آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های بهاری

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه بر لزوم آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های بهاری و احتمال بروز سیلاب تاکید کرد.

امیر ظهرابی گفت : در طرح آمادگی مدیریت بحران برای نوروز و سال ۱۴۰۱ این آمادگی به همه دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها ابلاغ شده است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه یکی از مهمترین این آمادگی‌ها برای سیلاب‌ها و بارش‌های شدید احتمالی است اگرچه پیش‌بینی‌های بلندمدت هواشناسی بارش‌هایی در حد نرمال را برای اسفند و بهار اعلام کرده، اما ممکن است بارش‌های شدید نقطه‌ای را داشته باشیم که در مناطقی باعث بروز سیلاب شود و از همین رو باید آمادگی کافی را داشته باشیم.

در همین راستا با همکاری شرکت آب منطقه‌ای از شهریورماه کار لایروبی رودخانه‌های مهم استان آغاز شده که از مهمترین این رودخانه‌ها می‌توان به راوند اسلام آبادغرب، گاماسیاب کنگاور، الوند و ... اشاره کرد.

تنگ کنشت یکی از مهمترین نقاطی است که هر سال با بارندگی‌های شدید دچار مشکل می‌شد از همین رو با همکاری شرکت آب منطقه‌ای ۳۵۰ متر دیوار در محدوده این رودخانه احدث شد.

رصد پل‌ها خصوصا پل‌های کم ارتفاع روری است برخی از این پل‌ها در اختیار شهرداری و برخی در اختیار راهداری است.

متاسفانه در برخی نقاط شهری در زمان وقوع بارش‌ها با مشکل آبگرفتگی مواجهیم، یکی از مهمترین دلایل وقوع آبگرفتگی‌های شهری تقاطع‌های غیر همسطح است که فکری به حال دفع آب‌های سطحی آن‌ها نشده است.

ظهرابی می گوید: یکی دیگر از ملزومات برای آمادگی در برابر بارش‌ها اعلام هشدار‌های به موقع از سوی هواشناسی است این هشدار‌ها باید به اطلاع مردم هم برسد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.