دبیرخانه آیین ها و جشن‌های نیمه شعبان راه اندازی می شود

رئیس کمیته گردشگری کمیسیون فرهنگی مجمع شهرداران کلان‌شهر‌های ایران از برنامه ریزی برای راه اندازی دبیرخانه آیین ها و جشن‌های نیمه شعبان خبر داد.

حمید نادری در نشست مجازی شهر انتظار شهروند منتظر که با حضور معاونین فرهنگی و مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری‌های کلانشهر‌های ایران در مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به این که سالروز ورود حضرت معصومه (س) در قم با عنوان روز قم ثبت شده است،گفت: دومین رویدادی که قم می‌تواند به واسطه نیمه شعبان و برگزاری جشن‌های ولادت امام زمان (عج) پرچمدار آن باشد گردشگری انتظار است که امیدواریم بتوانیم آن را ثبت کنیم.

او گفت: هدف از انتخاب قم به عنوان پایگاه گردشگری انتظار به واسطه این است که این شهر، آشیانه آل محمد (ص) و مرکز معارف اهل بیت (ع)، شهر علم و تقوا و پایتخت فرهنگی کشور و جهان تشیع و مهد انقلب اسلامی و پایگاه منتظران ظهور حضرت، ولی عصر (عج) است.

رئیس کمیته گردشگری کمیسیون فرهنگی مجمع شهرداران کلان‌شهر‌های ایران با اشاره به این که پرداختن به هویت تاریخی و فرهنگی قم در حقیقت پرداختن به ماهیت اسلام ناب و معارف اهل بیت (ع) خصوصا فرهنگ ناب مهدوی است، گفت: گردشگری به عنوان بستری پویا، سیال، مخاطب پسند و توانمند بهترین بستر برای بازخوانی این تاریخ سربلند و هویت اصیل اسلامی است.

نادری در ادامه  از برنامه ریزی برای راه اندازی دبیرخانه آیین ها، مراسمات و جشن‌های نیمه شعبان با همکاری مسجد مقدس جمکران و مجمع شهرداران کلانشهر‌ها خبر داد و گفت: با راه اندازی این دبیرخانه به دنبال احیای جشن‌های مردمی نیمه شعبان در سطح محلات هستیم و امیدواریم سال آینده بتوانیم اختتامیه آن را در مسجد مقدس جمکران برگزار کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار