به پهلو خوابیدن برای پوست شما خطرناک است!

یک توصیه مهم وجود دارد که بسیاری از ما در مورد آن نشنیده ایم: خوابیدن به پهلو یا شکم می‌تواند باعث ایجاد "چروک‌های خواب" در صورت شود.

مقالات و ویدیو‌های بی‌شماری وجود دارد که آموزش‌های مراقبت از پوست، توصیه‌های ضد چروک و محصولاتی را برای فروش به نمایش می‌گذارند تا علائم پیری را مهار کنند، اما یک توصیه مهم وجود دارد که بسیاری از ما در مورد آن نشنیده ایم: خوابیدن به پهلو یا شکم می‌تواند باعث ایجاد "چروک‌های خواب" در صورت شود.

خوابیدن مکرر به پهلو یا شکم به معنای فشار دادن صورت ما به بالش است، این فشار روی پوست ما می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک شود.

در حالی که همه ما در مورد خطوطی که روی پیشانی ما ایجاد می‌شود (آن چین و چروک‌های افقی که نمی‌توانیم نادیده بگیریم)، می‌دانیم این خطوط با خطوط خواب متفاوت هستند.

خطوط ناشی از خوابیدن به پهلو یا شکم معمولاً به صورت چین و چروک‌های عمودی ظاهر می‌شوند، در حالی که خطوط افقی زمانی ایجاد می‌شوند که فرد حرکات صورت خود را مانند بالا بردن یا درهم کردن ابرو‌های خود انجام دهد.

با افزایش سن، خطوط خواب (مشابه خطوط دور دهان) به جای اینکه بعد از چند ساعت ناپدید شوند، شروع به شکل گرفتن دائمی می‌کنند، این احتمالاً به دلیل از دست دادن کلاژن بدن در طول زمان است.

گرچه خوابیدن به پشت ممکن است برای خطوط خواب بهتر باشد، اما اگر عادت به اینگونه خوابیدن ندارید، امتحان کردن این وضعیت بهترین ایده نیست

علاوه بر این واقعیت که خوابیدن به پشت می‌تواند مشکلاتی مانند خروپف و آپنه خواب را افزایش دهد.

 

منبع: انتخاب

 

برچسب ها: خواب ، پوست ، خواب به پهلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
جالب نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
باسلام.بهتر بود معایب به پشت خوابیدن راهم متذکرمیشدید.به پشت خوابیدن برای کسانی که مشکل دیسک کمردارند خوب نیست مگراینکه زیرزانوهای خود یک بالشت نرم بگذارند.همچنین کسانی که خورو پف میکنند، باخوابیدن به پشت خوروپفشان بیشتر میشود.اینگونه افراد بهتراست به پهلوبخوابند.علاوه براینها به پهلوخوابیدن ان هم به پهلوی راست روبه قبله،باعث تقویت گردش خون ومانع از لخته شدن خون میشود.هزا وچهارصدسال پیش خداوند حکیم،درکتاب اسمانی اش فرموده که چگونه بخوریم وچگونه بخوابیم و...کسانی که نگران چروک صورت هستندمیتونند از کرمهای ضدچروک خواب یا روغن بادام شیرین یاتوصیه های طب سنتی برای پیشگیری از چروک پوست هنگام خواب استفاده کنند.به هرحال باید اولویتها رو انتخاب کنیم.سکته نکردن درخواب ولخته نشدن خون درخواب،مهمتر از چروک نشدن پوسته.پس به پهلوی راست خوابیدن هنگام خواب،بهتره تا ازپشت خوابیدن ازترس چروک پوست. انتخاب باخودتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
من به خاطر به پهلو خوابیدن پوست صورتم مخصوصا کنار و زیر چشمم کاملا چروک شده ولی چاره ای ندارم،چروک صورت در مقابل آپنه خواب چیزی نیست.به نظر من آپنه خواب وحشتناک تربن بیماری دنیا هست و درمانی هم نداره.اون زمان تمام حرکات اطرافیانت رو متوجه می شی حتی اطرافیانت هم می دونن الآن دچار آپنه شدی ولی کاری نه از دست خودت و نه اطرافیانت بر نمیاد.تو اون لحظه به خاطر نرسیدن اکسیژن به مغزت احساس می کنی هر لحظه امکان داره سرت از شدت درد منفجر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
مادرای باردار بیچاره مجبورن به خاطر اینکه بند ناف دور گردن بچه تاب نخوره فقط به پهلو بخوابن. این واقعا ظلمه.
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۸:۰۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
چطور اصلا نخوابیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
اره واقا