پنجمین جشنواره سراسری داستانک کُردی در مهاباد برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: پنجمین دوره جشنواره سراسری "داستانک کُردی" اوایل سال آینده به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود.

سیامند جوانبخت گفت: این جشنواره توسط سرویس فرهنگی پایگاه خبری "هاژه" و اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و شهرستان مهاباد برگزار می‌شود.

وی گفت: در این جشنواره داستان نویسان سراسر کشور می‌توانند آثار خود را در بخش داستانک با موضوع آزاد، در بخش مقاله با موضوع جایگاه، نقش و تاثیر داستان و داستانک در ادبیات جهانی، داستان و داستانک کُردی و افق و دیدگاه‌ها آن و مجموع تحقیقات و نوشتار‌های مربوط بە داستان و داستانک با یکی از گویش‌های زبان کُردی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: همچنین علاقه‌مندان به شرکت در بخش فرعی و طراحی لوگوی اختصاصی و دائمی این جشنواره نیز می‌توانند اثر‌های خود را به دبیرخانه آن ارسال کنند.

جوانبخت گفت: ۲۵ اسفندماه آخرین فرصت ارسال آثار است، شرکت کنندگان مطالب را با نرم افزار word فونت unikurd و سایز ۱۴ به ایمیل festival.haje@gmail.com ارسال کنند.

وی گفت: شرکت کنندگان همچنین خلاصه‌ای از بیوگرافی خود را به همراه شماره تماس و یک عدد عکس ضمیمه آثار ارسالی کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شمارە‌های ۰۹۱۹۴۱۰۵۴۲۳ و ۰۴۴۴۲۲۲۴۸۴۵ تماس بگیرند.

در آخرین دور این جشنواره در سال جاری در مجموع ۲۷۷ اثر از ۱۵۱ داستان نویس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که پس از تطبیق آثار با شرایط و چارچوب‌های تعریف شده، ۲۶۵ اثر از ۱۴۲ داستان نویس به بخش داوری راه یافت.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است و از قطب‌های فرهنگ و هنر آذربایجان غربی در عرصه‌های مختلف به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.