راه اندازی سامانه اطلس سرمایه گذاری در استان کرمان

سامانه اطلس سرمایه گذاری در استان با هدف ارتقا سرمایه گذاری راه اندازی می‌شود.

صادق سلطانی نژاد در جلسه خدمات سرمایه گذاری گفت: سامانه‌های ثبت فرصت‌ها، سامانه واسطه گر سرمایه گذاری و سامانه پذیرش سرمایه گذاران به این سامانه متصل می‌شود.

او گفت: امکان بارگزاری لایه‌ها و اطلاعات مکانی با یک فرمت توافق شده استاندارد (پهنه‌های دارای پتانسیل، پهنه‌های دارای ممنوعیت) از ویژگی‌های این سامانه بوده وهمچنین مشاهده جزئیات کامل طرح‌ها و مقایسه با زیرساخت‌های موجود در نقشه و جستجوی هدفمند مکان‌ها براساس انتخاب لایه‌ها و ویژگی‌های مورد نظر سرمایه گذار از دیگر ویژگی‌های این سامانه است.

به گفته سلطانی نژاد امکان ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری توسط دستگاه‌های اجرایی و صاحبان فرصت‌ها دراین سامانه فراهم شده و جزئیات کامل طرح‌ها و مقایسه بازیر ساخت‌های موجود در نقشه در این سامانه قابل مشاهده می‌شود.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: نمایش موقعیت مکانی و پراکندگی فرصت‌های
سرمایه گذاری و جستجوی هدفمند مکان‌ها براساس لایه‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز سرمایه گذار از دیگر ویژگی‌های این سامانه است.

سلطانی نژاد می‌گوید: استان کرمان از نظر حجم سرمایه گذاری خارجی مصوب به میزان ۲/۲۴۳ میلیون دلار توانسته است در منطقه ۷۴ درصد و در کشور ۶/۴ درصد را به این مهم اختصاص دهد.

به گفته او، حجم سرمایه گذاری خارجی نیز به میزان ۵/۸ میلیون دلار توسط استان جذب شده است که سهم استان در کشور به ۳/۲ درصد و در منطقه ۴/۳۱ درصد رسیده است.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: مجموع سرمایه مصوب به میزان ۲۴۳ هزار و۲۲۸ دلار در ۱۱ ماهه سال جاری رسیده و میزان سرمایه گذاری در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ به میزان ۸ هزار و ۴۵۵دلار جذب شده است.

سلطانی نژاد علل اجرای عدم طرح‌های سرمایه گذاری خارجی را تشدید تحریم‌ها، افزایش شدید نرخ ارز، تحریم‌های سیستم بانکی، محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا و ... ذکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار