نشست مجازی استاندار گیلان با سفیر ایران در باکو

عمده‌ترین توانمندی ها، ظرفیت‌ها و چالش‌های صادرات غیر نفتی گیلان با جمهوری آذربایجان امروز در نشست مجازی استاندار با سفیر ایران در باکو بحث و بررسی شد.

استاندار گیلان در این نشست با اشاره به پیشینه‌ی تاریخی مناسبات ایران با روسیه و حوزه‌ی قفقاز گفت: در حال حاضر ظرفیت‌های بالقوه‌ی تجاری و اقتصادی ایران و آذربایجان با نقش آفرینی و محوریت گیلان بسیار بیشتر از حجم مبادلات فعلی ست و این مهم با پیگیری مشکلات تجار و بازرگانان و نقش آفرینان ترانزیت کالا به نتایج مطلوب منتهی می‌شود.

اسدالله عباسی بالا بودن تعرفه‌های گمرکی برای صدور کالا‌های ایرانی به آذربایجان، ضعف در ارتباطات بانکی و بین بانکی، محدودیت ظرفیت‌های ترخیص کالا از گمرک آستارا، فقدان یک مرکز تجاری بین باکو، آستاراخان و لنکران، تسهیل در روند صدور ویزای زمینی در آستارا، کندی تردد کامیون‌های ایرانی از گمرک سامور در مرز بین داغستان و آذربایجان را از عمده‌ترین چالش‌های ارتقاء مناسبات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان عنوان کرد و خواستار پیگیری سفیر ایران در باکو شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز قول مساعد داد که محدودیت‌های صادراتی تجار و بازرگانان ایرانی را در باکو پیگیری کرده و زمینه‌ی تسهیل در روند صدور کالا از مرز‌های آستارا و سامور آذربایجان را فراهم نماید.

سید عباس موسوی با اشاره به روند رو به رشد مناسبات همه جانبه‌ی ایران و آذربایجان پس از دیدار روسای جمهور دو کشور در عشق آباد گفت: در روز‌های آینده نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور با سفر هیاتی بلند پایه از ایران در باکو برگزار و عمده‌ترین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور برای گسترش مبادلات همه جانبه بویژه تامین کالا‌های مورد نیاز این همسایه‌ی شمالی فراهم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.