بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین پمپ قلب و ریه شرق کشور در بیمارستان رضوی

پیشرفته‌ترین و به‌روزترین دستگاه پمپ قلب و ریه شرق کشور در بیمارستان فوق تخصصی رضوی به بهره‌برداری رسید.

رئیس بخش جراحی قلب باز بیمارستان رضوی گفت: به‌روزترین دستگاه پمپ قلب و ریه شرق کشور به عنوان یکی از دستگاه‌های کلیدی انجام عمل قلب باز، در راستای به‌روزرسانی و ارتقای تجهیزات بیمارستان رضوی با فناوری‌های روز دنیا و افزایش آرامش خاطر بیماران با توجه به تعداد بالای اعمال جراحی قلب باز بیمارستان رضوی خریداری شده است.

کامبیز علیزاده گفت: برای انجام برخی از اعمال جراحی قلب باز نیاز است که قلب و ریه بیمار در حین انجام عمل از کار بیفتد. در چنین عمل‌هایی از دستگاه پمپ قلب باز برای انجام وظایف قلب و ریه استفاده شده که به آن دستگاه «قلب و ریه مصنوعی» نیز گفته می‌شود.

 نخستین عمل قلب باز با این دستگاه پیشرفته دهم اسفند ۱۴۰۰ با موفقیت در بیمارستان رضوی انجام شد.


بیشتر بخوانید


رئیس بخش جراحی قلب باز بیمارستان رضوی گفت: قابلیت کاربری آسان با برخورداری از یک مانیتور ۱۷ اینچی صفحه لمسی، از جمله مزایای این پمپ به شمار می‌آید. همچنین خصوصیات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار خوبی دستگاه دارد که قابل انطباق با استاندارد‌های جهانی است.

او گفت: پمپیست به آسانی می‌تواند تمام قابلیت‌ها و عملکرد‌های تنظیم اتوماتیک دستگاه را به صورت دستی براساس وضعیت بیمار انجام دهد. همچنین امکان تغییر استراتژی این دستگاه با تغییر شرایط خاص بیمار در حین انجام عمل نیز بدون هیچ آسیبی به بیمار وجود دارد که دستگاه‌های گذشته به چنین فناوری مجهز نبودند. کاربر دستگاه امکان تنظیم مواردی همچون فشار، لِوِل پد و بابل دتکتور‌های پمپ را نیز دارد.

علیزاده گفت: از دیگر مزایایی این دستگاه، قابلیت جابه‌جایی هد پمپ‌ها است که این امکان را به پمپیست می‌دهد تا با توجه به نوع عمل، سن و وزن بیمار تحت عمل، طول لوله‌های هد پمپ را کاهش یا افزایش دهد.

او گفت: تیم جراحی با استفاده از این دستگاه در خصوص تغییرات و نوسانات برق در حین عمل نیز نگرانی نخواهند داشت، چون خود دستگاه محافظ دارد و به یو. پی. اس‌های جداگانه برای شارژ باطری نیز نیاز ندارد.

 همچنین این دستگاه قابلیت افزودن یک کیت را دارد که می‌تواند آنالیز وضعیت خون بیمار را به طور اتوماتیک و همزمان با وظایف پمپ قلب و ریه انجام دهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.