نمایشگاه صنایع دستی زنان هرات در واشنگتن برگزار می‌گردد

هنرمندان نمایشگاه صنایع دستی زنان هرات خواستار حمایت بیشتر طالبان از بانوان شدند.

نمایشگاه صنایع دستی زنان هرات به مدت سه روز است در این ولایت برگزار گردیده که در اولین روز مورد استقبال گسترده علاقمندان بخصوص زنان هرات قرار گرفت.

محمد مسرور، مسئول برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان هرات گفت: تمام محصولات صنایع دستی در این نمایشگاه تولیدات خود بانوان بوده که با همکاری مؤسسه ودان و "UNHCR" برگزار شده است.

مسرور گفت: این صنایع دستی شامل خامک دوزی، هنری، مینیاتوری، قالین بافی، بافندگی، شیرینی پزی و نقاشی می‌باشند.

مسرور  گفت: این بانوان بعد از فراغت، خودشان کالا‌های خود را تولید کرده و آنان هم برای این بانوان بازاریابی می‌کنند.

 مسئول برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان هرات گفت: خوشبختانه برای این بانوان  هنرمند در داخل و خارج کشور بازاریابی صورت گرفته و قرار است تا ۱۰ روز آینده نمایشگاه این بانوان در واشنگتن برگزار شود.

مسرور گفت: در حال حاضر این پروژه تنها در هرات وجود دارد و تلاش می‌کند که با همکاری مؤسسه "UNHCR" در دیگر ولایت‌های کشور نیز گسترش داده شود.

لطیفه جاغوری، یکی از اشتراک کنندگان این نمایشگاه  با بیان اینکه این بانوان توانایی‌های زیاد دارند و خواهان همکاری هستند؛ گفت: دولت و مسئولان این پروژه باید تلاش کنند که بانوان را بیشتر حمایت نمایند چرا که زنان نیاز زیادتری به حمایت دارند.

در این نمایشگاه هیچ مقام دولتی حضور نداشته اما مسئولان حکومتی پیش از این همواره گفته‌اند که بانوان را در همه عرصه‌ها حمایت می‌کنند.

 

 

برچسب ها: طالبان ، هرات ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار