ارائه آموزش های مهارتی به زندانیان کردستانی

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت:از ابتدای سال جاری هزار و ۲۴۰ نفر از زندانیان کردستانی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

فردین وکیلی در دیدار با مدیرکل زندان‌ها کردستان گفت: با توجه به همکاری‌های مطلوب دوجانبه در حوزه مهارت آموزی به مددجویان زندانی سطح استان ، از ابتدای سال جاری هزار و۲۴۰ نفر از زندانیان سطح استان در قالب ۱۱۳ دوره آموزشی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: با توجه به نتایج بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که زندانیانی که در طول دوران محکومیت خود در زندان‌های سطح استان تحت پوشش آموزش‌های مهارتی قرار گرفته اند بازگشت مجدد آنان به زندان بسیار کمتر از افرادی است که فاقد هرگونه مهارت و تخصص هستند چرا که این افراد با کسب مهارت و تخصص لازم توانسته اند با حمایت دستگاه‌های اجرایی ذیربط پس از کسب مهارت و پایان دوره محکومیت خود وارد بازار کار شوند.

او می گوید:  این اداره کل توانسته در زندان‌های استان بالغ بر ۱۸ کارگاه آموزشی را تجهیز و راه اندازی کند و در رشته‌هایی نظیر فناوری اطلاعات، تاسیسات، برق، صنایع خودرو، صنایع چوب، حجار سنگ و جوشکاری اقدام به ارائه آموزش‌های مهارتی نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.