به همت خیرین در جشن مبعث رسول اکرم(ص)

افتتاح ۳ باب مدرسه خیر ساز با ۱۵کلاس درس در خوی

به مناسبت عید مبعث ۳ باب مدرسه خیرساز با ۱۵ کلاس درس در شهرستان خوی افتتاح شد.

این مدارس شامل دو باب مدرسه ۶ کلاسه در روستا‌های وار و سعلکده است که همزمان با مدرسه ۳ کلاسه خیرساز مرحوم مصیب انصاری اصل، در روستای یزدکان خوی به بهره برداری رسید.

عمار ذابحی  گفت: این مدارس در مجموع در یک هزار و ۸۸۰ مترمربع زمین احداث شده اند و برای ساخت این مدارس، ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل مجمع خیّرین مدرسه ساز شهرستان خوی سهم خیرین از این اعتبارات را ۳۵ درصد اعلام کرده و می گوید: با بهره برداری از این مدارس برای ۴۵۰ دانش آموز مناطق روستایی فضای تحصیلی مناسب فراهم شد.

به گفته ذابحی در حال حاضر خیّرین مدرسه ساز شهرستان خوی در ساخت ۲۵ باب مدرسه با ۲۰۰ کلاس درس با اداره کل نوسازی و تجیهز مدارس استان همکاری می‌کنند.

وی گفت: خیّران مدرسه ساز خوی از بدو تاسیس این مجمع تاکنون ۱۷۰ هزار مترمربع زمین را برای احداث مدرسه به این مجمع اهداء کرده اند و  ۱۱۱ باب مدرسه با ۵۲۳ کلاس درس را احداث و تحویل آموزش و پرورش این شهرستان داده اند.

سپیده طیب قاسمی هم گفت: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در جلب جذب مشارکت‌های خیرین در رتبه دوازدهم کشور قرار دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی می گوید: تعهد خیّران استان در امر مدرسه سازی یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است که امسال تا کنون ۷۷۰ میلیارد ریال آن جلب و جذب شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.