مشکلاتی که مردم نصف جهان را فراری می دهد

شهردار اصفهان گفت: اصفهانی‌های اصیل درحال کوچ‌کردن به شهر‌های دیگر هستند.

علی قاسم‌زاده گفت: روزی که مسئولیت شهرداری اصفهان برای بنده قطعی شد قرار داشتم نطق کوتاهی داشته باشم و گفتم که من خود را متعهد می‌دانم تا از شخصیت اصفهان صیانت کنم و اصفهان هویتی دارد که به‌نظر می‌آید شخصیت آن را در معرض آسیب قرار داده است.

به گفته او عناصر هویتی مانند تاریخ، میراث، مردم، زبان و ادبیات و دین اگر در معرض آسیب قرار بگیرند به‌مرور زمان شخصیت شهر را عوض می‌کنند، اما به‌نظر می‌رسد در معرض آسیب هستیم و باید نگران باشیم.

شهردار اصفهان معتقد است اصفهان حدود ۲ میلیون جمعیت و ۸۰۰ هزار نفر مهاجر دارد که ۲۰۰ هزار نفر از آنان اتباع هستند. اصفهان مهمان‌پذیر است و از یک طرف دیگر اصفهانی‌های اصیل نیز درحال کوچ‌کردن به شهر‌های دیگر هستند که اگر جابه‌جایی جمعیت صورت بگیرد شخصیت شهر در معرض آسیب خواهد بود.

یکی‌از اصلی‌ترین ظرفیت‌های شهر اصفهان رودخانه آن است که فراوانی نگرانی مردم درمورد مسائل زیست‌محیطی است، اما همه ما می‌دانیم درمان فرونشست راهی جز جریان دائم زاینده‌رود ندارد.

قاسم‌زاده می گوید اگر امانت‌دار‌های خوبی نباشیم ممکن است این سرمایه اصفهان که نسل به نسل به دست ما رسیده است آسیب ببیند پس درحد توان باید کمک کنیم آب‌وهوای اصفهان قابل تحمل‌تر شود که بخشی از آن حریم صنایع است، اما در بلندمدت باید به‌سمتی برویم که منابع آلاینده صنعتی را از اصفهان دور کنیم و اگر اکنون قبول کردیم که اصفهان تحمل کارخانه و آلودگی ندارد مجوز جدیدی در این خصوص صادر نمی‌کنیم.

به گفته او ما در شهرداری سعی کردیم یکی از منابع آلودگی را که به شهر برمی‌گشت تدبیر نماییم و ۳۷ درصد کل بودجه اصفهان را به حوزه حمل‌ونقل اختصاص دهیم تا شاهد کاهش آلودگی در شهر اصفهان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.