مراکز عرضه ماهی‌های زینتی توسط مأمورین حفاظت محیط زیست پایش می‌شوند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کردستان گفت: مراکز عرضه و فروش ماهی قرمز و همچنین پرنده فروشی‌های سطح استان بطور مستمر بازدید می‌ شوند.

زانیار راز دار گفت:با توجه به در پیش بودن روز‌های پایانی سال ۱۴۰۰ متأسفانه عده‌ای افراد سودجو و فرصت طلب در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیر مجاز گونه‌های جانوری از جمله سمندر، لاک پشت، مارآبی و برخی گونه‌های گیاهی مانند سنبل آبی می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کردستان گفت: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان و شهرستان‌های تابعه نیز بصورت شبانه روزی مأموریت بازدید و پایش مراکز عرضه و فروش ماهیان قرمز زینتی را در دستور کار خود دارند و تذکرات لازم در خصوص ممنوعیت فروش گونه‌های جانوری و گیاهی به فروشندگان ارائه شده است.

او می گوید: به افراد خریدار هم یادآوری شده است که برای جلوگیری از آلودگی اکوسیستم ها، ماهی‌های قرمز و زینتی را در رودخانه ها، آب‌های جاری و سد‌ها رهاسازی نکنند و آن‌ها را به استخر‌های معین شده در سطح شهر انتقال دهند.

رازدار از دوست داران محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موارد را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.