افزایش حقوق در بودجه ۱۴۰۱ در دوراهی «عدالت» و «ناچاری»

دولت بودجه ۱۴۰۱ را در حالی به مجلس فرستاده بود که حداقل دستمزد در سال آینده ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد و افزایش حقوق را «پلکانی» در نظر گرفت.

رئیس جمهور دولت سیزدهم از آغاز به کار واژه «عدالت» را بار‌ها در سخنرانی‌ها و اظهار نظرهایش به کار برد؛ آقای رئیسی که در تابستان ۱۴۰۰ از ریاست قوه قضائیه به ریاست دولت رسید، «عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد» را به عنوان یکی از دستور کار‌های مهم خودش معرفی کرد.

آقای رئیسی آبان ماه تأکید داشت تمام دستگاه‌های کشور تلاش کنند تا در پرداخت‌ها تبعیضی وجود نداشته باشد. چند روز پیش، نهم اسفند ماه رئیس جمهور در جلسه با استاندارهایش بی‌عدالتی‌های موجود در پرداخت حقوق را «بسیار نگران کننده» خواند و گفت که مردم در پرداخت حقوق و دستمزدشان «احساس بی‌عدالتی و تبعیض» می‌کنند.

دولت در لایحه بودجه سال آینده، ۲۹ درصد افزایش حقوق را برای حقوق‌بگیرانی در نظر گرفت که دریافتی کمتری داشتند؛ در ادامه هم با هر چه بیشتر شدن حقوق‌ها، درصد افزایش کم تر می‌شد تا به ۵ درصد برسد و در نهایت، میانگین افزایش حقوق کارکنان، ۱۰ درصد شود. با این شیوه دولت می‌خواست عدالت در پرداخت‌ها را دنبال کند.

عبور از بخش حقوق و دستمزد لایحه بودجه ۱۴۰۱/ نماینده مجلس: پیشنهادهایمان را هوا دادند!

اما حقوق و دستمزد لایحه بودجه‌ای که حالا به شورای نگهبان رفته، با لایحه پیشنهادی دولت متفاوت شده. دوشنبه این هفته، یک روز پیش از پایان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، رئیس مجلس با یک رأی گیری «استِمزاجی» موافقت نمایندگان را گرفت تا از تبصره پر از پیشنهاد «حقوق و دستمزد» عبور کند و بررسی بودجه زودتر تمام شود.

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت «هیئت رئیسه مجلس امسال به قانون آیین نامه داخلی عمل نکرد و چند روز پیش با رأی استمزاجی و غیرعلنی، موافقت نمایندگان را گرفت تا پیشنهاد‌ها به نوعی مطرح نشوند. در صحن هم تذکر دادیم، اما همین روند ادامه پیدا کرد.»

او گفت «تبصره ۱۲ برای کارمندان و بازنشستگان و عدالت در پرداخت‌ها مهم بود، متأسفانه با یک رأی همه پیشنهاد‌های نمایندگان را هوا دادند. اولین بار پس از حضور در ۴ دوره مجلس این اتفاق افتاد.»

با عبور مجلس از تبصره ۱۲ یا همان «حقوق و دستمزد»، نظر کمیسیون تلفیق مصوب شد که افزایش حقوق برای همه ۱۰ درصد در نظر گرفته شود اما، حداقل حقوق را در سال آینده با افزایش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید؛ بیشترین حقوق هم حدود ۲ میلیون تومان بالاتر رفت و ماهانه ۷ برابر حداقل حقوق یعنی ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد.

آقای کوچکی‌نژاد اضافه کرده «در سال ۱۴۰۰ و چند سال پیش از آن افزایش حقوق پلکانی بود که می‌خواستیم با پیشنهاد‌ها این بخش از لایحه بودجه را اصلاح کنیم که ممکن نشد. لابی‌هایی داخل مجلس هست و مشکل ایجاد می‌شود؛ برخی افراد منافع یک گروه خاص را دنبال می‌کنند.»

افزایش حقوق بودجه ۱۴۰۱ در دوراهی «عدالت» و «ناچاری»

یا افزایش پلکانی یا افزایش حداقل حقوق!

یکی دیگر از نمایندگان مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان گفت «ناعادلانه شدن افزایش حقوق را رد نمی‌کنم، اما کمیسیون تلفیق فکر می‌کند این بهترین کاری بوده که می‌توانست انجام شود. این کمیسیون حداقل حقوق را می‌خواست خیرخواهانه افزایش دهد تا مردم حتی‌الامکان با اضافه‌کاری هم که شده، زندگی شان را بچرخانند.»

این نماینده توضیح داد «خواسته دولت برای افزایش پلکانی حقوق‌ها با حداقل پرداختی ۴ میلون و ۵۰۰ هزار تومانی ممکن بود، اما محدودیت منابع اجازه نمی‌داد این اتفاق با کف حقوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی بیفتد.»

او گفت «آقای حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق هم معتقد بود اگر مصوبه کمیسیون تلفیق دست بخورد، لایحه بودجه به هم می‌خورد. دولت هم این تغییر را احتمالاً به خاطر افزایش حداقل حقوق پذیرفته و از این تبصره رد شدند.»


بیشتر بخوانید


رئیس کمیسیون تلفیق: دولت حداقل حقوق را ۲۹.۵ درصد بالا برد؛ ما ۶۰ درصد

حمیدرضا حاجی‌بابایی که امسال به ریاست کمیسیون تلفیق رسیده، گفته لایحه بودجه ۱۴۰۱ بی‌عیب نیست، اما بیشترین آثار مثبت را در خودش داشته است.

او گفت «حداقل حقوق پیشنهادی دولت از سال ۱۴۰۰، ۲۹.۵ درصد افزایش پیدا می‌کرد و ما در کمیسیون تلفیق آن را ۶۰ درصد افزایش دادیم. تلاش کردیم در مالیات‌ها هم کمک کنیم.»

آقای حاجی‌بابایی اضافه کرد «نمی‌گویم بودجه مصوب ما عیبی ندارد، حتماً عیب دارد؛ اما میان تعارض‌های موجود، چون مجلس یکپارچه آن را پذیرفت، نشان داد جمع بندی مناسبی بوده. حقوق رزمندگان معسر و جمعیت قابل توجهی از مردم افزایش یافت که بالاترین حسن مصوبه مجلس است.»

او گفت «در گذشته حداکثر حقوق ۱۵ برابر حداقل حقوق اعلام می‌شد، اما با افزایش کف حقوق، بیشترین دریافتی ۷ برابر است؛ نکات مثبت این پیشنهاد در دستمزد‌ها بیشتر بوده و بیشتر از پیشنهاد دولت برای افزایش حداقل حقوق، پول گذاشتیم.»

افزایش حقوق بودجه ۱۴۰۱ در دوراهی «عدالت» و «ناچاری»

یک نماینده: حقوق‌ها در لایحه بودجه به «عدالت» نزدیک «نیست»

آقای پژمانفر عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفته «حقوق و دستمزد لایحه بودجه به عدالت نزدیک نیست؛ باید حداقل وضعیت سال گذشته را برای افراد حفظ می‌کردیم که متأسفانه نشد.»

دولت در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۱، حقوق‌های ۵ میلیون تومانی را از پرداخت مالیات معاف کرده بود و برای دستمزد‌های «تا ۱۰ میلیون تومان، ۱۰ درصد»، «۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان، ۱۵ درصد» و برای حقوق‌های بالای ۲۰ میلیون تومان هم ۲۰ درصد مالیات در نظر داشت.

کمیسیون تلفیق اما، حقوق‌بگیران ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی را از مالیات معاف کرد و به دستمزد‌های «تا ۱۵ میلیون تومان، ۱۰ درصد»، «۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان، ۱۵ درصد»، «۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان، ۲۰ درصد» و برای حقوق‌های بالاتر هم ۳۰ درصد مالیات بست.

برخی منتقدان می‌گویند علاوه بر پلکانی نشدن افزایش حقوق‌ها، تغییر شیوه پرداخت مالیات بر حقوق و دستمزد هم نتوانسته عدالت را محقق کند و رشد حقوق کسانی که پرداختی بیشتر دارند، با محاسبه مالیات‌هایشان بیشتر از دیگران شده؛ مثلاً حقوق‌بگیر ۲۰ میلیون تومانی در لایحه دولت باید ۴ میلیون تومان مالیات بر درآمد می‌داد اما، با نظر مجلس سال بعد ۳ میلیون تومان مالیات می‌دهد. این دسته از منتقدان معتقدند مالیات‌های بر درآمد موجب شده دست آخر، افزایش مزد رخ ندهد.

ابراهیم اسدی بیدمشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نسترن
۱۹:۳۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
دولت باید کارمندهای خودش رو اخراج کنه. طرف صبح میره اداره شب بدون اینکه کمترین کاری کرده باشه برمیگرده. انتظار ماهی ۳۰ میلیون حقوق هم داره. چرا من که هیچ کسم کارمند نیست...باید پول یک مشت کارمند بی فایده رو بدم. کارمندهایی که هر ده نفرشون کار یک نفر رو میکنند و تا اسمون ادعا دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفام برای دولت ومجلس انقلابی که عمق بی عدالتی را درپیش گرفتن مردم از شماها متنفرن خودتون حقوق نجومی می گیرید در متن جامعه نیستید نه توان ونه سواد کنترل تورم را دارید بعد با تورم 1000 درصد چندر غاز به حقوقها اضافه کردبد سذم برشما تف به سرف نداشته تان کشور وملتی را به لجن کشاندید کمتر دزدی واختلاس کنید و از حقوق های نجومی خود بگذرید تا اینقدر ملت زجر نکشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
رزمندگان بسیجی ایثارکردنددرخط مقدم
دارای فرزندفاقدشغل تقاضاداریم حداقل حقوق وبیمه درمانی رزمندگان معسردولت مردمی لطف کنندبا۲۲۵۰هزارتومان میشودزندگی کردحداقل حقوق مجلس تصویب کردلطف کنیداجراشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
خدا ازتون نگذره بجای اضافه حقوق همونم کم کردین ..لعنت به شما
Iran (Islamic Republic of)
عمران مجدر لنگرودی
۰۰:۰۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
پیشنهادم این است اولا کسانی که در اتاق تصمیم کیری نشسته اند از روشن ترین مردم هستند اما تصمیماتشان تاریک است میدانید چرا چون قلب شان از عدالت بسیار دور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام اقای ریسی متاسفم که نتونستی عدالتی که گفتی برای حقوق اجرا کنی وای به حال مجلس انقلابی اوف بر شما
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۳۵ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
حقوق ها را باید کاهش میدادند و از سایر هزینه ها هم کم میکردند و تورم را به صفر می‌رسند و به تولید کمک بیشتری میکردند.اگر کارترین انجام میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
میشه کاری نکنید؟ الان این تورمی که فقط این خبر ایجاد میکنه چندرغاز پولی که جمع کرده بودم یه موتور فکستنی بخرم هم سال دیگه میشه هیچ. یعنی چی آخه 60 درصد اضافه میکنید که 9 درصد توان خرید کارگر بره بالا؟ 60 درصد بیشتر کار کنید وضع مملکتو درست کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
بدبخت تراز همه بازنشسته ها بازنشستگان نیروهای مسلح هستن که نمیتوانند اعتراض کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
آن کسانی که دنبال اعمال رفع مشگلات مردم هستن اساسأ حقوقشون 20میلیون ویا بیشتر هست خوب با این حساب ده درصد 20تومن میشه دومیلیون اما آن بدبختی که حقوقش 6یا7میلیون هست ده درصدش میشه 600یا700تومن یعنی 1300000تومن پس آنها دقدقه افرادی که حقوقشون پایین هست را ندارن. در ضمن مدیران هم که 7برابرحداقل حقوق را میگیرن یعنی کسیکه 32میلیون میگیره حقوقش میشه 40تومن پس برای مدیران که هیچ اشکالی ندارد حالا فقط بودجه برای دیگران نیست اما برای نماینده ها و مدیران هست
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۲:۰۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
ما رتبه بندی نمی خوایم .منت سر ما نزارید از 90 تا حالا افزایش حقوق طبق قانون اساسی بر حسب تورم بزنید .قانونی که گفته میشه قانون اساسی و بر طبق ان انجام نمیشه .چه قانونیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ب
۱۱:۰۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
سلام ، درپرداختی ها رعایت عدالت از تبعیض و نامتعادل بودن حقوق جلوگیری می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
وای
Germany
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
سیستم دولت الکترونیکی باشه نیمی از کارمندهای دولت باید بیرون بروند و کارایی کم دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
درزمینه پرداختی ها ی شاغلین وبازنشسنه می بایست برابر یک سیستم یکپارچه و شفافیت و عدالت انجام پذیرد و فاصله حقوق ها متعادل و فاکتورهای مربوطه برای کارکنان صورت پذیرد .
Iran (Islamic Republic of)
مریم هستم
۲۰:۴۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
باسلام لطفااقایان زحمت کش که بفکرم بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی هستید بخدااگه امثال بنده انقلاب نمی‌کردن دربدرواواره شهرهانمیشدن شماالان پشت میزنمینشستین من نوعی که مستأجرم وهرسال کرایه رهن صاحبخانه بی دین و مذهب بالامیبره بااین حقوق چطورزندگی کنیم برای یکبارم شده بیاین مردانگی کنید خودتونوجای مابزارید همسرم ماهیانه 3500000تومتپ حقوق میگیره مستأجرم هستم 25سال بیمه ریختم حساب پول دادم متاسفانه 20سالو11ماه برای مامحسوب شده خدایی توکشورماعدالت برقرارمیشه سهام عدالت و نداریم ثبت نام نکردیم قبلاً
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
مریم خانم اولا درمورد حقوق دریافتی همسرتان که عضو سازمان تامین اجتماعی هست حالا باهرمدرک تحصیلی وجایگاه شغلی باور دارم کم هست ولی درمورد افزایش کرایه منزل به صاحبخانه بدوبیراه نگو چون همه لوازمات ساختمانی اعم از شیرالات ورنگ امیزی و..... مصالح بشدت افزایش یافته است شما درنظر بگیرید یک واحد اپارتمان 50متریحداقل6-7میلیون تومن پول رنگ ونفاش میشود اگر شیرالات توسط مستاجر خراب شود الان یک شیر معمولی اشغالی کمتر از 200تومن نیست حالااگر سرویس بهداشتی به سقف همسایه پایین چکه کند ونم دهد باید برای همان سرویس بهداشتی بالای7میلیون تومن هزینه کنید بهرحال موجر مقصر نیست این موجر هم باید طوری اجاره بگیرد که اگر هزینه اینچنینی برای وی دربرداشت لااقل چیزی هم برای او بماند بجای نفرین به موجر برو یقه مسئولان نظام را بچسب چطور همه خدمات دولتی اعم از اب وبرق وگاز تعرفه ان افزایش پیدا کرده وباافتخار قبوض را چند روز مانده به سرموعد پرداخت میکنی ولی درمورد موجر واجاره اه وفغانت رفته بالا نه خانم مقصر ومسبب گرانی دولت هست
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۰:۱۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اي نماينده اي که تومجلس هستي و براي کارکنان بدبخت دولت که هيچ صنفي ندارن تصميم ميگيري آيا با حقوق 6 مييليون توماني و داراي دوفرزند و 23 سال سابقه خدمت داشته باشي مي توني زندگي کنيد انشالله شوراي نگهبان مثل شما ها که صندلي مجلس را اشغال کرده ايد حقوق و دستمزد را رد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
حقوق نظامی ها افتضاحه با ۱۲ سال سابقه ۴ ملیون میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
دوست عزیز یک دروغ بگو که باورمان شود برادر من استوار نیروی هوایی هست با 10سال سابقه خدمت 7/5میگیرد اونوقت تو اگرگروهبان سوم هم باشی بیشتر ازاین حقوق4تومن میگیری اااااهان وام اقساط و..... ازتو کم شود 4میلیون میماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
یک حرفی بگو آدم بتونه باور کنه(نمیخوام بگم دروغ میگی ولی با منطق نیست)
من سال 98 سربازیم تمام شد (راهنمایی و رانندگی) کادر ورودی تازه زیر 1 میلیون پایه نبود با اضافه کاری تا 1/5 میرفت الان تازه واردش پایه حقوقش زیر 3 میلیون یا 3/5 نیست چطور با 12 سال 4 میگیری ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
من پزشک سازمان انتقال خون با 24 سال سابقه کار هستم و حکمم سیزده میلیون و شصت هزار تومان است و کارمند دیپلم همکار ما با 13 سال سلبقه کار در حکم 10 میلیون و هفتصد هزار تومان؟!!! یارانه من 7 سال پیش قطع شد در حالیکه من ماشین هم ندارم . پزشکان نجومی بگیر کجا کار میکنند؟ لطفا من را راهنمایی کنید. درضمن مطلع باشید دریافتی دیگری به جز 20 تا 30 ساعت اضافه کار(هر ساعت بیست و هفت هزار تومان) و رفاهی مربوط به حق ایاب و ذهاب و مسکن حدود ماهی 700 هزار تومان نمیگیرم.اسناد کامل موجود و قابل ارائه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی ازتمام کارمندان وبازنشستگان کمتر است وهرسال از همه حقوقهها کمتر افزایش پیدا میکند
Iran (Islamic Republic of)
مستمری بگیر تامین اج
۱۷:۲۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
دقیقا همینطوره-پارسال هم حقوق همه بازنشسته ها همسان سازی شد به جز تامین اجتماعی
کارگری که بازنشسته میشه با سهو هفتصد دارو بخره یا زندگی کنه
دریافتی بازنشسته های تامین اجتماعی کمتر از نصف بازنشسته های دیگه است
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۴:۱۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
عدالت و بی خیالشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
افزایش حقوق به ضرر ملت است افزایش بازار بیارید پایین تا به سود ملت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام ، درمورد پرداختی حقوق ودستمزد باید به نحوی انجام پذیرد که برابر عدالت اجتماعی و به دور از تبعیض باشد و فرمول محاسبه شایستگی ، ستوات ، تخصص ، مدرک تحصیلی انجام گردد.
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۳:۰۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
مسئولین ونمایندگان مجلس میتوانند باحقوق ۵میلیون و۶۰۰هزار تومان زندگی کنند ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
بهانه محدودیت منابع نیاورید می توانیدحقوق مسئولان را به حداقل حقوق برسانیدتا درمنابع صرفه جویی هم بشود افزایش ده درصدی حقوق برخلاف وعده های رییسی وظلم به کارکنان است یا عدالت ویا عدالت معکوس را اجرا کنیدیعنی حقوق های زیادرا کم کنید
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۱:۵۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
در افزایش حقوق فقط کافی است طبق قانون عمل کنید و بس تورم هر چقدر باشه باید به همان اندازه به حقوق اضافه بشه و خط فقر بالای ده ملیون است پس همه باید بالای ده ملیون حقوق بگیرند لطفا قانون را دور نزنید
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۳:۰۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اصلاافزایش حقوق مزخرفه باعث تورم بی‌ارزشی پول ملی شده همه می‌نالند خصوصاغیرحقوق بگیرابنظرم حقوقاهمه به سال نو برگردن ارزش پولم به همان سابق برگرده مملکت مدیردلسوزنداره
Iran (Islamic Republic of)
ا ص
۱۱:۴۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
با حقوق 4تمنی و اسم دهن پر کن کارمند رسمی دولت با 3 تا بچه ای بوووووی تو پوشاک بچه موندیم وای به حال برنج گوشت و غیره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
ثبت نام ارشد 1401 رو تمدید کنید .ما کرونا بودیم نرسیدیم ثبت نام کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام لطفا تمدید ارشد ۱۴۰۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
موافقم تمدیدکنند
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی
۱۱:۴۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
این عدالته که بازنشسته تامین اجتماعی یک سوم کشوری حقوق بگیره؟
پارسال حقوق ها همسان شد به جز تامین اجتماعی
3.700شد حقوق؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
الان ک حقوق شما 57درصد اضاف میشه مثل کارگرها خوشبحالتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
حقوق مستمری بگیران 57درصد اضافه میشه؟!!نه!این حقوق کارگران هست اون هم کارگران بخش تولید ..نه کارگرهای همینجوری که توماه سه یاچهارمیلیون میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
خوبه خدایی اینجا همه حرف از 5 میلیون و 10میلیون حقوق میزنن که چرا 10درصد زیاد شده خیلی ناچیزه اونوقت معلولین با مستمری 500هزارتومانی برای 2نفر منتظر افزایش 100هزارتومانی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اون معلولین عزیز ما هستند ولی سخن شما ربطی به سخن مردم درباره کمی حقوق و فشار اقتصادی که به جامعه وارده نداشت. اکثر کارمندان در مضیغه اند.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۱:۱۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
مردم حقوق بگیر را بیچاره کردین رفت در حالی که تورم عملی بالای 70 و 80 درصد است شما با ده درصد اضافه حقوق می خواهید هزار جور پشتک و بالانی بزنید و عدالت برقرار کنید ما را مسخره کردید یا خودتان را مسخره می کنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
به یک کارمند در طول خدمت با در نظر گرفتن مدرک تحصیلی ، سنوات خدمت ، مسئولیت ، شهر محل خدمت و... حقوق پرداخت می شود و هر ماه درصدی از آن را به عنوان حق بیمه کسر و به حساب صندوق های بازنشستگی واریز می کنند. مسلما حقوق بازنشستگی بر مبنای حق بیمه پرداختی محاسبه می شود پس کسی که در طول خدمت حق بیمه بیشتری پرداخت نموده زمان بازنشستگی هم دریافتی بیشتری دارد. باید فاصله حقوق ها را در زمان خدمت کم نمود تا در زمان بازنشستگی هم اختلاف کم شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
کارفرماها نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
بازنشسته های تامیین اجتماعی چرا ۳.۸۰۰ میگرن با سی سال کار ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه مسئولین رو با این تعیین حقوق شون.
ایا خود مسئولین این مملکت میتوانند با این حقوق ها زندگی کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
حداقل حقوق دو میلیون اضافه شده که ۷ برابرش ۱۴ میلیون میشه. و به حداکثر هم ۲ میلیون اضافه میشه .طبق متن. اما حقوقای ۷ و ۸ فقط ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار اضافه میشه. این یعنی فشار به طبقه متوسط و طبقه بالا بالاتر میرن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
حقوقا رو زیاد نکنید ارزش پولمون رو بیارید بالاتر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
کادر بهداشت و درمان هر روز دارن کار جیکنن و شیفت میدن حتی روز عیدم باید سر کار باشن دو ساله نتوتستیم از 2روز بیشتر مرخصی بریم
این همه فوتی
و حقوق 6تومن
با 10 درصد افزایش میشه6600
باین حقوق کم تو این گرونی چیکار کنیم

شاید رئیسی جون ناهار داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
بیش از ۸۰ درصد کارمندان دستگاه های اجرایی بازدهی ندارن و فقط دارن حقوق مفت میگیرن کاری که ۱ نفر میتونه به راحتی انجام بده بین خودشون تقسیم کردن و ۶ نفری دارن چال میکنن و هی تورم رو افزایش میدن بدبختی اینه که همین نماینده های مجلس هم خودشون در همین سیستم چالینگ رشد کردن و قطعا هم قطارهاشون رو رها نمیکنن تا به فکر مردم بدبخت باشن پارسال حقوق کارمندها ۶۰ درصد زیاد شد و تورم بیش از ۸۰ درصدی رو مردم بدبخت حس کردن متاسفانه مجلس شده نماینده های قشر کارمندان دولت و اثری از مردم کف جامعه نیست اصلا یه فرد عادی جامعه که دولتی نباشه نمیتونه وارد مجلس بشه همشون زد و بندی دولتی هستن مجلس از اول مشروطه هم در ایران نمایشگاه قشر خاصی از جامعه بود الانم همونه هیچکدوم از این مثلا نماینده ها کارگری نوشیدن بیکاری نکشیدن بدونن ملت تو چه وضعی هستن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
خودت چیکاره ای؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
عدالت افزایش حقوق دولتی هانیست ،عدالت اجرای قانونوحمایت از معلولین ماده۲۷ هست بعد از چند سال تصویب
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۳۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اینها فکر همه جا را کرده اند.مثلا تمام کارمندان آموزش و پرورش حقوق حدود ۵میلیون به بالا دارند که ده درصد افزایش آنها در بهترین حالت که حقوق ۱۰ میلیونی است میشود یک میلیون تومان که با تورم ۴۰درصدی سال ۱۴۰۰عملا کارمندان ۳۰ درصد فقیر تر می شوند.
با این وضعیت باید کارمندان به فکر روش های درآمدی دیگری باشند تا روسیاه خانواده و اطرافیان نشوند.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۳۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اینها فکر همه جا را کرده اند.مثلا تمام کارمندان آموزش و پرورش حقوق حدود ۵میلیون به بالا دارند که ده درصد افزایش آنها در بهترین حالت که حقوق ۱۰ میلیونی است میشود یک میلیون تومان که با تورم ۴۰درصدی سال ۱۴۰۰عملا کارمندان ۳۰ درصد فقیر تر می شوند.
با این وضعیت باید کارمندان به فکر روش های درآمدی دیگری باشند تا روسیاه خانواده و اطرافیان نشوند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
فقط دارن قشر کارمند رو ضعیف میکنند و بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
عدالت اینا هم مثل اون بنده خدایی هست که گفتن هوا خیلی سرده سربازها دارن تلف میشن نمیتونن نگهبانی بدن جناب گروهبان هم بخاری را زیاد کرد تا هوا گرم بشه الانم مردم دارن طلف میشن ایشان هم حقوق کارمنداش رو زیاد میکنه اگه میدونم راست میگن و دم از عدالت میزنن یارانه رو زیاد کنن که تو سه دولت هنوز در جا میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
حقوق کارگر ها رو ۵۷ درصد بردن بالا، برا دل خودشون بردن بالا، مگه کارفرما قبول میکنه، امسال که حداقل حقوق ۳۷۰۰ بود داره ۲۴۰۰ میده، هیچ ارگانی هم نظارت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
خوب تعدیل نیرو کنن و از بقیه بیشتر کار بکشن و حالا یه کوچولو هم گرون کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اینها نماینده مردم نیستن اگر به اندازه سر سوزنی انصاف داشتن اینقدر میفهمیدن که با ده درصد اضافه کردن به حقوق کارمندان در حقیقت بدتر از صدفحش است که به کارمندان میدن به هوش زیادی احتیاج نیست تا بفهمن وقتی تورم چند برابر این مقدار است چه بر سر کارمند وبازنشسته میاید خدا ازشون نگذره که برای خودشون صدجور مزایا وامکانات در نظر میگیرند برا کارمند هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
قانون خودشونو زیر پا به کردن وای به حال بقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
لطفا مردم رو ساده فرض نکنید. چه عدالتی برج ۱۰۰ هزارتومانی عدالته گوشت ۲۰۰ هزارتومانی عدالته گرونی عدالته یا منی که حقوقم میخواد ۱۹ درصد بره بالا که جواب پول فقط تورم برنج رو هم پاسخگو نیس. فقط لطفا هر غلطی میکنید بکنید ولی مردم رو نفهم فرض نکنید بسته مردم خیلی از دست شما قلبشون گرفته
Iran (Islamic Republic of)
رضائی
۰۹:۲۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
حقوق کارگری به هیچ وجه جوابگوی گرانی ها و تورم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
رضائی
۰۹:۲۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
حقوق کارگری به هیچ وجه جوابگوی گرانی ها و تورم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۹:۱۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
چرا نظر منو نذاشتید شما مسولید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
کل این مملکت کارگر می چرخونه بعد موقع تعین حقوق که میشه مثل حل کردن مساله سخت ریاضی همه عاجز میشن
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۹:۱۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
هفت برابر حداقل برای مقامات ومدیران دزدی سازمان یافته است مثل بقیه بر اساس مدرم محل خدمت وتعداد اولاد حقوق ومزایا دریافت کند منزل سازمانی ماشین دولاتی با راننده واب وبرق وسوخت مجانی هم نوش جانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
مجلس که نمی خواهد در راس امور باشد و در هیچ کجای امور هم نیست!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
لطفا نظرات را منتشر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
همش وعده و وعید و آخرش هم هیچ
Iran (Islamic Republic of)
نامي
۰۸:۵۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
موضوع اينه كه شما كه ادعا داريد ماحداقل حقوق رو 60 درصد افزايش داديم الان در دستگاه X كه تعداد پرسنلش 200 نفره كسايي كه حداقل حقوق مي گيرند شايد به 5 نفر هم نرسند و بيشتر پرسنل شامل افزايش ناچيز 10 درصد ميشوند نه افزايش 60 درصد . با افزايش 10 درصد هم بايد به فكر گدايي بيفتي
-
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
حقوق ما رو بالا نبرین . تورم رو بیارین پایین تا قدرت خرید مردم بره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
بالا ببرن و تعدیل نیرو کنن
بخاطر یکی دیگه چرا من حقوق بالاتر نگیرم، من که جام خوب و سفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
ای قافله سالار دزدان همگی همراه این قافله هستند ۹ ماه میشه کارافتادن شدم حداقل حقوق را تامین اجتماعی بهم نداده کدوم عدالت مردم فریب نخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
وقتی مدیران و نمایندگان مردم که حقوقشان بالای 30 میلیون تومان است میخواهند برای کارمندی که حقوقش 6 تومن هست تصمیم بگیرند میگویند 25درصد افزایش حقوق و 10درصد مالیات خب چه کاریه بگین 15درصد افزایش حقوق که همه اش نگویند کارمندها وضعشان خوب است درصورتیکه کمترین دریافتی جامعه ما کارمندان هستیم.اما خداوکیلی با این تورم حداقل باید 50درصد افزایش حقوق میدادند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
البته ده درصده که با مالیات میشه هیچ
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۸:۳۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
ولا من به عنوان یک جانباز زیربیست وپنچ درصد اصلا از افزایش کمک معشیت جانبازان زیربیست وپنچ درصد راضی نیستم
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۸:۳۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
دولت دروغگو همشون مثل هم هستن
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۸:۳۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
بی عدالتی مجلس!!!!!!!!!!!!!!
دیگه به کی رای بدیم: جناحین برای مافیاها کار میکنن؟ پس مردم چی ، یک نفر که حقوق 6 تومن میگیره . افزایش 10 درصدی یعنی 600 و اونی تومن میگیره 20 افزایش 2 میلیونی، این کجاش عدالته، فاصله ها سال به سال بیشتر و بیشتر میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
ده درصد افزایش ده درصد مالیات!!
آفرین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
یکاری کنین شما تو قسمت کسورات دهن ملت و سرویس نکنین افزایش پیش کش طرف ۴ تومن میگیره ۲ تومن میده کسورات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
به عدالت نزدیک نیست،اصلن خود بی عدالتی یک نفر که ۸ تومن میگیره بهش ۸۰۰تومن اضافه میشه ،یه نفر دیگه با ۲۰ تومن حقوق ۲ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
تحمیل فقر ،دریغ از پارسال
Poland
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
سه راهی
یه مسیر بی عدالتی هم هست که همیشه همین مسیر ادامه پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
بگوئید مجلس برسر دوراهی عدالت یا خجالت مجلس بر سر دوراهی عدالت یا ظلم بینهایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اسم مجلس ایران را از مجلس عدالت برگردانید به مجلس خجالت جمهوری اسلامی و مدافع جیب نمایندگان و متمولین و مجلس ضد محرومین،با این نماینده ها برای خودمان چاه کندیم وای بر ما ملت ساده لوح ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اسم مجلس ایران را از مجلس عدالت برگردانید به مجلس خجالت جمهوری اسلامی و مدافع جیب نمایندگان و متمولین و مجلس ضد محرومین،با این نماینده ها برای خودمان چاه کندیم وای بر ما ملت ساده لوح ایران
Iran (Islamic Republic of)
مجتب
۰۸:۰۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
در متن آمده: لابی‌هایی داخل مجلس هست و مشکل ایجاد می‌شود؛ برخی افراد منافع یک گروه خاص را دنبال می‌کنند.»
خاک تو سرتون با این عدالتتون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۵۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
از طرفی دولت و اداره کار می‌آیند حقوق کارگران را افزایش میدهند اما همان افزایش حقوق را به عنوان مالیات و حق بیمه که خیلی وحشتناک هست پس می‌گیرند
این چه روش خدمتی به مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
از عدالت فقط نامی مونده پلکانی هم اضافه میشد بازم عدالت نبود چون فقطافزایش امسال حقوق حداکثری به اندازه نصف حقوق حداقلی میشه اون کسی که 7برابر حداقل میگیره چه کاری انجام میده که حقش اینه؟؟!!! وقتی نماینده خودش حقوقش بالاست مگه حال حداقل بگیرها را میفهمه اینا فقط حال حداکثری را میفهمند برا همین قوانین شون در راستای حفظ حقوق حداکثریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
این پلکانی که گذاشتید برای مثلا اجرای عدالت .... برای طبقه متوسط هر پلکانش یک نردبان جدا میخواهد که بالا برود . یعنی دردی را حل نمیکند و عدالتی در کن
نمیبینیم... طبق متوسط را بین 8و 15 فرض کرده ایم ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
قرار بود پلکانی باشه ولی شد ده درصد
United States of America
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
تورم بیش از300%افزایش دارد وحقوق با افزایش 10% (قوانین موجود که دولت را مکلف با همسان سازی حقوق با سطح تورم میکند هم پشم )البته انصاف هم پشم ،شعارهای انتخاباتی عدالت در پرداختها پشم ،کلا پشم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
در کشورای پیشرفته حداکثر حقوق سه برابر حداقل حقوقه نه هفت برابر مایی که دم از عدالت میزنیم نباید اینقد بین حقوقامون فاصله باشه فقطم همین نیست اکثر اونایی که حقوقای بالا نیگیرن فقط یه شغلم ندارن و دارن از چن جا حقوق میگیرن که خود این اختلافو بیشتر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
جناب آقای حاج بابایی اختلاف ۷ برابری کف و سقف حقوق یعنی غارت ناحق بیت المال توسط ویژه خواران بیسوادی مثل شما که هیچ سودی برای مملکت ندارید حز غارت بیت المال و ایجاد فاصله طبقاتی وحشتناک !!!!!

جناب حاح بابایی
مطمن باش شما با توجیه کردن اختلاف ناعادلانه ۷ برابری حقوق در دیشکاه ملت جز منفور بودن و در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی جز خالی بودن دست ، سرافکندی و شرمساری و ندامت چیزی ندارد

ما محرومان از عدالت از خداوند جبار و قهار می خواهیم که شما افرادی بی وجدان و ناعادل را به خواری و بمقداری مبتلا سازد و در بدترین جای جهنم سکنا دهد .
چرا که شما ترویج کننده خقوق ناعادلانه هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
کامندی هستم باحقو 4800000تومان با 10درصد میشه 5280000 به قول خودشون حول دادن تا رسیدیم به5600000 ایا با این تورم میشه زندگی کرد
United States of America
ناشناس
۰۷:۱۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
وقتی همه چیز حول محور جناح و باند باشه یک مجلس پارادکس کم تخصص میاد سر کار و میشه این مجلس وقتی امام میفرمود افراد به تقلید از بالاترین مقام کشور که رهبری است حق ندارند بدون شناخت به فردی رای دهند محصولش میشه این و این جمله برای خیلیها سنگینه و بعد از امام یکبار هم از سیما پخش نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
حقوق معلمان را نجومی افزایش دادید اما به بقیه که رسید اعتبار منابع کافی نیست. چون سایر اقشار مثل معلمان این قدر اعتراض نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
کجا افزایش دادند سکته نزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اصلا حقوق معلمان را اضافه نگردند
آخرین اخبار