لایروبی و پاکسازی ۱۴۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان همدان

معاون حفاظت از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: ۱۴۵ کیلومتر از رودخانه‌های دارای شرایط خاص و با اولویت استان همدان لایروبی و پاکسازی شده است.

شاهسوند گفت: مجموع طول رودخانه‌های اصلی در بازه‌های اصلی این استان حدود یک هزار و ۱۰۰ و در مجموع طول اعم از دائمی و فصلی آن در حدود سه هزار کیلومتر است.

استان همدان با وسعت بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع شامل رودخانه‌های دائمی و فصلی متعددی است.

او گفت: شرکت آب منطقه‌ای همدان هرساله، لایروبی، ساماندهی و دیواره سازی رودخانه‌ها را با توجه به شرایط بودجه و تخصیص اعتبارات در پیش گرفته و مبالغی جهت این اقدامات از محل اعتبارات استانی و ملی به این منظور اختصاص می‌دهد.

شاهسوند در ادامه گفت: از جمله اهداف مورد نظر در این زمینه می‌توان به برداشت موانع موجود در مسیر جریان آب در رودخانه‌ها و جلوگیری از تجاوز به حریم بستر رودخانه، جلوگیری از وقوع خطر سیلاب، کاهش تلفات جانی، کاهش تخریب احتمالی به ویژه منازل مسکونی روستا‌ها و شهر‌ها وغیره اشاره کرد.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: پس از بروز سیلاب سال ۱۳۹۸ نسبت به لایروبی و پاکسازی حدود ۱۴۵ کیلومتر از رودخانه‌های دارای شرایط خاص و با اولویت در استان همدان گام‌های مناسبی برداشته شده.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.