ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه وظیفه همگانی است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری بر وظیفه همگانی در راستای ترویج و تثبیت فرهنگ مهدویت در جامعه تاکید کرد.

آقای حسین‌میرزایی با تاکید بر وظیفه همگانی در راستای ترویج، توسعه، نهادینه کردن و تثبیت فرهنگ معنوی مهدویت در جامعه گفت: محتواسازی و عمیق بخشی به برنامه‌های اجرایی حوزه مهدویت مدنظر قرار گیرد.

پرداختن به توسعه، ترویج، نهادینه کردن و تثبیت آموزه‌های دینی و معرفتی در جامعه یک وظیفه ذاتی است که همه مسئولان، ادارات و نهاد‌ها و تمامی آحاد مردم باید برای آن تلاش کنند.


بیشتر بخوانید


القای تغییرات در فضاسازی‌های نمادین و اجرای برنامه‌های پر شور مهدوی به مناسبت نیمه شعبان مهم است.

ارزیابی اقدامات معمول و همیشگی در این حوزه همواره مطلوب است، اما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که اثرگذاری و ماندگاری برنامه‌ها پس از نیمه شعبان نیز تداوم یابد.

اجرای برنامه‌های مختلف برای تمامی گروه‌های سنی در راستای نهادینه شدن ارزش‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ضروری است.

ولایت‌پذیری به عنوان دیگر شاخصه مهم برای ترویج فرهنگ مهدوی است اگر پیشرفت و آبادانی کشور مدنظر است باید بر اصل ولایت پذیری تاکید شود.

خادم بودن نیز اصل و شاخصه دیگری در ترویج و توسعه فرهنگ مهدویت در جامعه به شمار می‌رود که در این حوزه باید به رفتار و خدمت بی‌منت، خالصانه و شبانه‌روزی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که نماد ترویج مهدویت در جهان اسلام است نگاه کرد که چگونه در ارتباط و خدمت به مردم عمل می‌کرد.

مردمی بودن جشن‌های نیمه شعبان و پاسداشت مناسبت‌های ملی موضوعی است که منجر به اثرگذاری و ماندگاری امور خواهد شد از این رو بهتر است در واگذاری کار‌ها به مردم تعلل نشود.

استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها و فضای مجازی برای تببین مبانی فرهنگ معنوی و دینی مورد تاکید قرار گرفت.

اجرای پویش هر خانه، یک پرچم مهدوی در چهارمحال و بختیاری

آقای انصاری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: برپایی پویش هشتگ‌گذاری مذهبی، پویش ختم قرآن کریم به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج)، پویش هر خانه یک پرچم مهدوی و پویش سرود‌های خیابانی در ایام اعیاد شعبانیه برنامه‌ریزی شده است.

رفع شبهات از اصلی‌ترین موضوعات در بحث مهدویت است که کارشناسان و نخبگان فرهنگی و مذهبی باید با حضور در برنامه‌های مختلف در این راستا اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار