تراکتور سازی به عنوان صنعت سبز کشور انتخاب شد

همزمان با روز ملی درخت‌کاری و آغاز هفته منابع طبیعی، تقدیر محیط زیست از تراکتورسازی به عنوان صنعت سبز کشورمعرفی شد.

طی مراسمی که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رییس سازمان محیط زیست کشور و اکثر مراکز استان‌ها برگزار شد از فعالیت‌های زیست محیطی تراکتورسازی تقدیر به عمل آمد.

آقای علی سلاجه رییس سازمان محیط زیست کشور در این ارتباط مستقیم، توجه به بخش‌های آب، هوا و اکلوژیکی زیست محیطی را حائز اهمیت دانست و بعداز تشریح این بخش‌ها خواستار توجه به آلایندگی صدا و امواج شد و گفت: در زندگی مدرن امروزی این نوع آلایندگی در حال طی کردن خطوط قرمز زیست محیطی هست و صنایع و تکنولوژی‌های که در حال ضربه زدن به این بخش از زندگی شهروندان هستند هرچه سریعتر جهت رفع آن اقدام کنند.

 

همچنان که صنایع سبز کشور معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند اسامی صنایع آلاینده نیز باید منتشر و حتی نسبت به دریافت خسارت از آن‌ها در قبال طرح‌های فاقد ارزیابی زیست محیطی اقدام شود.

 

آقای حسن عباس نژاد مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی ضمن اشاره به فعالیت‌های زیست محیطی تراکتورسازی تاکید کرد: باتوجه به رشد‌های توسعه‌ای در بخش صنعت استان که حرف اول را در سطح کشور می‌زند در کنار مسائل سیاسی و اقتصادی، اهداف و برنامه‌های زیست محیطی نیز باید مورد اقبال تمامی مسئولین در تمامی رده‌ها و صنوف قرار گیرد.

 

 هزینه‌های میلیاردی که به واسطه عدم داشتن نگرش زیست محیطی به کشور تحمیل می‌شود.

فرسایش سالانة ۲۴ تنی خاک، خسارت ۵۰ هزار میلیارد دلاری، عمر مفید تنها ۳۰ ساله سد‌ها و ... همگی از نداشتن دیدگاه زیست محیطی نشات می‌گیرد و تبعات جبران ناپذیر آن را نسل‌های بعدی طی ۵۰ سال آینده تجربه خواهند کرد.

 

روند کنونی ۵ دهة آینده زندگی در سرزمین ایرانی برای انسان‌ها دشوار خواهد بود ، متاسفانه شهر محوری در اولویت سیاستگذاری‌های قرار گرفته نه شهروند محوری و تغییر کاربری‌های و آلودگی آب و هوایی که همگی تهدیدی برای زندگی یکایک انسانهاست و متاسفانه این سیاست‌ها در تبریز نمود و بروز غیر قابل انگاری دارد.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.