شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد فناوری باید تقویت شوند

استاندار اردبیل گفت: شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد فناوری باید در پارک و علم و فناوری حمایت و تقویت شوند.

سید حامد عاملی گفت: پارک علم و فناوری استان اردبیل نسبت به سایر استان ها نوپا و جوان است و شرکت های تحت نظارت این پارک نیازمند حمایت و تقویت بیشتر هستند.

استاندار اردبیل در نهمین جلسه شورای اشتغال استان گفت: همه مدیران دولتی به ویژه دستگاه های مربوطه باید با ایجاد زیرساخت های لازم به فکر اشتغال جوانان خلاق و افراد جویای کار باشند تا برای مردم زندگی با عزت توام با آرامش مهیا شود.

عاملی با بیان این که اردبیل دارای ظرفیت ها و استعدادهای زیادی در حوزه های مختلف نیروی انسانی و منابع خدادادی است گفت: با هم فکری و همدلی می توان ظرفیت ها را بصورت زنجیره ای برای رسیدن به یک هدف مشترک که تولید ثروت و تقویت اقتصاد است در کنار هم قرار داد تا در زندگی مردم تاثیر گذار باشند.

او از تشکیل کمیته اقتصادی دانش بنیان در استان خبر داد و گفت: در هفته آینده تشکیل کمیته اقتصادی دانش بنیان و هم اندیشی مراکز رشد با محوریت معاونت اقتصادی استانداری ضرورت دارد تا در این نشست سهم اقتصادی و اشتغال استان توسط شرکت های دانش بنیان تعیین و تکلیف شود.

استاندار اردبیل هدف گذاری های عملیاتی در شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد و فناوری را از دغدغه اصلی مردم بر شمرد و گفت: بحث اصلی در تمام فعالیت ها این است که شاخص های اقتصادی استان ارتقا یافته و هر تلاشی باید در اقتصاد و اشتغال تاثیر خود را نشان دهد.

عاملی وضعیت شاخص های اقتصادی استان را ضعیف توصیف کرد و گفت: قطار ثروت و تولید استان روی ریل اقتصاد نسبت به سایر استان ها با سرعت کم در حال حرکت است و باید این قطار شتاب بیشتری در بهره برداری از ظرفیت ها داشته باشد.

او می گوید: رشد و پیشرفت استان در گرو تولید ثروت و فعالیت های ثروت ساز است که با تقویت و حمایت از علم و فناوری و تبدیل دغدغه ها به واقعیت می توان بخشی از مشکلات را برطرف کرد.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل گفت: باید مسولان از فرصت های به دست آمده در راستای خدمت به مردم و در تربیت نیروی انسانی گام های اساسی بردارند.

به گفته عاملی، با تقویت حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت می توان ۳ میلیارد دلار درآمد پایدار وارد استان اردبیل کرد به شرطی که زیرساخت ها در حوزه های اصلی این بخش ها تامین شود.

او گفت: مجموعه آموزشگاه های عالی و مراکز رشد باید در کنار هم توسعه بیابند و برای تقویت همدیگر نیازمند هدف و دغدغه مشترک هستند که آن هم اشتغال و تولید ثروت و علم است که باید برای سال های آتی برنامه خود را ارایه دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار