از تامین دارو در روانسر تا خبرهای کرونایی سرپل ذهاب

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر گفت : این شهرستان زیر پوشش بیمه روستایی است، باتوجه به این نوع بیمه، تعهد داروخانه‌های مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان تهیه ۴۳۶ قلم دارو است.

محی‌الدین امینی گفت : تهیه دارو برای مراکز وابسته توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و اگر کمبود‌های دارویی غیر از اقلام داروی مورد تعهد باشد با شرکت طرف قرارداد برخورد می‌شود.

به گفته سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر همزمان با اوج گیری دوباره کرونا و شیوع موج ششم این ویروس، مراکز درمانی شبکه بهداشت با حجم بالای بیماران مواجه بود و داروخانه‌های مراکز ما مانند داروخانه‌های بسیاری از نقاط کشور با کمبود‌های دارویی مواجه شد.

شهرستان روانسر، چون بیمارستان ندارد در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، برای دریافت دارو سهمیه محدودی دارد.

امینی می گوید: با توجه به مشکلات مالی، شرکت طرف قرار داد هشت ماه طلب دارد که تسویه آن در دستور شبکه بهداشت و درمان است.

با توجه به کاهش مراجعین با علایم سرماخوردگی و کرونا به مراکز درمانی شهری و روستایی شهرستان، این کمبود‌ها تا حدودی برطرف شده و برای کمبود‌های احتمالی تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.

علاوه بر آنکه در خانه‌های بهداشت روستایی تعدادی اقلام دارویی وجود دارد در پنج مرکز بهداشتی درمانی شماره ۱ و ۲ روانسر، نهرابی، حسن آباد و شاهو نیز واحد‌های داروخانه‌ها فعال و چهار داروخانه بخش خصوصی نیز در شهر روانسر دایر است.

جانباختن  ۱۷۲ نفر از ابتدای شیوع کرونا در سرپل‌ذهاب

معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری سرپل ذهاب گفت: ۱۷۲ نفر از ابتدای شیوع کرونا در سرپل‌ذهاب جان باختند.

سیروس صادقی گفت: شهرستان سرپل ذهاب در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۱ هزار و ۹۴۶ مورد نمونه‌گیری ویروس کرونا انجام شده که از این تعداد چهار هزار و ۹۱۷ نفر مثبت بوده است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سرپل ذهاب یک هزار و ۷۸۶ نفر مثبت بستری و سه هزار و ۱۳۱ نفر مثبت سرپایی گزارش شده است.

صادقی می گوید: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سرپل ذهاب ۱۷۲ نفر جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۲ نفر فوتی در بهمن ماه گذشته بوده است.

از ابتدای طرح اجرایی واکسیناسیون کرونا در شهرستان ۱۵۴ هزار و ۴۶ دُز در مجموع تزریق شده است.

 ۷۰ هزار دُز نوبت نخست و ۶۰ هزار و ۴۲۸ دُز نوبت دوم و ۲۳ هزار و ۶۱۸ دُز نوبت سوم واکسن کرونا را در سنین مختلف تزریق کرده‌اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.