وزیر علوم:

هدایت تحمیلی جایگزین هدایت تحصیلی شده است

زلفی گل گفت: هدایت تحصیلی دانش آموزان مناسب نیست و هدایت تحمیلی جای آن را گرفته است.

محمدعلی زلفی گل در بزرگداشت سال بین المللی علوم پایه در دانشگاه شهیدبهشتی گفت: فکر از حکیمان و اجرا با حاکمان و مسئولان باید باشد.

او گفت: به جای اینکه درمان را بر اساس شواهد کلی انجام دهیم باید به صورت مولکولی انجام دهیم تا به پیشرفت‌های زیادی دست یابیم.

کارشناسان معتقدند دانش آموزانی که مدال طلا کسب می‌کنند اگر در همان رشته تحصیلی درس بخوانند، می‌توانند دانشمند تراز اول کشور شوند.

به گفته زلفی گل خروجی پایان نامه‌ها و آموزش‌های دانشگاهی امسال باید قوانینی شود که جنبه اجرایی داشته باشند.

در بنیاد نخبگان، وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید قوانینی گذاشته شود تا نخبگان و مدال آورندگان طلا پس از دکتری بتوانند بدون فراخوان عضو هیئت علمی دانشگاه شوند.

وزیر علوم افزود: باید رشته‌های دانشگاهی احصا شوند تا مشاغل مرتبط با آن‌ها را ایجاد کنیم، یعنی ببینیم کدام مشاغل به دانشجویان چه رشته‌هایی احتیاج دارند تا مشکل بیکاری حل شود.

سال ۲۰۲۲ به مناسبت ۱۰۰ سالگی جایزه نوبل که در سال ۱۹۲۲ به نیلز بوهر فیزیکدان دانمارکی به علت تحقیقات وی در ساختار اتم‌ها و تشعشعات ناشی از آنها تعلق گرفت و همچنین به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس اتحادیه بین‌المللی فیزیک محض و کاربردی (IUPAP) به میزبانی کشور بلژیک در همین سال، به نام سال بین‌المللی علوم پایه نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار