کاشت ۱۰۰ سرو در باغ شاهزاده ماهان کرمان

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ شاهزاده ماهان از کاشت ۱۰۰ سرو اصیل در باغ شاهزاده ماهان به مناسبت روز درختکاری در تاریخ ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰ خبر داد.

فوزیه فرحبخش با اشاره به اینکه این درختان سرو در گلخانه باغ شاهزاده ماهان پرورش یافته و بذر آن‌ها از سرو‌های اصیل این باغ گرفته شده است گفت: در حال حاضر بیش از ۳۲۰ درخت تاریخی در این باغ وجود دارد.

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ شاهزاده ماهان می گوید: با توجه به اهمیت حفظ و نگهداری درختان تاریخی و کهنسال باغ شاهزاده ماهان هرگونه اقدامی نظیر تصمیم‌گیری در خصوص حذف یا حتی هرس سنگین درختان پس از طرح موضوع در هیات راهبردی باغات ایرانی و کسب مجوز از این هیات صورت می‌پذیرد.

او گفت: براساس برنامه‌های از پیش تعیین شده برای حفاظت از باغ و درختان آن هرساله تعدادی نهال که با شرایط مناسب از گونه‌های بومی و اصیل باغ پرورش داده شده در جای مناسب واکاوی می‌شود که چنانچه در مواقعی ناچار به حذف درخت قدیمی باشیم بتوان درخت جدید جایگزین کرد.

به گفته فرحبخش، با اقداماتی که در زمینه کنترل و پایش مرتب و مستمر درختان باغ صورت گرفته در حال حاضر به استناد نظر مشاورین تخصصی درختان و فضای سبز باغ در وضعیت مناسبی قرار دارد.

برچسب ها: فضای سبز ، درختان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار