وزیر آموزش و پرورش مدرسه خیرساز در خرمشهر را افتتاح کرد

با حضور وزیر آموزش و پرورش مدرسه ۱۲ کلاسه خیر ساز قلم چی در منطقه محروم خرمشهر افتتاح شد.

امروز با حضور وزیر آموزش و‌پرورش مدرسه ۱۲ کلاسه قلم‌چی به وسعت ۶ هزار و ۶۳۰ مترمربع و زیربنای سه هزار و۱۷۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال در کوی معین خرمشهر به بهره برداری رسید.

یوسف نوری در آیین افتتاحیه مدرسه ۱۲ کلاسه قلم چی خرمشهر گفت:سرمایه گذاری در آموزش و پرورش نتیجه ای بیش از هر سرمایه گذاری دیگری دارد و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری انجام این کار برای توسعه آموزش و پرورش هر چقدر باشد بازهم کم است چرا که آینده مملکت را می سازد.

اوفراهم شدن شرایط سه گانه که شامل تحصیل دانش آموزان در این گونه مدارس با معلمان آماده و روش های خوب آموزش را عامل تربیت نسلی کارآفرین دانست.

نماینده مردم خرمشهر نیز در آیین با خطاب به وزیر گفت:مردم خرمشهر به گردن همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی حق دارند و از شما انتظار می زود که از خرمشهر تنها در سوم خرداد یاد نکنید.

سیدلفته احمدنژاد وضعیت تحصیلی خرمشهر را زیبنده مردم این شهر ندانست و به مشکلات در بخش نوسازی مدارس ۳۳ سال بعد از پایان جنگ تحمیلی را به عنوان کم مهری به چنین مردمان مقاوم یاد کرد.

صدور مجوز به کار گیری معلمان در روستاهای غرب کارون، به کارگیری سرایه دار در مدارس خرمشهر و جذب گروه سوم معلمان حق‌التدریسی دیگر درخواست نماینده خرمشهر از وزیر آموزش و پرورش بود.

رفع مشکلات با تکیه بر توان خیرین

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران از ادامه دار بود نوسازی خرابی های ناشی از جنگ خبر داد و گفت: بازسازی خرابی‌های ناشی از جنگ تحمیلی در خرمشهر تمام نشده است‌ و از دهه ۷۰ تاکنون بازسازی و نوسازی واحدهای آموزشی در منطقه ادامه دارد و با توجه به فرسودگی مدارس می‌توان در حوزه مقاوم سازی عقب ماندگی‌ها را جبران کرد.

بنا به گفته های او ساخت و تجهیز مدارس، تاسیس هنرستان‌ها در اولویت کار وزارت آموزش و پرورش در سال آینده است اما اعتبار دولتی برای برطرف کردن کمبودهای فضای آموزشی کافی نیست و سعی خواهد شد تا متناسب با داشته‌ها و کمبودهای استان خوزستان به کمک خیرین مشکلات اولویت‌دار را برطرف کرد.

او گفت: تلاش می شود تا کمک‌های خیرین، نهادها و وزارت نفت به کمک آموزش و پرورش به درستی هدایت شود تا بتوان از آنها استفاده ۲برابری را کرد.

مدرسه ۱۲ کلاسه با مشارکت خیرساز در بنیاد علمی قلم چی و نوسازی مدارس احداث شده که سهم مشارکت خیرین در این پروژه ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

پیش از این نیز یک مدرسه ۱۰ کلاسه در منطقه مسکن مهر خرمشهر افتاح و به مرحله بهره برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.