ایمانیه:

تحقق اجرای مسکن ملی ماموریت مهم مسئولان فارس است

استاندار فارس به اجرای طرح مسکن ملی اشاره و گفت: تحقق اجرای مسکن ملی یک ماموریت است که شهرداران باید نسبت به اجرای آن با دستگاه‌های متولی اهتمام لازم را داشته باشند.

محمدهادی ایمانیه در جمع شهرداران استان فارس، گفت: همکاری در اجرای طرح مسکن ملی در شهرستان‌های استان یک ماموریت کلان است که تمامی مدیران دستگاه‌های دولتی و شهرداران مکلف به اجرای آن هستند و باید برای تحقق آن تلاش شبانه روزی داشته باشند.

به گفته او، برخی از مدیران برای انجام هرخدمتی منتظر ابلاغ دستورالعمل هستند درحالی‌که باید راه پیدا کنیم، بن‌بست‌ها را بشکنیم و برای محقق شدن آن مشکل چاره جویی کنیم.

نماینده عالی دولت در فارس توسعه فضای سبز با استفاده از گیاهان کم آب بر را موضوعی مهم دانست و گفت: مسئولان آبفا و شبکه‌های فاضلاب شهری باید با همکاری شهرداران علاوه بر توسعه فضای سبز، نسبت به کاشت گیاهان کم آب بر برنامه ریزی دقیقی داشته باشند، زیرا منابع آبی هر منطقه متفاوت خواهد بود و نباید منابع آبی را هدر بدهیم.

ایمانیه گفت: زیباسازی بیش از آنکه به منابع مالی نیاز داشته باشد نیازمند سلیقه است؛ لذا در حوزه زیباسازی به‌ویژه در آستانه نوروز سلیقه به خرج دهید و از کمک و همراهی مردم هم بهره‌مند شوید.

استاندار فارس گفت: شهرداری تلاشی همه‌جانبه است و برخی شهردار‌ها فکر می‌کنند فقط مسئول حوزه عمرانی شهر هستند؛ در حالی‌که حوزه‌های فرهنگ، سلامت، ورزش نیز اهمیت دارند، چراکه شهری که مردمش اهل فرهنگ و هنر و ورزش باشند هم سالم‌تر هستند و قطعا شهردار آن شهر موفق‌تر عمل کرده است.

او، آموزش شهرداران و اعضای شورای شهر را محور این همایش دانست و گفت: در سال ۱۴۰۱ برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی باید سازوکار پیدا کند و نسبت به انتشار نشریه الکترونیک هفتگی به جهت انتقال تجارب و همچنین معرفی بهترین عملکرد‌ها به‌عنوان الگو اقدام شود و به بهترین‌ها جوایزی نیز اهدا شود.

کمبود ماشین‌آلات، محور بعدی سخنان استاندار فارس بود که او در این باره از اختصاص بودجه توسط مجلس خبر داد و گفت: کمبود ماشین‌آلات آتش‌نشانی، اتوبوس، مینی‌بوس در برخی شهر‌ها وجود دارد که با اختصاص بودجه مجلس امیدواریم سهم مناسبی به فارس تعلق گیرد.

استاندار فارس نسبت به رفع برخی دغدغه‌های شهرداران قول مساعدت داد و گفت: پیگیری صدور احکام و تبدیل وضعیت‌ها و پیگیری اخذ مجوز قیر رایگان در دستور کار قرار داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.