ابراز نگرانی آمریکا و فرانسه از تاخیر در حصول توافق در وین

فرانسه و آمریکا در اظهارات جداگانه‌ای از تاخیر در مذاکرات وین برای حصول توافق بر سر برجام ابراز نگرانی کردند.

وزارت خارجه فرانسه با هشدار به آنکه تأخیر بیشتر در توافق هسته‌ای بین قدرت‌های جهانی و ایران می‌تواند این توافق را با مشکل مواجه کند، مدعی شد که به زودی توافق حاصل خواهد شد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، فرانسه با هشدار به هرگونه تاخیر در حصول توافق، مدعی شد: «به زودی به توافق بر سر برجام خواهیم رسید.»

همچنین خبرگزاری رویترز در گزارش جداگانه‌ای اعلام کرد که آمریکا روز سه شنبه در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد: «زمان بسیار کمی برای دیپلماسی باقی مانده است تا ما را در مسیر جمعی برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام قرار دهد. در صورت حصول توافق در وین، چنین بازگشتی، یک دستاورد مهم دیپلماسی بین‌المللی خواهد بود و دوره جدیدی را در رویکرد ما به برنامه هسته‌ای ایران رقم خواهد زد.»

هشتمین دور مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های ایران پس از تعطیلات سال نو میلادی در وین از سر گرفته شد.

شب گذشته نیز «انریکه مورا» مذاکره کننده ارشد اروپایی حاضر در وین، در پیامی با بیان آنکه دیگر نشست رسمی در وین برگزار نخواهد شد، اعلام کرد که زمان آن رسیده که تصمیمات سیاسی به این مذاکرات پایان دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
باز هم سر ایران کلاه گشادی خواهند گذاشت.
-
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
الان که نفت گران شده کشورهای اروپایی میخوان هرچه زودتر توافق بشه تا نفت ارزان بشه ایران هم باید ازشون امتیاز بگیره ولی فکر نکنم اینا بتونن امتیاز خاصی بگیرن احتمالا فقط به روسیه امتیاز میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
اگر حصول توافق را می خواهید پس هرچه زودتر امتیازات لازم را به ایران بدهید.
آخرین اخبار