مهاجرت نخبگان؛ خسارتی جبران‌ناپذیر برای سرمایه علمی کشور

مهاجرت نخبگان یکی از چالش‌های آموزش عالی ایران است و مسئولان می‌بایست نگهداشت سرمایه‌های انسانی کشور را در دستور کار خود دهند.

مهاجرت نخبگان موضوعی که وزارت علوم را با چالش‌های گسترده‌ای در دهه‌های اخیر رو به رو کرده است و منتقدان به این مسئله راهکار‌های متفاوتی جهت نگهداشت نخبگان انسانی ارائه داده اند.

رهبر معظم انقلاب چند ماه گذشته در دیدار نخبگان جوان و استعداد‌های برتر علمی به موضوع «مهاجرت نخبگان» اشاره کردند و گفتند: «امروز در کشور جوانان نخبه می‌توانند رشد و پیشرفت کنند، ولی همچنانکه قبلاً هم گفته‌ایم تمایل یک نخبه برای مهاجرت به کشوری دیگر با این نگاه و توجه که بدهکار کشور است و پس از تحصیل بازخواهد گشت، مانعی ندارد. اما مهاجرفرستی و اینکه عناصری در بعضی دانشگاه ها، جوان نخبه را از آینده مأیوس، و او را به ترک میهن تشویق می‌کنند، صریحاً خیانت به کشور و دشمنی با آن است و دوستی با آن جوان هم نیست».

کارشناسان می‌گویند که شاید سفارشات مقام معظم رهبری به بحث مهم نخبگان و جلوگیری از خروج آن‌ها باعث شود تا مسئولان به فکر چاره‌ای جهت استفاده از استعداد‌های نیرو‌های نخبه انسانی بیفتند و صنایع گوناگون جامعه بیش از پیش پذیرای فعالیت این افراد باشند.

مدیر رصدخانه مهاجرت ایران گفت: چنانچه معیار تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در ۱۰ دانشگاه برتر آمریکا را در نظر داشته باشیم، ایران در رتبه بندی کشور‌های دانشجو فرست در جایگاه دهم قرار دارد و کشور‌های چین، هند و کره جنوبی در جایگاه اول تا سوم قرار دارند و اگر سهم دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های برتر از کل جمعیت دانشجویان خروجی را در نظر بگیریم، کمتر از نیم درصد دانشجویان خروجی از ایران در دانشگاه‌های برتر آمریکا و جهان مشغول به تحصیل هستند.

زنگ خطر فرارمغز‌ها از ایران؛ هشداری که نیازمند شنیده شدن است

صلواتی می‌گوید: اگر همه ظرفیت ما در خارج از کشور باشد، جای نگرانی دارد. چین یک میلیون دانشجوی خارجی دارد و از ۷۰ درصد این دانشجویان استفاده می‌کند. 

معاون فناوری ریاست جمهوری درباره برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان برای بازگشت نخبگان ایرانی، توضیح داد: در ۵ سال گذشته برنامه‌ای را برای بازگرداندن نخبگان ایرانی مقیم خارج در بنیاد ملی نخبگان اجرایی کردیم که تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از این نخبگان که از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا فارغ التحصیل شده‌اند، در قالب این برنامه به کشور بازگشته‌اند.

حدود ۲۵ درصد از این تعداد نخبه ایرانی بازگشته به کشور در دانشگاه‌های کشور مشغول به فعالیت هستند، ولی بیشتر آن‌ها در شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌هایی که بعضا خود آن‌ها مؤسس بودند، مشغول به فعالیت شدند.

زنگ خطر فرارمغز‌ها از ایران؛ هشداری که نیازمند شنیده شدن است

مدیر رصدخانه مهاجرت ایران سه دلیل عمده برای ثابت ماندن روند تعداد دانشجویان ایرانی در خارج از کشور را علام کرد.

افزایش نرخ دلار و به تبع آن افزایش هزینه‌های مهاجرت تحصیلی مخصوصاً برای دانشجویانی که با هزینه‌های شخصی مهاجرت می‌کنند، اولین دلیل ثابت ماندن مهاجرت است. همچنین محدودیت‌های ویزایی اعمال شده از سوی آمریکا برای دانشجویان ایرانی و در نهایت ویروس کرونا از علل ثابت ماندن مهاجرت دانشجویان ایرانی به شمار می‌رود.

گزارش از نادیا عابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
فقط باید سکوت کرد و با ارائه مقاله و گاهن با گرفتن ایمیل دعوت از دانشگاه های خارج کشور خوشحال شد
وابستگی به وطن نیست وابستگی به خانواده و عزیزان اجازه نمیده بریم
اون تعهد به شهدایی که جونشون برای این خاک دادند اجازه نمیده این خاک تنها بذاریم و بریم
بعد چند سال تلاش برای کار علمی و تحقیقاتی به این نتیجه رسیدم که این کشور هم نوع زندگی خودش می خواست که من بلد نبودم
یعنی بجای اینکه تلاش کنم شب و روز قاطی کنم تا یه پروژه تحقیقاتی به ثمر برسونم باید می رفتم پی کاسبی و یاد می گرفتم چطور از آب های گل آلود دوران خودم ماهی بگیرم
مثال بخون تا متوجه بشی: شرکتی در خارج کشور روزانه 200 دلار به من می داد تا فقط ناظر پروژه هاش باشم تو کشور خودم نه تنها این کار از من قبول ندارند بلکه من به سخره می گیرند که چطور با این معلومات در داخل موندم
Iran (Islamic Republic of)
صمد
۰۶:۵۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
بعضیها نخبه نیستن وطن فروشن هستند که میروند در هر کار سختی هست باید مقاومت کرد به نتیجه رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
یکسری مینویسن خوب شد رفتن انگار اینها هستند که نون شب را برای مردم آجر کرده اند؟؟؟
خیلی هاشون هم دیندار هستند مگه این همه مسلمون تو اروپا چیکاره هستند ؟؟دزد و .....
اقتصاد اقتصاد اقتصاد الان مهمه کسی که میتونه در خارج با 10 سال خونه عالی بگیره و از همه مهمتر احترام به خاطر کارش میزارن نه پارتیش چرا نره ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
چند روز پیش دیدم همکارم نمره بد برای اکثریت دانشجوهاش درج کرده ازش پرسیدم که چرا؟ گفت دانشگاه حقوق زیادی نمی دهد منم همان بهتر که دانشجو قبول نکنم. یعنی مرده شور ان شان استادی را ببرم که ما به ناحق مجبوریم چنین کار پستی را در دانشگاه مرتکب بشویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
اگه نخبه باشن میفهمن که جایی توی این مملکت ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۳:۱۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
وقتی دانشگاهی مثل پیام نور هست که واحد عملیش سمبل میشه و عملا برای درسهای عملی میلنگه و علوم پایه وعلوم مهندسیش خروجی افتضاح داره.
برخی داشنگاههای ازاد و علمی کاربردی وغیرانتفاعی هم لنگ میزنن ودولتی هم افول کرده در داخل هم وضع سواد افتضاح شده وهمه یز حول محور مدرک گرایی میگرده
Iran (Islamic Republic of)
عیسی
۱۳:۲۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
بلاخره عقلتون رسید یه جمله حرف زدین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۳۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
این ملت بی سواد پرست آرزوی گرفتن نوبل رو تا ابد با خودشون به گور میبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
لابد جایزه نوبل هم برا ایرانیها یه چیزی مثل جایزه کن میمونه که افراد معلوم الحال میگیرن و همون بهتر که کسی از ایران این جایزه رو نگرفته و باید واقعا خدا رو شکر کرد
Iran (Islamic Republic of)
واقع بینی
۰۰:۴۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
واقع بین باشیم، خود کشورهای خارجی آمارهای نظرسنجی از ایرانی های مهاجر در بدو ورود منتشر کردند و اکثریت قاطع دلیل مهاجرت رو اقتصاد عنوان کردند، بنده الان به عنوان یکی از کادر درمانی مشغولم، در کنکور جز 6% برتر کشور شدم و حقوقم هم بالای میانگین جامعه هست ولی همچنان برای خرید مثلاً یک لپتاپ میان رده باید پس اندازهای نزدیک یک سالم رو صرف کنم درحالی که در یک کشور خارجی همین لپتاپ را با ثلث حقوق همین شغل می توان خرید. اقتصاد باید اصلاح شود پدرم در کودکی با شغل مشابه من یک خانوار را اداره می کرد بنده نیازهای خودم هم نمی توانم برآورده کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
هر کی بتونه میره چون میدونه این مملکت تا هزار سال دیگه اوضاعش بدتر میشه و بهتر نمیشه مخصوصا برای اونایی که سهمیه ندارن!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اگه مردم نخبه پرستی داشتیم الان تو مریخ آپارتمان سازی میکردیم ولی ملت ما بیسواد پرستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
بعضی ها مدرک دکترا دارند بامعدل بالا ولی دزدی آنها تو دادگاه ثابت شده ایشون نخبه هست انسانیت ونخبگی به مدرک خالی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
از یه طرف می گید هر کی رفاه و آسایش زندگی خوب می خواد بزاره از ایران بره از طرف دیگه می گید چرا نخبگان از ایران می رن...یه خورده منطق هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خواهشاً به هر کسی نگویید نخبه .اگر طرف نخبه باشد هر جای دنیا باشد وطن فروش و...نمی شود میداند تو امنیت این کشور ومدارس دولتی و...ومعلمان ایرانی و پدر و مادرهای ایرانی و...نخبه شده وهر جا باشد با کشور می ماند .بعضی افراد اصالتا قدر نشناس هستند حتی اگر در بالاترین مقام باشند نخبگی فقط مدرک خالی نیست انسانیت هم باید داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
با سلام ،یک سر بروید تو خیابان ،بپرس راننده تاکسی ها و کارگرها چند کلاس درس خواندند ،همه تحصیل کرده بیکار هستند ،وقتی دکتری دانشگاه شریف بیکاری چیکار کنه ،از کجا هزینه های زندگی اش را بدهد ،ولی برای یک دانشگاه خارجی چند تا مقاله می نویسه،اونا فوری دعوتش می کنند ،ربطی به نخبه نداره، ببینید مشکل از کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
مملکت پخمه میخاد نه نخبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
متاسفانه آموزش و پرورش شدیداً مورد غفلت قرار گرفته.فقط توجه به آموزش هست و پرورش از اهمیت افتاده.باید اول پرورش باشه بعد آموزش.ما به ایمان و تعهد و وطن دوستی و وطن پرستی توجه نداریم.ما هیچ جوانی نداریم که بعد از فارغ‌التحصیلی دنبال خدمت به ملت و کشورش باشه هیچ دانشجویی نسبت به کشورش احساس مسئولیت و تعهد نمیکنه.ما فقط نخبه پروری می کنیم نخبه متعد مومن پروری نداریم.این فاجعه از بی مسئولیتی مدیران هست.حتی خود مسیولین هم زیاد به کشورشون وفادار نیستن.متاسفانه الآن خیلی راحت سلبریتی های ما را میخرن.با وعده رفاه دین و شرف و کشور را به دلار های صهیونیستی میفروشناما این دنیا و این زندگی فقط و فقط یک امتحان الهی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
کسی که کشورش رو ترک میکنه و میره خارج به درد همون خارجیها میخوره
و الا اونهایی که برای کشورشون کاری کردن تو همین آب و خاک درس خوندن و موندن و خدمت کردن تا به شهادت رسیدن و این کسانیکه میرن خارج در واقع مثل همون کسانی میمونن که زمان جنگ رفتن خارج و بعد که جنگ تموم شد برگشتن اونم به طور طلب کار و سهم خواهی میکردن الآن اینها هم مثل همون ها هستن
Iran (Islamic Republic of)
.....
۲۲:۰۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
عزیزان مهاجرت نخبگان هیچ ارتباطی به فقر فرهنگی و نفوذ خارجی و اینجور چیزا نداره
من خودم یکی از اون نخبگان هستم که دو سال است دکتری گرفتم و دوره پسادکتری هم گذروندم و تحت حماین بنیاد نخبگان تاکید می کنم تحت حمایت بنیاد نخبگان به دانشگاه ..... معرفی شدم برای جذب هیات علمی. میخوام جواب رییس دانشگاه را بگم واستون... بمن گفت همون بنیاد شما را استخدام کند به ما ربطی ندارد. جالب اینجاست من را به حدود 40 مقاله ISI و کلی افتخارات نخبگی استخدام نکردند اما فردی را با 4 مقاله استخدام کردند. در ضمن من جزء 2 درصد دانشمند برتر دنیا هم شدم در سال 2021.
بالاخره یکی از دانشگاه ها که واقعا باید درب آن را طلا گرفت من را جذب کرد اما.... الان 6 ماه است منتظر تاییدیه هیات جذب مرکزی هستم. شش ماه است حقوق ندارم و متاهل هستم و دارم با سیلی صورتم را سرخ نگه میدارم.
عزیزان یوقت فکر نکنید عرضه ندارم مهاجرت کنم یا اصلا جایی من را قبول نمی کنند. لازم است بگم خیلی از کشورهای اروپایی و حتی استرالیا و کانادا و امریکا به دلیل میزان ارجاعات بالایی که دارم به من ویزای نخبگی و پذیرش در بهترین دانشگاه ها می دهند.
اما فقط به یک دلیل نرفتم و آن خدمت به کشورم و مردم و فرزندان این خاک بود....
چندین بار کامنت گذاشتم برای این سایت که پی گیری کنید اما دریغ از پی گیری
چرا باید 6 ماه یک نخبه معتل بررسی یک پرونده باشد اره؟
شما جای من بودید چه می کردین؟
شاید باورتون نشه اما دارم به کار در تاکسی اینترنتی فکر می کنم....
این حرف ها را به گوش مسئولین برسانید جناب وزیر علوم درد دل ما را بشنوید....
Iran (Islamic Republic of)
صمد
۰۶:۵۶ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
تلا ش و مقاومت افرین به فرزند وطن به بخش خصوصی هم رجوع کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
همین حالا کلی تحصیلکرده بیکار داریم غیر مهاجرت چیکار کنند وقتی هیچ پارتی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
وقتی که ادارات بخاطر مدیران بی لیاقت ، یکمتخلف بیسواد بی عار رو به آدمی که درست کار کنه ترجیح میدن نخبه بمونه که چی بشه
تو کمیته امداد یه آدم بیسواد که کار نمیکنه و فقط با تخلف آمار میزنه رو رییس میکنن ، ولی من بدبخت که سوادم بیشتر از اون هست رو بخاطر اینکه با رییس متخلف تو آمارسازی مشارکت نکردم نپذیرفتند
بذار تا دنیا باشه برا شما ، ما هم خدا داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
والا من هم یه دانشگاه تهرانی هستم و میخام بیخیال همه چی بشم و برم
اخه اینجا به چی دل خوش کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
من که تازه طلبه هستم تو همون طلبگی همش میبینم حرف اول رو رابطه میزنه
طلبه نخبه ای که بهترین نمرات رو داره افتاده یه گوشه ، طلبه ای که سواد نداره با رابطه و ... بالاترین مسئولیت ها ، تدریس و ... رو گرفته و حوزه از اخلاق و معنویت خالی شده
منم هیچ کی رو ندارم جز خدا برا همین میخوام اگه خدا بخواد برم نجف
هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
Netherlands
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
فک نکنم چندان نخبه ای در مملکت مانده باشه که چالش هم داشته باشیم و یه تعدادی هم که هستن شدیدا یا دنبال منافع خودشونن یا دنبال شرایط خوب می‌گردن یا از تحصیلات ارزان دولتی استفاده میکنن و بلافاصله بعد دوره بفکر فرار هستن... تا شرایط زندگی و امنیت جامعه و آینده بهتر وتحصیل رایگان رو متصور نباشید دیگر بخط آخر خواهیم رسید خصوصا برای دهه های 90 که کل تحصیل رو پولی کردین با لطف دولت‌های محترم قبلی دیگر دیگی نخواهد جوشید.
Iran (Islamic Republic of)
م ب
۲۰:۲۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
رییس جمهور کدوم یکی از وزیران یا معونانش رو از بین نخبه ها ی مملکت انتخاب کرد ه که نخبه ها امید وار به ماندن بشوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
وزیر صمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
تا زمانی که مدیران فاسد و رانت خوار سر کار هستن وضع به همین منواله فقط خودشون انگار ایرانی هستن فامیلاشون رو میارن سر کار بعد چند سال هم رسمی شون می کنن کسی هم نیست پیگیری کنه چون همه شون سر و ته یه کرباسن
Iran (Islamic Republic of)
س
۲۰:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
استعمار نوین...............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
یکی از دوستان من رشته نفت و اکتشافات نفت از دانشگاه فارق شد بعد چندماه تو عسلویه کار میکرد و خلاصه داشت پیشرفت میکرد که بهشون گفت منو استخدام کنید اولش مخالفت کردن ولی بعدش با کلی صبر و سمجبازی قرار شد استخدامش کنن که وقتی رفت برای استخدام بهش گفتم بسیجی فعال باید داشته بای..کسی که تو رشته اکتشافات نفت واسه خودش مخیه بسیجی فعال میخواد چیکار خلاصه سرتونو درد نیارم مدارکشو فرستاد آمریکا و کانادا و جواب کانادا زودتر اومد و همچین خواست بره ولی جواب آمریکا هم اومد بعد دیگه نظرش تغییر کرد و رفت آمریکا..الان از مزایای حقوقیش بگم میگین داره دروغ میگه ولی بهترین ماشین با راننده و بهترین نقطه آمریکا خونه با کل لوازم و تجهیز و یه هواپیما هم دراختیارش که به هر نقطه که اونا بخوان سفر کنه...
هرازگاهی تو اسکایپ حرف میزنیم البته گفتم هرازگاهی چون اینقدر سرش شلوغه اصلا فرصت صحبت نداره ولی خیلی راضیه ولی میگه غربت سخته..هم زبون نیستن و از اینجور حرفا ولی مجبور بود..خدا شاهده اینقدر دلم براش تنگ شده.بعضی اوقات وقتی درموردش صحبت میکنم گریه میکنم.اینو گفتم واسه اون دوستانی که میگن کسانی که میرن غیرت و .... ندارن..داداش گلم دارن خیلیهم دارن ولی مسئولین غیرت ندارن.. کسی که تو رشته خودش مخه ولی بخاطره بسیجی فعال ردش میکنن دیگه خودت تا آخرش بخون...رررررراااااااانننننننتتتتتت پدر مملکتو درآورده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۰۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
واما.همونطور که تو همه جای مملکت مافیا وجود داره.مثلا کنکور.واکثرن به اقازاده ها وصل میشه.تو اعزام نخبه ها وارتباط با کشور مقصد و زد و بند.خیلی راحت نخبه ها فروخته میشن.یه دختر نخبه دانشگاه شریفی تو سط همین مافیا فقط با ۱۵ میلیون وثیقه اعزام شده امریکا.اونجا انقدر روی مغزش کار میکنن.که نه تنها نیامد بلکه خانواده اشم بواسطه عوامل اونطرف برد امریکا.این تمام هزینه دلاری تحصیل و غیره هم از بیت المال رفت.یعنی ملت اماده کردن.امریکا براحتی با یه اقامت تصاحب کرد.از اینا سالی چند نفر میرن و بر نمیگردن.اصلان کسی بر میگرده.ایا با وثیقه ۱۵ تومن که پول یه ماه بوده که دولت میداده.بر میگردن.پدر بیکار وخانواده فقیر.بعد از ۵ سال تشریف میبرن امریکا.حالا این وسط چند میلیون دلار به واسطه ها که یا استاد یا معاون و ریس دانشگاه هستن میرسه.بهترین دانشمند و نخبه که وضع اقتصادی خوبی هم ندارن.با پول مردم میفرسته امریکا.اونجا زیر نظر گرفته میشه وقتی ارزشش معلوم میشه.براحتی و دادن امکانات و وعده های انچنانی همونجا میمونن یعنی ایران داره هر سال برای اونها دانشمند و نخبه میسازه..و اونها حاظر و اماده از این درخت پر ثمر..میوه میچینند.تا بساط اساتید دلال و روسای دانشگاه واسطه گر جمع نشه.همین اوضاع ۴۰ ساله هست.از این به بعد هم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ش ه
۱۹:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
بیش از بیست و پنج سال دارم در مملکت کار میکنم، انواع و اقسام نوآوری و دستگاه ها را ساخته ام . اما..... اجازه بدهید به سراغ سرنوشت خودشان بروند و به آنان کمک کنید تا تعالی داشته باشن نه فقط تعصب سبک مغز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
نخبه کسی است که تاثیرگذاری اجتماعی داره، اینا که میرن فقط استعداد دارن که همه آدما در یک زمینه ای بالاخره استعداد دارن، اگر واقعا نخبه هستند باید بتونن برای خودشون و با دانششون یه شغل ایجاد کنن دست چند نفر دیگه رو هم بگیرن، بهش عمده ای از این جماعت به اصطلاح فرار مغزها متاسفانه استعداد بی تاثیرن دنبال اینن که بقیه استخدامشون کنن که این با نخبه بودن در تضاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خیلیا عین خیالشون هم نیست که مردم و نخبگان مهاجرت کنن. مگه ندیدین میگن اگر دوست ندارین از ایران برین؟ انگار ایران ارث پدریه یه عده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
ببین وقتی شایستگان و باسوادان نباشن بیکفایتها هستن و جولان میدن پس الان ظاهرا ترجیح هست که اونها برن تا جای بیکفایتهای رانتی و موروثی تنگ نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
واقعا متا سفم واسه این طرز تفکرت
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۸:۱۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
نخبه؟!!!
برن گمشن
مملکت ما به افراد خائنی که از کشور فرار میکنند و در خدمت دشمن هستند نیازی نداره

شهید تهرانی مقدم (پدر موشکی ایران که در 17 سال پیش موشک های دوربرد 3000 کیلومتر رو برای ایران ساخت)
از 100 تا کشور دعوت نامه گرفت

اما وطن و ایمانش رو قبول داشت
و خواست برنامه ساخت موشک شهاب 5 رو کامل کنه (با برد 8000 کیلومتر)
که توسط رژیم سرطانی صهیونیستی به شهادت رسید

به چنین افرادی باید گفت ایرانی

نه کسی که فرار کنه و برای دشمن ما تسلیحات درست کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
سگ تو اون سرمایه علمی که کار براش نباشه بهتر این همه دانشجوی بیکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
برادران دقت بفرمایید مسوولین کشور ما اصالتا عرب تبار هستن وبود ونبود نخبگان که اصالتا ایرانی تبار هستن به دردشون نمی خوره پس برن بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خفه شو نژاد پرست احمق همه مسلمان هستیم چه ایرانی چه عرب و.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
نژادپرستی که شاخ و دم ندارد فکر نکنم قیافتم به درس بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اصالت تو که کاملا مشخصه از چه خانواده ای هستی یک کشور از قومیت های مختلف ترک و کردو عرب و لر وفارس و....تشکیل شده همه از نسل آدم وهوا بودند و..بعضی ها نژادپرستی وبی فرهنگی وبی دینی تو خونشان هست وما برادر وطن فروش و....نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
انسان بودن ملاکه نه عرب و عجم بودن. یاد نژاد پرستای دوران جاهلیت افتادم با این حرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
چو منبر ، تخت حکمرانی شود همه کارها از بد بدتر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
موقعی که تو کشور شایسته سالاری نیست و تو ازمونها سهمیه ای ها اکثر شغل ها رو میگیرن مگه دیگه راهی برا نخبگان میمونه جز فرار به سوی خوشبختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
دامادسالاریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
از همان ششم ابتدایی که سهمیه ها برای ورود مدارس. تاثیر گذار میشود نخبه ها را فراری میدهید
وخلاقیت. همه فرزندان ایران را از آنها میگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خودتون وملت گول میزنیدبیا از روستا خودمون ده نفر بخاطر بیکاری رفتن کارنامشون مشخصه کجا کار میکنن بهتون میگم چقدر دروغ گویید یه بار واقعیت به قلمتون وچشمتون زبانتو بیارید بدبختها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
منم دارم میرم. وقتی وزرا از دانشگاه امام صادق انتخاب میشن، چه امیدی برا بقیه میمونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
جناب وزیر جون خودت بمان دلمان برات تنگ میشه بری اوکراین بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
دانشگاه امام صادق حتی جز بیست دانشگاه برتر کشور هم نیست. یک دانشگاه سطح متوسط هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
آخه دلمون برات تنگ میشه برو اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
برو داداش به سلامت انشالله هرجا میری موفق باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
بیشتر این مهاجرت ها بدلیل فقر فرهنگی است که ما داریم،نمونه اش را در رانندگی مردم میبینید بجای انکه در خطوطی که فراهم شده رانندکی کنند خودروها میرن تو هم دیگه و باعث عصبی شدن دیکررانندگان میشود،نوع برخوردهایی که درجامعه میشود مثلا در خارج مرتب پیگیر مسائل شما مثل بهداشت فردی وغیره هستن،من یادم نمیره برای پسرم تو هلند مرتب از ما میخواستن برای معاینه شان ببریم ودر صورت بروز هر مشکلی با جدیت ان را حل میکردن همه چیز مشخص بود و میتوانستی برنامه ریزی کنی ،یادم نمیره که بسته ای از ایران فرستادن و ما درخانه نبودیم فقط یه برگه ای از پستچی دیدیم که نوشته بود بسته شما به پلاک دیگر تحویل شد و ما هم به ان پلاک رفتیم و در را زدیم یه آقا وخانم هلندی خیلی با خوشرویی و واحترام زیاد بسته را تحویل دادن حالا همین را در کشور خودمان حدس بزنید ایا همچین برخوردی میکنن.مسوولین ما هم میتوانند با برنامه ریزی در کلیه شئونات زندگی زندگی را دلچسب تر کنن ودیگر جوانان ما بیرون نرون والا بیشتر بخاطر این مسائل است که کشور راترک میکنن وگرنه کسی از کشورش بدش نمی اید فرهنگ سلزی را باید برای مردم کرد
Iran (Islamic Republic of)
.....
۲۲:۰۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
عزیزان مهاجرت نخبگان هیچ ارتباطی به فقر فرهنگی و نفوذ خارجی و اینجور چیزا نداره
من خودم یکی از اون نخبگان هستم که دو سال است دکتری گرفتم و دوره پسادکتری هم گذروندم و تحت حماین بنیاد نخبگان تاکید می کنم تحت حمایت بنیاد نخبگان به دانشگاه ..... معرفی شدم برای جذب هیات علمی. میخوام جواب رییس دانشگاه را بگم واستون... بمن گفت همون بنیاد شما را استخدام کند به ما ربطی ندارد. جالب اینجاست من را به حدود 40 مقاله ISI و کلی افتخارات نخبگی استخدام نکردند اما فردی را با 4 مقاله استخدام کردند. در ضمن من جزء 2 درصد دانشمند برتر دنیا هم شدم در سال 2021.
بالاخره یکی از دانشگاه ها که واقعا باید درب آن را طلا گرفت من را جذب کرد اما.... الان 6 ماه است منتظر تاییدیه هیات جذب مرکزی هستم. شش ماه است حقوق ندارم و متاهل هستم و دارم با سیلی صورتم را سرخ نگه میدارم.
عزیزان یوقت فکر نکنید عرضه ندارم مهاجرت کنم یا اصلا جایی من را قبول نمی کنند. لازم است بگم خیلی از کشورهای اروپایی و حتی استرالیا و کانادا و امریکا به دلیل میزان ارجاعات بالایی که دارم به من ویزای نخبگی و پذیرش در بهترین دانشگاه ها می دهند.
اما فقط به یک دلیل نرفتم و آن خدمت به کشورم و مردم و فرزندان این خاک بود....
چندین بار کامنت گذاشتم برای این سایت که پی گیری کنید اما دریغ از پی گیری
چرا باید 6 ماه یک نخبه معتل بررسی یک پرونده باشد اره؟
شما جای من بودید چه می کردین؟
شاید باورتون نشه اما دارم به کار در تاکسی اینترنتی فکر می کنم....
این حرف ها را به گوش مسئولین برسانید جناب وزیر علوم درد دل ما را بشنوید....
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۳۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
علتش نفوذ باندهای معافیایی خبیث ملعونین باندبازان قدرت و ثروت هستند که باعث می شوند امثال مثل شما مهجرت کنید و یا از کار بیکار شوید و یا کار گیرتون نیاید این مافیای کثیف کارشون ایجاد ظلم و ستمگری تبعیضگری بی عدالتیست برای نارضایت کردن ملت ایران اسلامی و کارشون نوعی برندازی نظام مقدس اسلامیست با موذیبازیهاشون و با پنبه سر بریدنهاشون خیلی کثیف و پست فطرت بدذات بدجنس شیطان صفت هستند همینها بسیاری از مردم ایران اسلامی را به فقر بدبختی کشاندند همینها بازار سکه و طلا و غیره را در دست دارند و گرانی برپاکرده اند و متصل به سلطنت طلبها و غربیها هستند برای خراب کردن نظام اسلامی در تمامی سطوح مملکتی هم آدم دارند و نفوذی دارند اگر شما الان جزو برباند مخوفشون بودی سه سوته هر کجا که اراده می کردی استخدامت می کردند نامردهای کثیف اینان جایگاهشان در جهنم اسفل سافلین هستند توف اوف بر روی خبیث همگیشون باد . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
.....
۲۲:۰۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
عزیزان مهاجرت نخبگان هیچ ارتباطی به فقر فرهنگی و نفوذ خارجی و اینجور چیزا نداره
من خودم یکی از اون نخبگان هستم که دو سال است دکتری گرفتم و دوره پسادکتری هم گذروندم و تحت حماین بنیاد نخبگان تاکید می کنم تحت حمایت بنیاد نخبگان به دانشگاه ..... معرفی شدم برای جذب هیات علمی. میخوام جواب رییس دانشگاه را بگم واستون... بمن گفت همون بنیاد شما را استخدام کند به ما ربطی ندارد. جالب اینجاست من را به حدود 40 مقاله ISI و کلی افتخارات نخبگی استخدام نکردند اما فردی را با 4 مقاله استخدام کردند. در ضمن من جزء 2 درصد دانشمند برتر دنیا هم شدم در سال 2021.
بالاخره یکی از دانشگاه ها که واقعا باید درب آن را طلا گرفت من را جذب کرد اما.... الان 6 ماه است منتظر تاییدیه هیات جذب مرکزی هستم. شش ماه است حقوق ندارم و متاهل هستم و دارم با سیلی صورتم را سرخ نگه میدارم.
عزیزان یوقت فکر نکنید عرضه ندارم مهاجرت کنم یا اصلا جایی من را قبول نمی کنند. لازم است بگم خیلی از کشورهای اروپایی و حتی استرالیا و کانادا و امریکا به دلیل میزان ارجاعات بالایی که دارم به من ویزای نخبگی و پذیرش در بهترین دانشگاه ها می دهند.
اما فقط به یک دلیل نرفتم و آن خدمت به کشورم و مردم و فرزندان این خاک بود....
چندین بار کامنت گذاشتم برای این سایت که پی گیری کنید اما دریغ از پی گیری
چرا باید 6 ماه یک نخبه معتل بررسی یک پرونده باشد اره؟
شما جای من بودید چه می کردین؟
شاید باورتون نشه اما دارم به کار در تاکسی اینترنتی فکر می کنم....
این حرف ها را به گوش مسئولین برسانید جناب وزیر علوم درد دل ما را بشنوید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
فقط همین 3 دلیل عمده؟ از این 3 تا مهم تر چی میتونه باشه بنظرتون؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۳۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
ببین عزیزم// میدونم درس خوندی و پرفسور شدی // ولی اگه میتونی موشک بسازی بیا جلو // اگه نمیتونی برو کنار تا باد بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
بیسواد موشکها را تو دنیا تو مراکز دفاعی با صدها مهندس اختراع کردند .توقع داری یکدنفر خودش موشک اختراع کند
بعد هم چیزی که از قبل اختراع شده ،،فقط دانشش باید منتقل شود همین هم نیم لازم دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
تو بیا هواپیمای مسافربری بساز!بیا گوشی تلفن بساز!موشک قبلا ساخته سده تو کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
Let's migrate to a better country. bye
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
وایسا منم بیام! حالا کجا ایشالله؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
کم نیستند. باید. اموزش. ایران. بخصوص. در سطوح عالی. برترین باشد ایا هست ... اگر نیست. برترینها اول المپیادیها بعد رتبه داران. و .... در اخر پول داران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
به جهنم بزارید این جور نخبه ها برن، به درک اسفل السافلین!!! بزارید گورشون رو گم کنن برن، یه مشت نخبه ای که فقط محق میدونن خودشون رو!!فکر میکنن حالا چون نخبه هستن باید بهترین موقعیت ها و بهترین ها مال اونا بشه!!!این همه شهید دادیم خیلی هاشون هم جزء به اصطلاح نخبه ها بودن، ولی یکبار نگفتن چرا ما بجنگیم، چرا جوانی و عمرمون رو برای کشورمون هدر بدیم!!!چون خالص بودن، چون خودخواه نبودن، خودشون رو محق ندونستن چون نخبه بودن، چون باشعور،باشرف، با غیرت، عاقل و با ایمان بودند!!!!!موندن و جون دادن، اولویت وضعیت کشور سرشون میشد!!!!نگفتن ما بریم درس بخونیم یه عده هستن بالاخره میجنگن. حالا اینا چون وضع اقتصادی بده فرار میکنن!!!چون کار فلان بهشون داده نمیشه فرار میکنن!!! مقصر اونایی هستن که از اول برچسب نخبه، غیر نخبه، تیزهوش و غیر تیزهوش دادن به اینا!!!!!پر رو شدن، محق شدن، حالا دیگه به کم راضی نمیشن، فکر میکنن با مردم دیگه فرق دارن، بهشون یاد ندادن که همه استعداد دارن نه فقط تو!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
تموم شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
زیاد جوش نزن،معلومه که دغدغه زندگی ودرامد نداری خدارو شکر ، طرف که مهاجرت میکنه اونم غیرت ایران وایرانی رو داره، میره که درس شو کامل کنه چون اینجا نمیتونه واکثرشون بر میگردن حالا اگرم شد اونجا میمونه ، شما عوض این همه تندی به اینها یک کلمه در مورد آقازادها هیچی نگفتی ،درمورد مدیران بی کفایت که باعث این جور موارد میشن هیچی نگفتی، در مورد نحوه گزینش مدیران ورؤسا که چطور مثل خاله بازی بهشون پست وسمت میدن بازم هیچی نگفتی، البته چیزی نداری که بگی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۴۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خیلی تاثیر گذار بود! گفتی بالا خونه رو چند اجاره دادی؟
Iran (Islamic Republic of)
عزیزی
۱۷:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
کسی که روزی 14 ساعت کار می کنه و مطالعه می کنه تا پیشرفت کنه باید با کسی مثل تو که دون همتی باید یکی بدونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
معلومه تو از اون دسته آدما هستی که با پارتی بازی رفتی یه جای خوب استخدام شدی حقوق خوبم میگیری آخرشم میای ضر مفت میزنی . ای کاش میشد امثال شماهارو که مثل کنه افتادید به جون این مردمو کشور از این مملکت پرت می کردیم بیرون . حیف این بچه ها که دارن میرن . اگر همین بچه ها برن جونشونو بدن ، امثال آدمای نفهم مثل شما و اقازاده ها بخور بخور می کنن و یه اسم شهید میچسبونید اول اسمشون به به و چه چه میکنید ولی اگر برن اون الفاظ و میچسبونید اول اسمشون که لیاقت خودتونه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خیلی حقیر و عقده ای هستی بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
ناشناس ۱۸ اسفند ۱۶:۳۹، چرا مسایل رو با هم قاطی پاتی می‌کنی الان؟!صحبتی که شما می‌کنی دوتا موضوع مجزا هست!!! الان موضوع خبر درباره مهاجرت بود و بحث آقازادگی نبود که نظر بدیم!!! الان اینا مهاجرت میکنن و برنمیگردن دلیلش اینه که آقازادگی هست و بی عدالتی در جذب نیروی مستعد وجود داره و کشور مسائل و مشکلات اقتصادی داره ؟!! و خدا رو شکر کشورهای دیگه هم وجود نداره این مسایل ؟!!! اینا برنمیگردن چون میگن وای آقازادگی و پارتی بازی و... هست؟!!
اینا هم مثل مردم عادی، فرقشون چیه با بقیه؟! تازه اینا به قول خودشون به دلیل نخبه بودنشون وظیفشون هست به مردمشون کمک کنن، ولی نود درصد برنمیگردن، مستند آلبرتا ۳ رو ببینید. پس کی باید به داد مردم برسه، مگه نخبه نرفته درس بخونه و به راه حل مشکلات برسه با کارهای پژوهشی و کار کردن در خارج از کشور؟! خب همه ما منتظریم!!! اینا که میتونن کمک کنن اغلب فرار میکنن که؟ به‌دنبال منافع خودشون هستن گویا فقط!!!
معلومه که آقازادگی هست، معلومه که اینایی که گفتید هست ولی چه ربطی داره؟مگه اینا خونشون رنگین تر از بقیه مردم هست که به خاطر این بهانه ها برنگردن؟!!!!!!!همه ما این مشکلات و غصه ها رو داریم و داریم تلاش میکنیم و میجنگیم برای حل اون ها!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
عزیزی ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۴۲، مطمئنی به من هم از این القاب نخبه ندادن و مطمئنی من هم دون همتم و کار نمیکنم خیلی خیلی زیاد؟ کی گفته با هم یکی بدونیم کم تلاش و پر تلاش رو؟بحث توقع بیجا هست، اگر کار میکنی زیاد، چرا از همه دنیا متوقعی؟مردم عادی هم ۱۴ساعت کار میکنن، ولی مثل بعضی از اینا پررو نیستن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
چقدر مودبی جانم. ،،،،چته
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
واقعا امیدوارم برای تخریب نظام این حرف ها رو زده باشی وگرنه با این طرز تفکر خدا به هممون رحم کنه.
Iran (Islamic Republic of)
.....
۲۲:۰۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
واست متاسفم فقط همین را می توانم بگویم نفرین کردی اما اگر به حق نبود خودترو میگیره
زمانی که واس آسایش تو روی سوخت راکت کار می کردم کجا بودی اره؟؟؟؟؟؟ امثال تو هستن که این کشور را به ویرانه تبدیل کردند
شما نخبه نمیخواین بلکه پخمه میخواین تا هر کار کردین سکوت کند....
عزیزان مهاجرت نخبگان هیچ ارتباطی به فقر فرهنگی و نفوذ خارجی و اینجور چیزا نداره
من خودم یکی از اون نخبگان هستم که دو سال است دکتری گرفتم و دوره پسادکتری هم گذروندم و تحت حماین بنیاد نخبگان تاکید می کنم تحت حمایت بنیاد نخبگان به دانشگاه ..... معرفی شدم برای جذب هیات علمی. میخوام جواب رییس دانشگاه را بگم واستون... بمن گفت همون بنیاد شما را استخدام کند به ما ربطی ندارد. جالب اینجاست من را به حدود 40 مقاله ISI و کلی افتخارات نخبگی استخدام نکردند اما فردی را با 4 مقاله استخدام کردند. در ضمن من جزء 2 درصد دانشمند برتر دنیا هم شدم در سال 2021.
بالاخره یکی از دانشگاه ها که واقعا باید درب آن را طلا گرفت من را جذب کرد اما.... الان 6 ماه است منتظر تاییدیه هیات جذب مرکزی هستم. شش ماه است حقوق ندارم و متاهل هستم و دارم با سیلی صورتم را سرخ نگه میدارم.
عزیزان یوقت فکر نکنید عرضه ندارم مهاجرت کنم یا اصلا جایی من را قبول نمی کنند. لازم است بگم خیلی از کشورهای اروپایی و حتی استرالیا و کانادا و امریکا به دلیل میزان ارجاعات بالایی که دارم به من ویزای نخبگی و پذیرش در بهترین دانشگاه ها می دهند.
اما فقط به یک دلیل نرفتم و آن خدمت به کشورم و مردم و فرزندان این خاک بود....
چندین بار کامنت گذاشتم برای این سایت که پی گیری کنید اما دریغ از پی گیری
چرا باید 6 ماه یک نخبه معتل بررسی یک پرونده باشد اره؟
شما جای من بودید چه می کردین؟
شاید باورتون نشه اما دارم به کار در تاکسی اینترنتی فکر می کنم....
این حرف ها را به گوش مسئولین برسانید جناب وزیر علوم درد دل ما را بشنوید....
Spain
وحید
۰۰:۳۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
تو چی میفهمی دوری از خانواده یعنی چی بی تربیت
نخبگی فقط درس خوندن نیست
من زن و بچم رو ول کردم از زور بیکاری اومدم مملکت غریب بعد تو میای اینجوری صحبت میکنی
اومدم اینجا همه جوره حمایتم میکنن که بمونم
درحالیکه اونجا 1 سال و نیم هرجا رفتم برای کار پسرخوب
دو روز بیا اینجا دور از خانواده زندگی کن ببین دووم میاری
همین یکی مثل تو و تفکر تو کار دارن و باقی بیکار می‌مونن چون میری دنبال چهارتا آدم بی سواد تر از خودت راه میری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
مسولین و مدیران به فکر جیب خودشون هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
والا با این. مملکت دستوری که نمیخواد بازار سرمایه رشد کنه و. جلوی سرمایه گذاذی رو. گرفت و جو بی اعتمادی بوجود اورده معلومه نخبگان همه میرن مگه. دیونه است اینجا بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
حضور اساتید غیر علمی و خود خواه که به هر طریق ممکن در دانشگاهها مانع جذب نخبگان میشوند و عمده ترین علت مهاجرت می باشد. یکی از این اساتید گفته بود ما ۲۰ ساله در حال ارتزاق از منبع دولتی دانشگاه هستیم و کسی هم از ما کار خاصی نخواسته و با حضور فلان نخبه توقع از گروه بالا میره و و دردسر ساز میشه لذا مانع جذب اون شدند. ویا یکی دیگه از همین نااستادان گفته بود نباید در گروه رو باز کنیم که نخبگان وارد شوند، چرا که چرت بعداز نهار ما رو پاره میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
امید ایران
۱۳:۱۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
جالبه هیچ کس تا الان به این خبر واکنش نشان نداده . معلوم میشه برای کسانی که به این سایت سر میزنن این خبر اهمیتی نداره
Netherlands
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
تو ایران کار فقط برای پارتی دارهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
اگه معلم ها تحسن نمی کنن یه چیز میگم لطفا نشر بده ادمین محترم.
تا زمانی که چندرغاز افزایش حقوق اساتید دانشگاه با تحسن گاه و بی گاه معلم ها همراهه و شرایط جذب هیات علمی به صورتیه که از هر 100 فارغ التحصیل دکتری نهایتا 2 نفر جذب میشن و برای مابقی هیچ جایگاهی تعریف نشده، اون نخبه بیچاره مجبوره برای تامین نیازهای اولیه و حفظ آبروش مهاجرت کنه. بنده 4ساله دکتری گرفتم و بیکارم در صورتی که رزومه ام از یک دانشیار با 20 سال سابقه قویتره!! اما متاسفانه هیچ راهی جز مهاجرت پیش روم نیست. 4سال پیش می تونستم برم اما بخاطر عرقی که به وطنم دارم دوست نداشتم مهاجرت کنم اما بدبختانه تنها راهی که برام وجود داره در حال حاضر؛ مهاجرته. واقعا ظلمه 30 سال زحمت بکشی و با هزاران امید و آرزو نهایتا هیچ جایی تو وطن خودت نداشته باشی و از همه جا ناامید بشی و بخوای مهاجرت کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
اگه معلم ها تحسن نمی کنن یه چیز میگم لطفا نشر بده ادمین محترم.
تا زمانی که چندرغاز افزایش حقوق اساتید دانشگاه با تحسن گاه و بی گاه معلم ها همراهه و شرایط جذب هیات علمی به صورتیه که از هر 100 فارغ التحصیل دکتری نهایتا 2 نفر جذب میشن و برای مابقی هیچ جایگاهی تعریف نشده، اون نخبه بیچاره مجبوره برای تامین نیازهای اولیه و حفظ آبروش مهاجرت کنه. بنده 4ساله دکتری گرفتم و بیکارم در صورتی که رزومه ام از یک دانشیار با 20 سال سابقه قویتره!! اما متاسفانه هیچ راهی جز مهاجرت پیش روم نیست. 4سال پیش می تونستم برم اما بخاطر عرقی که به وطنم دارم دوست نداشتم مهاجرت کنم اما بدبختانه تنها راهی که برام وجود داره در حال حاضر؛ مهاجرته. واقعا ظلمه 30 سال زحمت بکشی و با هزاران امید و آرزو نهایتا هیچ جایی تو وطن خودت نداشته باشی و از همه جا ناامید بشی و بخوای مهاجرت کنی.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
علتش نفوذ باندهای معافیایی خبیث ملعونین باندبازان قدرت و ثروت هستند که باعث می شوند امثال مثل شما مهجرت کنید و یا از کار بیکار شوید و یا کار گیرتون نیاید این مافیای کثیف کارشون ایجاد ظلم و ستمگری تبعیضگری بی عدالتیست برای نارضایت کردن ملت ایران اسلامی و کارشون نوعی برندازی نظام مقدس اسلامیست با موذیبازیهاشون و با پنبه سر بریدنهاشون خیلی کثیف و پست فطرت بدذات بدجنس شیطان صفت هستند همینها بسیاری از مردم ایران اسلامی را به فقر بدبختی کشاندند همینها بازار سکه و طلا و غیره را در دست دارند و گرانی برپاکرده اند و متصل به سلطنت طلبها و غربیها هستند برای خراب کردن نظام اسلامی در تمامی سطوح مملکتی هم آدم دارند و نفوذی دارند اگر شما الان جزو برباند مخوفشون بودی سه سوته هر کجا که اراده می کردی استخدامت می کردند نامردهای کثیف اینان جایگاهشان در جهنم اسفل سافلین هستند توف اوف بر روی خبیث همگیشون باد . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
مهاجرت نخبگان علت های مختلفی داره. من چندتاشو که دوستان خودم که رفتن علتش بوده رو میگم: نبود فضای رقابت و عدالت در کسب و کار، ارجح بودن رانت و دروغ بر کار درست و صادقانه، ضعف علمی و عدم ارضای علمی، ضعف مالی دانشگاه ها برای مقاطع تحصیلات تکمیلی، نبود فضای آزاد کسب و کار، عدم ارتباط کشور با دنیا بخصوص ارتباط علمی و مالی ( چون شما تا یه حدی میتوانید در این کشور فعالیت کنید و بعد از یه حدی در غالب پروژه های علمی و فرینلنسری ممکنه بخوای با شرکت های خارج از ایران کار کنی ولی ما ارتباط مالی نداریم و برای یک جابجایی مالی ساده باید کلی دردسر بکشیم)، عدم ارتباط دانشگاه و صنعت و شعار زدگی علمی ( در موارد متعدد ما کار دقیق علمی نمیکنیم و صرفا کار علمی تا مرحله خبرسازی پیش می رود و بعد آن ول می شود، زیر ساخت های ضعیف کشور، از اینترنت گرفته تا موارد دیگر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
خیلی از دوستان هستند تو این زمینه ها مشغول بودند اما از زمانی که حساب های ایرانیان تو بحرین و کره بسته شد دودل شدند برای مهاجرت
خیلی ها امیدشون به رفع تحریم های بانکی که لااقل بتونند کارهای از راه دور بگیرند و همین جا بنونند اما فقر و تنگدستی چاره ای نذاشته
یکی بلد نیست یه رو سیستم ویندوز نصب کنه شده IT با ماهی ده دوازده تا حقوق، ما هم میگیم بیا برای سایت و شبکه داخلی بنویسم میگه پاسکال اکسپرس جاوا چیه ورد چی بلدی، اگه بلدی بیا تو با ماهی چهار تومن حقوق
شما خودت بذار جای من، با چهار تومن چیکار میشه کرد
اگه میگه کار من بلدم چیکار کنم ولی بدرد این مملکت نمی خورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
نخبه فقط کسی نیست که خارج می رود برای تحصیل. لطفاً به دانشجویان داخل ایران هم توجه کنند و ببیند چند درصد آنها خانه نشین شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
اشتباه منفی زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خود کرده را تدبیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
اتفاقا بودنشون خسارت هست . چون کشور هیچ برنامه و تسهیلاتی برای نخبگان ندارد به عنوان مثال یک نخبه در رشته فیزیک نیاز به پژوهشگاهی مجهز و شغلی ثابت با درامد خود در آن پژوهشگاه دارد که اصلا همچین چیزی توی ایران تعریف نشده اندک پژوهشگاههایی هم که هست درواقع تنها شاغل آنجا سرایدار آنجا است و کسانی که در آنجا تحقیق میکنند یا دانشجو هستند که پولی دریافت نمیکنند یا اساتید دانشگاه هستند که درامدشان از دانشگاه است. خب پس بجای اینکه بمونن و بیکاری یا کارگر و جاروکش کف کارخونه ها شوند و هر روز سرزنش خانواده و اطرافیان رو بشنوند و در نتیجه آن دچار مشکلات و خسارت های روحی و اجتماعی متعدد شوند بهتر است زودتر بروند به کشورهای دارای امکانات و بورس ها و شغل های پژوهشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
مسئولان که به فکر نیستند و فقط شعار میدهند و بس.
مهاجرت نخبگان برای پدر و مادر هم خیلی سخت است و طلقت فرسا.
من پسرم در یکی از بهترین دبیرستانهای غیرانتفاعی تهران درس خواند و مهندسی کامپیوتر قبول شد و بعد از لیسانس هم بلافاصله فوق لیسانس قبول شد و ترم اول را داشت سپری میکرد و به من میگفت ایده و طرحی برای بلاکچین و BIGDATA دارد و در دانشکده مطرح کرده ولی اساتید بیشتر بفکر پربارتر کردن رزومه خود هستند و نگاه منافع کشوری ندارند و فقط مقاله میخواهند و .... .
از یکی از دانشگاههای استرالیا برایش دعوت نامه آمد و رفت. و بلافاصله بعد از فوق الان دکتری بلاکچین در استرالیا میخواند و طرح و ایده اش مورد قبول دانشگاه و دولت استرالیا قرار گرفته و از طرف دولت بورس شده و بهش یک ماشین هم داده اند و با حقوق خوب در حال کار برای همان طرح و ایده اش هست.
من و مادرش که یکعمر در پی اش بوده ایم و از این کلاس به آن کلاس و در جلوی درب کانون زیبان و کانون قلم چی و .... عمر سپری کردیم تا یک پسر خوب و درخوان و صاحب اندیشه به جامعه تحویل دهیم. الان سه سال است که در حسرت به آغوش کشیدنش هستیم.
من از دست دولت و نظام شاکی هستم که چرا باید در کشور خودمان ایران عزیزمان امکان بهره برداری از این اندیشمندان نباشد. تحویلشان نگیرند و بچه های ما به دیار غربت بروند و هم کشور از وجود و پتانسیل آنها بی بهره شود و هم پدر و مادر در حسرت دیدار فرزندشان بمانند.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
علتش نفوذ باندهای معافیایی خبیث ملعونین باندبازان قدرت و ثروت هستند که باعث می شوند امثال مثل شما مهجرت کنید و یا از کار بیکار شوید و یا کار گیرتون نیاید این مافیای کثیف کارشون ایجاد ظلم و ستمگری تبعیضگری بی عدالتیست برای نارضایت کردن ملت ایران اسلامی و کارشون نوعی برندازی نظام مقدس اسلامیست با موذیبازیهاشون و با پنبه سر بریدنهاشون خیلی کثیف و پست فطرت بدذات بدجنس شیطان صفت هستند همینها بسیاری از مردم ایران اسلامی را به فقر بدبختی کشاندند همینها بازار سکه و طلا و غیره را در دست دارند و گرانی برپاکرده اند و متصل به سلطنت طلبها و غربیها هستند برای خراب کردن نظام اسلامی در تمامی سطوح مملکتی هم آدم دارند و نفوذی دارند اگر شما الان جزو برباند مخوفشون بودی سه سوته هر کجا که اراده می کردی استخدامت می کردند نامردهای کثیف اینان جایگاهشان در جهنم اسفل سافلین هستند توف اوف بر روی خبیث همگیشون باد . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
نخبگان از آب خاک طبیعت امنیت رفاه بهداشت درمان کشور ایران اسلامی استفاده می کنند و از معلمان و اساتیت کشور ایران استفاده می کنند و می شوند نخبگان ایرانی بعد به راحتی نخبگانمان را کشورهای دیگر با پول و موقعیتهای شغلی خوب و درآمدهای پایدار خوب مخشون رو می زنند و در واقع می دزدنشون برای کشورهای پیشرفته خودشون البته این یک نوعی نمک به حرامی و بی معرفتی نخبگان ایرانی هم محسوب می شود و نوعی بی لیاقتی و ناشایستگی مسئولان را هم می رساند که نمی توانند نخبگان ایرانی را جذب و ازشون به نحو احسنت نگهداری و استفاده کنند که فرار مغزهای نخبگان صورت نپذیرد و می توانند بجای اینکه دانشجویان ایرانی را بورسیه کنند بفرستنشون در زمین دشمن بازی کنند و درس بخوانند در دانشگاهای خارجی که با دست خودشان نخبه پراکنی و نخبه فراری می دهند می توانند اساتیتی را که ندارند و مورد نیاز دانشگاهاشون است را از خارج وارد دانشگاهای ایرانی کنند تا تدریس کنند و به این صورت دیگر نخبگان ایرانی را با دست خودتان به دهان گرگان خارجی نمی سپارید که اونها هم نخبگان ایرانی را قر بزنند و نخبگان را هوایی کنند که دیگر به ایران بازنگردند و یا از ایران مهاجرت و فرار کنند در واقع به علت عدم مدیریت شایسته و لایق برخی از مدیران و مسئولان این اتفاق ناهنجار بسیار بد و خسارت بار به ایران اسلامی وارد شده است که باید با تدابیر مدبرانه و خردمندانه جلوش گرفته شود هر چه سریعتر به قول معروف جلوی ضرر را هر وقت بگیرید منفعت است . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
مردم نمیمونن و مهاجرت میکنن اونوقت اساتید برتر دانشگاهای خارجی بیان ایران؟ منطقیه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
علتش نفوذ باندهای معافیایی خبیث ملعونین باندبازان قدرت و ثروت هستند که باعث می شوند امثال مثل شما مهجرت کنید و یا از کار بیکار شوید و یا کار گیرتون نیاید این مافیای کثیف کارشون ایجاد ظلم و ستمگری تبعیضگری بی عدالتیست برای نارضایت کردن ملت ایران اسلامی و کارشون نوعی برندازی نظام مقدس اسلامیست با موذیبازیهاشون و با پنبه سر بریدنهاشون خیلی کثیف و پست فطرت بدذات بدجنس شیطان صفت هستند همینها بسیاری از مردم ایران اسلامی را به فقر بدبختی کشاندند همینها بازار سکه و طلا و غیره را در دست دارند و گرانی برپاکرده اند و متصل به سلطنت طلبها و غربیها هستند برای خراب کردن نظام اسلامی در تمامی سطوح مملکتی هم آدم دارند و نفوذی دارند اگر شما الان جزو برباند مخوفشون بودی سه سوته هر کجا که اراده می کردی استخدامت می کردند نامردهای کثیف اینان جایگاهشان در جهنم اسفل سافلین هستند توف اوف بر روی خبیث همگیشون باد . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
همینطور حقوقشون رو کم کنید ببینم به کجا میرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
ای کاش آمریکا بهمون ویزا می داد
الان خیلی ریسکه که خیلی خرج کنی آخر هم ممکنه ریجکتت کنه

ارزشش رو داره اون چیزهایی که ما شعار می دیم اونا عمل می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
بمونن که چی بشه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
هزارتانخبه تو شرکتهای دانش بنیان وهمچنین استارتاپها دارندکارهای بزرگ میکنند. اونهایی که می روند خودشون وما بهترمیدونیم بخاطر چی اروپا میروند. ازادیهای شخصی. دلارهای امریکایی. کشف حجاب به سبک غربی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
هزارتانخبه تو شرکتهای دانش بنیان وهمچنین استارتاپها دارندکارهای بزرگ میکنند. اونهایی که می روند خودشون وما بهترمیدونیم بخاطر چی اروپا میروند. ازادیهای شخصی. دلارهای امریکایی. کشف حجاب به سبک غربی.
France
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
من که هر چی درخواست دادم به دانشگاه ها رد کردند و برای شرکت هم که هیچ.
همش الکی هست برای خودشون و بچه هایشان و جدیدا نوه هاشون
خدا جای حق نشسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
یه نخبه = یک میلیارد بشکه نفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
یکی خیانت برخی ازاساتیدخائن باعث فرارمغزها هست. که به راحتی قابل شناسایی هستند. یکی ازعوامل دیگه خود نخبگان هستندچون بالاخره درس خواندن تو دانشگاههای خارجی اگه مفت باشه پس پشت سرش دلارهای صهیونیستی وسعودی هست. بالاخره همه نخبگان میلیاردر که نیستن با خرج خودشان بروند درس بخوانند. در ثانی نخبه ها بخاطرازادیهای فردی وکشف. راهی اروپاوبعد خدمت به غرب رو شروع میکنند. گرچه مسئولان هم مقصرهستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
ببخشید تحصیلات تکمیلی که رد ایران رایگان هست پولش صهیونیستی و سعودی هست

اون دانشگاهها اگه به دانشجو کمک هزینه میده به خاطر کاری هست و پروژه ای که از صنعت استادش گرفته و حالا بین دانشجوها کاراش تقسیم شده و همین طور پولش

سعی کنید کمتر برچسب بزنید
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۱۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
تا وقتی که مفسدان اقتصادی در پستهای مدیریتی حضور دارند : به نخبگان ارزشی قایل نمی شوند و تنها را مهاجرت هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
حالا زوده این چیزا رو بفهمین
صد سال دیگه هم نمیفهمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
درود بر اینترنت ملی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خب وقتی پول نداریم بیام بمونیم این جا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
پس پول داری که میخواهی بروی. چون یک حساب سرانگشتی بکنی کلی خرج داره برای یک ادم نخبه. مگر اینکه پشت سرش بورسیه ای باشه که کنگره امریکا تصویب کرده. عزت زیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
پس مشخص شد که بقیه ملت که نمیتونن مهاجرت کنند این هست که پول لازم رو ندارن