اجرای طرح محرومیت‌زدایی با پروژه‌های آبخیزداری

معاون آبخیزداری منابع طبیعی کرمانشاه گفت : طرح محرومیت‌زدایی با پروژه‌های آبخیزداری برای نخستین بار در کرمانشاه اجرا شد .

غلامرضا چامه گفت : طرح محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار با توسعه پروژه‌های آبخیزداری برای نخستین بار در سال ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه در حال انجام است.

به گفته معاون آبخیزداری منابع طبیعی کرمانشاه انجام پروژه‌های آبخیزداری در مناطق محروم استان کرمانشاه با اختصاص اعتباراتی که از محل بند سه جدول ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور در چند حوزه و بخش آبخیزداری تأمین شده است می‌تواند مناطق محروم را ارتقا بخشد.

در بخش آبخیزداری با انجام طرح‌های آبخوانداری کنترل سیلاب حفاظت خاک و تقویت پوشش گیاهی در راستای محرومیت زدایی در این مناطق اقدامات در حال انجام است.

این طرح از مرکز پروژه‌ها و شهرستان‌های هدف مشخص شده و امکان پوشش تمامی شهرستان‌ها در این طرح وجود نداشت.

چامه می گوید: حوزه‌های زیر پوشش طرح محرومیت‌زدایی در استان کرمانشاه شامل داریان در شهرستان پاوه، بازان در شهرستان جوانرود، حوزه شهری تازه‌آباد ثلاث‌باباجانی، گهواره در دالاهو، کیلانبر در روانسر، منطقه مرزی قصرشیرین، بریموند در سرپل‌ذهاب و مناطق بالادست زاگرس هستند.

روز پنجم از هفته منابع طبیعی به عنوان روز منابع طبیعی و آبخیزداری و کاهش تخریب بلایای طبیعی نام‌گذاری شده که این روز به افتتاح سراسری پروژه‌های شاخص آبخیزداری در استان کرمانشاه اختصاص داده شده است.

افتتاح پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری در حوزه تنگه کنشت کرمانشاه که یکی از حوزه‌های شهری کرمانشاه است در روز پنجم از هفته منابع طبیعی به انجام می‌رسد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.