هستیم

اسحاق هرتزوگ در جریان سفر خود به ترکیه مدعی شد رژیم اشغالگر قدس با همکاری آنکارا در منطقه صلح را جاری خواهد کرد.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در سفری به ترکیه با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، رایزنی کرد. دو طرف پس از دیدارشان با خبرنگاران صحبت کرده و درباره مسائل مطرح شده خبر دادند.

اردوغان خطاب به خبرنگاران مدعی شد: «این در دستان ما است که به برقراری مجدد فرهنگ صلح، آرامش و همزیستی در منطقه خود کمک کنیم. راه حل دو دولتی باید محافظت شود، هویت دینی و حفاظت از الاقصی باید در نظر گرفته شود، همچنین ما در دیدار امروز بر لزوم بهبود شرایط زندگی برای فلسطینیان تأکید کردیم.»

اردوغان در ادامه با بیان آن‌که به اعتقاد او سفر رئیس رژیم صهیونیستی نقطه عطفی در روابط ترکیه و رژیم اشغالگر خواهد بود، مدعی شد: «یهود ستیزی جنایت علیه بشریت است، مردم ترک و یهودی در طول تاریخ با هم زندگی کرده‌اند.»

او همچنین اعلام کرد که «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، بلافاصله پس از سفر هرتزوگ، به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و کرانه باختری سفر می‌کند.

هرتزوگ نیز در سخنان خود مدعی شد: «هدف ما ایجاد پایه‌هایی برای توسعه روابط خوب با ترکیه است، ما امیدواریم که برای برقراری صلح در منطقه با یکدیگر همکاری کنیم، همچنین از سفر چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، در ماه آوریل استقبال می‌کنیم. اسرائیل و ترکیه می‌توانند و باید در همکاری‌هایی مشارکت کنند که بر منطقه‌ای که ما همه آن را وطن می‌نامیم تأثیر بگذارد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
شما اگر با ابلیس هم توافق امضا کنید کمتر از 25 سال آینده را نخواهید دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اردوغان کذاب ترین و پست ترین انسان روی زمین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
فکر کنم باید منتظر حمله کشوری های اسرائیل و امریکا و کشور های عربی به ایران باشیم
همیطور با همراهی ترکیه و اروپا و جمهوری اذربایجان
آخرین اخبار