بیش از ۵۲ میلیارد تومان بدهی شهرداری تربت حیدریه به بانک شهر

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی تربت حیدریه گفت: ۵۲ میلیارد تومان از بدهی ۲۴۷ میلیارد تومانی شهرداری این شهر به بانک شهر پرداخت شد.

مهدی جهانشیری گفت: با رایزنی‌های انجام شده مدیریت شهری و همراهی نماینده مجلس شورای اسلامی و پس از جلسات متعدد در نهایت ۵۲ میلیارد تومان از بدهی شهرداری تربت حیدریه به بانک شهر برای تهاتر ثبت نهایی شد.

او گفت: این در حالی است که امسال مجموع بدهی که بانک مرکزی برای بانک شهر در کل کشور ایجاد کرده مبلغ ۱۰۶ میلیارد تومان بوده و ۱۰۰ شهرداری بزرگ در صف انتظار برای جذب این اعتبار بودند، اما با مساعدت نماینده مجلس و دغدغه‌ای که مدیریت شهری داشت ۵۲ میلیارد تومان آن برای بدهی شهرداری تربت حیدریه به بانک شهر ثبت نهایی شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی تربت حیدریه گفت: بودجه سال آینده شهرداری تربت حیدریه ۳۴۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۱۲۰ میلیارد تومان آن اخذ تسهیلات برای انجام دو فعالیت است.

جهانشیری گفت: مبلغ ۲۰ میلیارد تومان این تسهیلات به راه اندازی واحد تولیدی قطعات بتنی و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری اختصاص خواهد یافت.

او گفت: ناوگان حمل و نقل شهری با خرید ۳۰ دستگاه مینی بوس، چهار دستگاه اتوبوس و بازسازی بخشی از اتوبوس‌ها بروزرسانی می‌شود.


بیشتر بخوانید


رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی تربت حیدریه گفت: از مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ناوگان حمل و نقل نیمی از آن را دولت پرداخت خواهد کرد و فقط ۵۰ میلیارد تومان آن توسط شهرداری تربت حیدریه ظرف مدت چهار سال پرداخت می‌شود.

۵۰ میلیارد تومان بابت ساماندهی بافت فرسوده

وحید فرخ تبار شهردار تربت حیدریه گفت: در حالی که برای بودجه سال آینده ۳۴۴ میلیارد تومان در نظر گرفتند، اما در برنامه فعلی بودجه شهرداری را برای سال ۱۴۰۴ مبلغ ۲۸۹ میلیارد تومان برآورد کردند، لذا با یک تیم تخصصی جدید برنامه راهبردی و عملیاتی را بروزرسانی و بر اساس واقعیت تدوین خواهیم کرد، چرا که با این برنامه فعلی عملا به جایی نخواهیم رسید.

او گفت: از سال ۸۹ اوراق مشارکتی که با ۵۳ میلیارد تومان بابت ساماندهی بافت فرسوده از بانک شهر تسهیلات گرفته شده بود منجر به بدهی سنگینی شده که تقریبا یک دهه از آن می‌گذرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار