برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی راهیان نور

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت : مراسم بزرگداشت روز ملی راهیان نور (۱۹ اسفند) ساعت ۱۱ صبح به‌صورت همزمان در تمام شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

ناصر باباخانی گفت : بزرگداشت روز ملی راهیان‌نور استان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مرصاد، با حضور کاروان‌های راهیان‌نور و اعضای ستاد راهیان‌نور استان کرمانشاه، با سخنرانی حجت‌الاسلام «شمس‌الله جلیلیان» مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) آغاز می‌شود.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه راه اندازی کاروان‌های راهیان‌نور مسیری برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به دانشجویان و دانش‌آموزان و آشنایی آنان با ارزش‌های والای انقلاب اسلامی است دانش آموزان و دانشجویان در کاروان‌های راهیان نور با رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا و رزمندگان و ایثارگران آشنا می‌شوند و این اقدامی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس است.

اردو‌های راهیان‌نور فرصتی برای خودسازی در انتقال وقایع دوران دفاع مقدس به نسل جدید و آینده است.

شیوع کرونا برگزاری سفر‌ها و برنامه‌های فرهنگی از جمله راهیان‌نور را با تاخیر مواجه کرد سفر راهیان‌نور به صورت شخصی در سطح استان کرمانشاه به مناطق عملیاتی غرب کشور در جریان بود و مسافران از هفت یادمان و ۲ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مرصاد و گیلانغرب، بازدید کردند.

یکی از رویکرد‌های برگزاری اردو‌های راهیان‌نور در کنار تبیین و انتقال دستاورد‌های دفاع مقدس، تحقق «جهاد تبیین» به روایت‌های صحیح از حماسه‌های دوران دفاع مقدس است.

سردار باباخانی می گوید: مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از مهم‌ترین ظرفیت گردشگری در کشور به شمار می‌آید، کرمانشاه دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری است که باید این ظرفیت‌ها به‌خوبی برای کاروان‌های راهیان‌نور معرفی شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.