وزیر نیرو در گلستان :

گلستان در بخش آب عقب ماندگی های جدی دارد/نیاز به اعتبارات بیشتر در بحث آب شرب

وزیر نیرو گفت:در بخش آب هم اقدامات زیادی باید در استان اجرایی شود و عقب ماندگی های جدی در این بخش داریم.

علی اکبر محرابیان گفت: در این سفر استانی پیش بینی مصوبات مختلف را در نظر گرفتیم و بعد از بازدید‌های انجام شده اگر لازم باشد مصوبات اصلاح یا تقویت می‌شود.

او می گوید:در بخش آب هم اقدامات زیادی باید در استان اجرایی شود و عقب ماندگی‌های جدی در این بخش داریم.

او گفت: در حوزه برق باید در بخش تقویت شبکه و پست‌ها در استان اقداماتی انجام دهیم، پست‌ها پیش بینی شده، برخی از آن‌ها باید تکمیل شود و برخی دیگر از ابتدا اجرایی شود.

محرابیان گفت: تقویت شبکه برق هم در استان نیاز به اقداماتی دارد چراکه میزان استهلاک شبکه در استان گلستان زیاد است و اعتباراتی برای آن پیش بینی شده است.

وزیر نیرو گفت: در راستای افزایش تولید برق در استان از نیروگاه علی آباد کتول بازدید خواهد شد و برای توسعه بخش بخار به عنوان تکمیل سیکل ترکیبی برنامه‌ای داشته باشیم تا تولید و مصرف استان تراز شود.

محرابیان می‌گوید: در حال حاضر گلستان مجبور است برق را از استان‌های دیگر وارد کند و با اجرای این طرح در طول ۳ الی چهار سال میزان تولید و مصرف در استان تراز شود.

به گفته محرابیان تقریبا به همه روستا‌های استان برق رسانی انجام شده و شهر‌های استان هم از نعمت برق برخوردارند.

وزیر نیرو گفت: چند سد در استان گلستان در حال ساخت است و باید اعتبارات کافی برای آن‌ها تخصیص داده شود تا سد‌ها تکمیل شود و آب موجود در استان مهار شود.

به گفته محرابیان اعتبارات خوبی دربخش تکمیل سد‌های استان در نظر گرفته شده است.

او می‌گوید: در موضوع آب شرب هم در گرگان و هم در شهر‌های دیگر با تنش آبی مواجه هستند که تنشی جدی است و در این سفر پیش بینی شده از محل اعتبارات اضطراری به صورت طرح‌های مورد نیاز را سریع اجرا کنیم.

وزیر نیرو گفت: در بخش آب شرب نیاز به اعتبارات بیشتری داریم.

محرابیان می‌گوید: در موضوع فاضلاب‌ها میزان برخورداری استان از موضوع فاضلاب از متوسط کشور پایین‌تر است و اولین گام ما هدایت فاضلاب گرگان است.

او گفت: باید بتوانیم در موضوع فاضلاب گرگان مدول ۲ و ۳ را در برنامه اجرا قرار دهیم و برای مدول ۲ در این سفر اعتبار پیش بینی شده است.

وزیر نیرو گفت: بعد از راه اندازی مدول یک و دو و پسابی که تصفیه می‌شود کیفیت مناسبی دارد و باید به عنوان بازچرخانی در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.