ضرورت تسریع در روند ساخت جاده گچساران ـ گناوه

استانداران کهگیلویه وبویراحمد و بوشهر بر رفع موانع احداث جاده گچساران به گناوه تاکید کردند.

علی احمدزاده در بازدید از جاده گچساران به گناوه با بیان اینکه در سال‌های گذشته ۱۵ کیلومتر این جاده از گچساران تا نرسیده به روستای دژ سلیمان آسفالت شده است، گفت: بخش مهم کار از چهار راه بی بی حکیمه تا پل زهره به طول ۱۶ کیلومتر چند سال است که شروع شده، اما به دلیل وجود معارضات منابع طبیعی و تیرهای برق و کمبود اعتبار کار به کندی انجام می‌شود.

او می گوید: وجود تیر برق که مربوط به استان خوزستان بود طی تماس تلفنی با استاندار خوزستان در چند روز آینده تیرهای برق برداشته می‌شود.

احمد زاده گفت: با اقداماتی که انجام گرفته ۱۶ کیلومتر از این مسیر حد فاصل پل زهره تا چهار راه بی بی حکیمه در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

استاندار بوشهر نیز می گوید: در نشست دو استاندار بسیاری از مشکلات با دستورات فوری حل شد و برخی مشکلات مثل ماده ۲۳ و افزایش اعتبار در سفر دو استاندار به تهران حل می‌شود.

احمد محمدی زاده دستور داد اداره منابع طبیعی بوشهر از شکایت خود که موجب تعطیلی کار شده بود صرف نظر کند تا کار سرعت بگیرد.

او می گوید: در حوزه بوشهر پل‌های برزگ احداث شده، اما به دلیل کمبود اعتبار کار متوقف است که امیدواریم کار سرعت بگیرد.

محور گچساران گناوه در آینده از طریق محور گچساران چرام به محور دهدشت - پاتاوه متصل می‌شود؛ با تکمیل این محور بنادر جنوبی کشور به مرکز کشور متصل می‌شود که کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت را به دنبال دارد.

وجود معارضات محلی و دولتی کمبود اعتبار و سخت گذر بودن مهمترین مشکلات سد راه تکمیل این محور است.

این محور ۱۱۸ کیلومتر طول دارد که ۵۳ کیلومتر در استان کهگیلویه و بویراحمد و ۶۵ کیلومتر نیز در استان بوشهر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.