آغاز ساخت ٢٠ هزار واحد مسکن نهضت ملی مسکن در استان مرکزی

در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی در اراک عملیات اجرایی ٢٠ هزار واحدمسکونی طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد.

در مراسمی با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در محل اجرای طرح ۸ هزارو ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در اراک عملیات اجرایی ٢٠ هزار واحدمسکونی طرح نهضت ملی مسکن به صورت رسمی آغاز شد.

طرح ۸ هزار و۱۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شهر اراک در زمین‌های اوقافی قرار است ساخته شود و از متقاضیان خواسته شده مبلغ ۲۶ میلیون تومان بابت پذیره اوقاف (زمین) پرداخت کنند.

با توجه به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن قرار بر این بوده که زمین رایگان باشد متقاضیان به پرداخت
۲۶ میلیون تومان بابت پذیره اوقاف (زمین) معترضند، اما با وجود مخالفت مردم و نمایندگان مجلس تا کنون تصمیمی مبنی بر حذف این مبلغ گرفته نشده است.

به گفته انعامی معاون اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی از ابتدی ۴۹ هزارو ۶۱۶ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در اراک اسم نویسی کرده اند که ۳۵ هزار نفر واجد شرایط هستند و ۱۰ هزار نفر هم در پوشش اداره کل اداره شهرسازی است.

انعامی این را هم گفت که از هزارو ۹۲۰ واحد در حال ساخت شهرستان اراک هزارو ۳۲۰ آن در انتهای هپکو و ۱۵ درصد پیشرفت فیزیک قرار دارد که تا قبل از عید این پیشرفت قابل توجه خواهد بود و ۶۰۰ واحد هم در کوی کوثر است در قالب ۱۷ بلوک است که ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی حدود ساعت ۸ و سی دقیقه صبح امروز وارد شهر اراک شد و در فرودگاه اراک مورد استقبال استاندار مرکزی، نمایندگان مردم در خانه ملت و جمعی از مسئولان این استان قرار گرفت.

شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح ۲۰ هزار واحدی نهضت ملی مسکن استان مرکزی مهمترین هدف سفر وزیر راه شهر سازی به اراک است.

 بازدید از روند اجرایی طرح سه هزار و ۴۰ واحد مسکونی شهید سلیمانی اراک و بازدید از ۲ واحد تولیدی واگن پارس و هپکو این شهر و همچنین شرکت در نشست شورای مسکن استان مرکزی از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه به استان مرکزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
باعرض خسته نباشی خدمت مهندس حمید انعامی خواهش دارم تصاویری ازمسکن های انتهای هپکو باتاریخ برای عزیزان فراهم نماید باکمال تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
منطقه پنج در اراک کجا میشه؟ من سرچ می کنم چیزی نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
مجید آزادیخواه
۰۹:۱۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
با سلام لطفا تصاویری از مسکن ملی انتھای ھپکو را در گوگل بگذاريد تاما مشاهده کنیم .بھمراه تاریخ و مرحله اجرا