لحظه به لحظه با تحولات اوکراین

پنجمین روز عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین +فیلم

عملیات نظامی ارتش روسیه در منطقه دونباس اوکراین برای پنجمین روز ادامه یافته است.

روسیه به درخواست رؤسای جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین که دوشنبه گذشته استقلال آنان از سوی ولادیمیرپوتین، رئیس جمهور روسیه به رسمیت شناخته شد، نظامیان خود را برای غیرنظامی کردن دونباس و دفع حملات ارتش اوکراین از بامداد پنجشنبه وارد عمل کرد.

با ورود نیرو‌های روس در روز دوم عملیات به کی‌یف، پایتخت اوکراین، این کشور برای مذاکره اعلام آمادگی کرد و قرار است این گفتگو‌ها در گومل بلاروس از امروز (دوشنبه) آغاز شود.

شورای امنیت سازمان ملل که نتوانست روز شنبه قطعنامه‌ای را در محکومیت اقدام نظامی روسیه در اوکراین تصویب کند، زیرا روسیه از حق وتوی خود استفاده کرد، حالا می‌خواهد مجمع عمومی برگزار کند.

به دنبال درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای مقابله اقتصادی اروپا و غرب با روسیه، آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند بانک‌های روسیه را از سیستم سوئیفت جدا کردند و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا حریم هوایی خود را به روی هواپیما‌های روسی بستند.


بیشتر بخوانید:

ادامه عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین + تصاویر

عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین + فیلم و تصاویر

سومین روز عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین

چهارمین روز عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین+ فیلم و تصویر


در ادامه آخرین تحولات مربوط به پنجمین روز از عملیات نظامی روسیه در اوکراین را می‌خوانید:

پیشروی نیروهای روسی به سمت خرسون

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد نظامیان روسی عملیات خود را به سمت منطقه خرسون آغاز کردند. با این حال، ما موفق شدیم در ساعات گذشته خسارات سنگینی به آنها وارد کنیم.

این وزارتخانه مدعی شد: طی ساعات اخیر دو جنگنده روس را در آسمان کی یف منهدم کردیم. همچنین پهپادهای اوکراینی کاروان نظامیان روسی را در منطقه زاپوروژیه هدف قرار دادند. در مجموع در ساعات گذشته پنج فروند جنگنده روسی را در نزدیکی پایتخت ساقط کردیم. 

۲ سال پیش
محدودیت های مسترکارت برای روسیه

شرکت خدمات مالی آمریکایی مسترکارت که در زمینه کارتهای اعتباری و مدیریت سامانه های پرداخت بانکی فعالیت دارد اعلام کرد در راستای همراهی با کشورهای غربی در تحریم روسیه دسترسی چندین موسسه مالی روس را از این شبکه مالی قطع می کند.

۲ سال پیش
بهای نفت خام همچنان در روند صعودی

ادامه جنگ روسیه با اوکراین و نگرانی ها درباره عرضه نفت خام باعث تحت تاثیر قرار گرفتن بازار انرژی شده است. 

به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت خام برنت دریای شمال در معاملات اولیه امروز با ۳.۱ درصد افزایش به ۱۰۰ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۴.۵ درصد افزایش، ۹۵ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

برخی بانک‌های بزرگ روسیه به دلیل تحریم‌های اعمال شده در روز‌های اخیر فعلاً دسترسی به نظام پرداخت جهانی (سوئیفت) ندارند. این امر می‌تواند در صادرات نفت روسیه به سایر کشور‌های جهان اختلال ایجاد کند. روسیه پس از آمریکا و عربستان سعودی، سومین تولید کننده بزرگ نفت خام در جهان محسوب می شود و به تنهایی ۱۰ درصد از نیاز بازار را تامین می کند.

بازار‌های جهانی نفت به دلیل تشدید اوضاع نظامی در اوکراین و تحریم‌های گسترده علیه دولت مسکو می‌تواند شاهد نوسانات شدید باشد. برخی تحلیلگران معتقدند روسیه می‌تواند با تعلیق کامل ارسال محموله‌های انرژی به اروپا و یا کاهش آن به این اقدام آمریکا و متحدانش پاسخ دهد.

کارشناسان بازار انرژی می‌گویند در یک ماه آینده قیمت نفت خام برنت دریای شمال از حدود ۹۵ دلار به بیش از ۱۱۵ دلار خواهد رسید. هر گونه تغییر در بازار عرضه فرآورده‌های نفتی می‌تواند در اوضاع فعلی اروپا و حتی آمریکا را با بحران جدی در عرضه انرژی‌های حیاتی مواجه کند.

۲ سال پیش
اخراج دیپلمات های روسی از آمریکا

برخی مقامات آمریکایی اعلام کردند واشنگتن به دلیل نگرانیهای امنیتی 12 دیپلمات روس در سازمان ملل متحد را اخراج کرد.

مقامات آمریکایی در سازمان ملل متحد دیپلماتهای روس را به انجام "عملیات اطلاعاتی" محکوم و مدعی شدند در شرایط فعلی هر گونه فعالیت جاسوسی می تواند به وخیم تر شدن اوضاع بیانجامد.

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: از دیپلماتهای اخراج شده خواسته ایم تا یک هفته آینده آمریکا را ترک کنند. دولت روسیه این اقدام آمریکا را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

۲ سال پیش
افزایش موج خروج شرکتهای غربی از روسیه

شرکت های بزرگ غربی از جمله شرکت نفتی "شل" علی رغم ضررهای چندهزار میلیارد دلاری تصمیم گرفته اند تا زمان پایان جنگ علیه اوکراین از روسیه خارج شوند.

برخی شرکتهای غربی به ویژه کمپانی های نفتی و فناوری اعلام کرده اند امیدوارند در روزهای آتی شرکتهای بیشتری برای خروج از روسیه تصمیم گیری کنند.

۲ سال پیش
درخواست اوکراین از آمریکا و کانادا برای اعزام نیروهای داوطلب به این کشور

دولت اوکراین از آمریکا و کانادا خواست نیروهای نظامی داوطلب را برای کمک به نیروهای نظامی این کشور در مقابله با روسیه به اوکراین اعزام کنند.

در روزهای اخیر کشورهای غربی از ترس راه افتادن جنگ جهانی سوم از اعزام نیروهای داوطلب به اوکراین خودداری می کردند. کی یف از اوکراینی های ساکن در خارج از کشور دعوت کرده است به صفوف جنگ با روسیه بپیوندند. 

۲ سال پیش
سفیر اوکراین در آمریکا: روسیه از بمب های خوشه ای و تسلیحات غیرقانونی استفاده می کند

برخی گروه های حقوق بشری و نیز سفیر اوکراین در آمریکا مدعی هستند در روزهای اخیر روسیه در حملات هوایی به اوکراین از بمب های خوشه ای و تسلیحات غیرقانونی علیه مردم این کشور استفاده کرده است.

اوکسانا مارکارووا، سفیر اوکراین در آمریکا در دیدار با اعضای کنگره آمریکا گفت: روسیه این روزها از بمب های خوشه ای و سلاح های ممنوعه استفاده می کند. پوتین به دنبال ویرانی های گسترده در اوکراین است.

۲ سال پیش
ملحق شدن تایوان به تحریم های ضد روسی

تایوان می گوید به دلیل تهاجم نظامی روسیه به اوکراین به متحدان غربی خود برای تحریم این کشور می پیوندد و با مردم اوکراین در این شرایط سخت همدردی می کند.

یک مقام دولتی تایوان اعلام کرد: با توجه به قوانین بشردوستانه و نیز شرایط سخت مردم در شهرهای مختلف اوکراین تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای این کشور ارسال کردیم. آمادگی ارسال ده ها تن دارو را به اوکراین داریم.

۲ سال پیش
تحریم ژاپن علیه مقامات ارشد روس

دولت ژاپن همگام با آمریکا و متحدان غربی اش اقدام به وضع تحریم های جدید علیه روسیه کرد. در لیست تحریم های توکیو ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور؛ سرگئی لاوروف، وزیر خارجه؛ و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به چشم می خورند. 

همچنین همکاری های صادراتی با ۴۹ شرکت و سازمان روسی شامل سازمان فدرال امنیتی روسیه و آژانس اطلاعاتی این کشور در لیست تحریم ها قرار گرفته است. 

۲ سال پیش
مرکز دفاع منطقه‌ای دونتسک از آزادسازی ۲۷ منطقه مسکونی خبر داد

شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد  مرکز دفاع منطقه‌ای دونتسک (مورد حمایت روسیه) از آزادسازی ۲۷ منطقه مسکونی که تحت کنترل نیرو‌های اوکراینی بود خبر داد.

۲ سال پیش
محدودیت های شدید بر روسیه در شبکه های اجتماعی

فیس بوک دسترسی راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیک روسیه را در مناطق اروپا محدود کرد. همچنین اکانت تیک تاک این دو رسانه در اروپا مسدود شدند. 

خبرنگاران اسپوتنیک در اسپانیا و آلمان تایید کردند از ساعات اولیه امروز دسترسی به حساب کاربری این خبرگزاری در شبکه های اجتماعی میسر نیست. همچنین حساب کاربری اینستاگرام اسپوتنیک در اروپا مسدود شده است. 

۲ سال پیش
آمریکا: به دنبال ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین نیستیم

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود گفت: در حال حاضر به دنبال ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین نیستیم زیرا هم اینک ضرورتی برای این کار وجود ندارد. واشنگتن با هماهنگی نزدیک با اتحادیه اروپا تحریم های خود علیه مسکو را تشدید خواهد کرد. 

وی افزود: تصمیم ولادیمیر پوتین، رییس جمهور آمریکا برای اعلام آمادگی نیروی بازدارنده هسته ای این کشور را به دقت بررسی و ارزیابی می کنیم. به دنبال یک سازمان ناتوی متحد علیه روسیه هستیم. اعلام منطقه پرواز ممنوع در اوکراین نیازمند استقرار نظامی است که این امر می تواند منجر به تقابل نظامی با روسیه شود که ما خواستار آن نیستیم. 

این مقام آمریکایی در ادامه با انتقاد از استراتژی تهاجمی روسیه علیه اوکراین گفت: ما در حال بررسی ممنوعیت استفاده از هواپیماهای روس از آسمان آمریکا هستیم. همچنین اخراج ۱۲ دیپلمات روسیه در سازمان ملل را ارزیابی می کنیم.

۲ سال پیش
انفجار‌های مهیب در مجاورت فرودگاه خرسون

شبکه خبری الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد، آژیر خطر در کی‌یف، پایتخت اوکراین به صدا درآمده است.

الجزیره همچنین نوشت، رسانه‌های محلی اوکراین اعلام کرده‌اند انفجار‌های مهیب در مجاورت فرودگاه «خرسون» به وقوع پیوسته است.

۲ سال پیش
بایدن: آمریکایی‌ها نباید نگران جنگ هسته‌ای باشند

خبرگزاری رویترز گزارش داد، پس از این‌که مسکو نیروهای بازدارنده هسته‌ای خود را در میان رگبار انتقام‌جویی‌های غرب به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین در حالت آماده‌باش قرار داد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت آمریکایی‌ها نباید نگران جنگ هسته‌ای باشند.

۲ سال پیش
فدراسیون فوتبال روسیه: از فیفا و یوفا به دادگاه حکمیت ورزش شکایت خواهیم کرد

فدراسیون فوتبال روسیه در واکنش به تصمیم «فیفا» و «یوفا» در ممنوع کردن حضور تیم‌های روسی برای شرکت در مسابقات اعلام کرد: تحریم‌های فیفا و اتحادیه اروپا را رد می‌کنیم و به دادگاه حکمیت ورزش شکایت خواهیم کرد.

۲ سال پیش
تیم‌های روسی از شرکت در مسابقات فیفا و یوفا منع شدند

خبرگزاری الجزیره گزارش داد، «فیفا» و «یوفا» تصمیم گرفتند باشگاه‌ها و تیم‌های روسی را از شرکت در مسابقات تا اطلاع ثانوی منع کنند.

 
۲ سال پیش

ایگور مورژارتو، کارشناس مجله «پشت فرمان» به خبرگزاری ریانووستی گفت: تمام خودروسازان خارجی می‌توانند در صورت تحریم‌های تکنولوژیکی علیه روسیه، تولید خود را در روسیه تعطیل کرده و فروش خود را متوقف کنند.

۲ سال پیش

الجزیره گزارش داد، مجمع عمومی سازمان ملل اولین روز از نشستی را که به بحث درمورد جنگ روسیه علیه اوکراین اختصاص داشت، پایان می‌دهد.

۲ سال پیش
نیرو‌های روسی محاصره ماریوپل را محکم کردند

شبکه خبری الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد، نبرد‌ها در بیش از یک جبهه در اوکراین، به ویژه در شهر‌های «خارکیف» و «ماریوپل» در جریان است.

خبرنگار الجزیره افزود: نیرو‌های روسی پس از تسلط بر شهر همسایه «بردنسک»، حلقه‌های محاصره اطراف شهر «ماریوپل» را محکم کردند.

۲ سال پیش
وزیر امور خارجه اوکراین: از همتای آمریکایی خود خواستم تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کند و به ما تسلیحات بدهد؛ او هم به من قول داد پاسخ بدهد.
۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، آژیر‌های خطر بار دیگر در کی‌یف، پایتخت اوکراین به‌صدا درآمده‌اند.

رسانه‌های اوکراینی نیز به نقل از شهردار خارکیف اعلام کردند: روسیه به بمباران خارکیف و هدف قرار دادن نیروگاه‌های آن ادامه می‌دهد.

۲ سال پیش

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از نمایندگان کنگره آمریکا نوشت: در حالی که روسیه محبوب‌ترین کشور برای روابط تجاری است، لایحه‌ای برای پایان دادن به بحران اوکراین در نظر گرفته شده است.

۲ سال پیش

الجزیره نوشت، رسانه‌های اوکراینی به نقل از شهردار خارکیف مدعی شده‌اند: روسیه به بمباران شهر و هدف قرار دادن نیروگاه‌های آن ادامه می‌دهد.

۲ سال پیش
زلنسکی: برای دور دوم مذاکرات آماده می‌شویم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: روسیه باید از استفاده از بنادر و فرودگاه‌های جهان محروم شود.

زلنسکی گفت: در صورت بازگشت کمیته مذاکره‌کننده اوکراین و بحث درباره آنچه در مذاکرات اتفاق افتاده است، برای دور دوم مذاکرات آماده می‌شویم.

رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد: مذاکرات با روسیه به نتایج مطلوبی برای ما نرسید.

۲ سال پیش

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به همتای هلندی خود اعلام کرد: بی‌توجهی روسیه به قوانین بین‌الملل باید با اتحاد فراآتلانتیکی پاسخ داده شود تا روسیه پاسخگو باشد.

۲ سال پیش
کانادا: سامانه‌های ضد تانک به اوکراین می‌دهیم

وزیر دفاع کانادا اعلام کرده است: سامانه‌های ضد تانک را در اختیار اوکراین قرار می‌دهیم و تلاش می‌کنیم تا در اسرع وقت آن‌ها را به دستشان برسانیم.

۲ سال پیش
کانادا: جلوی واردات نفت خام از روسیه را می‌گیریم

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا گفت: از واردات محموله‌های نفت خام از روسیه جلوگیری خواهیم کرد.

نخست‌وزیر کانادا افزود: از شرکت رادیو و تلویزیون کانادا می‌خواهیم که بازبینی ممنوعیت پخش روسیا الیوم را روی امواج کانادا آغاز کند.

۲ سال پیش
درخواست نمایندگان کنگره از بایدن برای اقامت ۳۰ هزار اوکراینی

خبرگزاری واشنگتن‌پست به نقل از نمایندگان کنگره آمریکا گزارش داد، نمایندگان از بایدن می‌خواهند به حدود ۳۰ هزار اوکراینی در ایالات متحده اقامت دهد.

۲ سال پیش

الجزیره نوشت، سفیر اوکراین در واشنگتن مدعی شده است: روسیه امروز از بمب خلاء استفاده کرد و تخریبی که می‌خواهد به ما وارد کند بسیار بزرگ است.

۲ سال پیش

به گزارش فایننشال تایمز، «شرکت اوبر» اعلام کرد خروج برنامه‌ریزی شده خود از سرمایه‌گذاری مشترک با «شرکت یاندکس» روسیه (Yandex) را تسریع می‌کند.

شرکت اوبر (Uber Technologies, Inc) یک سرویس هم‌سفری آنلاین مستقر در «سان فرانسیسکو» است.

برنامه کاربردی تلفن هوشمند این شرکت به‌طور خودکار، مسافران را با نزدیکترین راننده مرتبط می‌سازد و موقعیت مسافر را به راننده می‌فرستد.

۲ سال پیش

رسانه‌های آمریکایی به نقل از سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کردند، اخراج دیپلمات‌های روس ناامید کننده و تهاجمی است.

سفیر روسیه در واشنگتن افزود: ایالات متحده تعهدات خود را برای تضمین شرایط کاری دیپلمات‌ها نقض کرده است.

۲ سال پیش
مکرون: می‌دانم می‌توانم روی ارتش حساب کنم

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در پیامی خطاب به ارتش کشورش گفت: حمله روسیه به اوکراین خطرناک‌ترین نمایش قدرت از زمان پایان اتحاد جماهیر شوروی است. در این شرایط فرانسه متوجه می‌شود که می‌تواند بار دیگر به ارتش خود تکیه کند.

۲ سال پیش

برخی منابع محلی اعلام کردند پدافند هوایی ارتش روسیه با حمله اوکراین با استفاده از موشک بالستیک «توشکا یو» به منطقه دونتسک مقابله کرده است.

۲ سال پیش
زلنسکی: کشوری که مرتکب جنایات جنگی شده نباید عضو دائم شورای امنیت بماند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد:

  • آن‌ها (آمریکا و متحدانش) اقتصاد روسیه را نابود کردند تا نشان دهند بشریت قادر به دفاع از خود است.
  • کشوری که مرتکب جنایات جنگی شده نباید عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بماند
  • زمان آن فرا رسیده که به ایجاد منطقه پرواز ممنوع برای هواپیماها، بالگرد‌ها و موشک‌های روسیه فکر کنیم.
  • مذاکرات امروز با روس‌ها درباره تأثیر بمباران شهر‌ها و سرزمین‌های اوکراین انجام شد.
۲ سال پیش

خبرگزاری رویترز به نقل از رهبر اقلیت سنای آمریکا نوشت: بایدن برای مقابله با تهدیدات چین و روسیه علیه منافع آمریکا، باید هزینه‌های نظامی را افزایش دهد.

۲ سال پیش

به گزار الجزیره، مسکو اعلام کرد تصمیم واشنگتن برای اخراج ۱۲ دیپلمات از نمایندگی روسیه در سازمان ملل یک رفتار خصمانه است.

۲ سال پیش

خبرگزاری رویترز گزارش داد، کانادا واردات نفت روسیه را ممنوع کرد و از عرضه سلاح‌های ضد تانک به اوکراین خبر داد.

۲ سال پیش
گفت‌وگوی تلفنی رؤسای‌جمهور ترکیه و بلاروس درباره مذاکرات روسیه و اوکراین

خبرگزاری آناتولی نوشت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با همتای بلاروسی خود درباره مذاکرات روسیه و اوکراین، به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

۲ سال پیش

الجزیره گزارش داد، فیس‌بوک محدودیت‌هایی را برای دسترسی به صفحات «روسیه امروز» و «اسپوتنیک» در اروپا اعلام کرد.

۲ سال پیش

کاخ سفید اعلام کرد: بایدن در سخنرانی‌ای در مورد اقداماتی که اتحادیه اروپا برای محدود کردن تأثیر تهاجم روسیه به اوکراین اتخاذ می‌کند، صحبت خواهد کرد.

۲ سال پیش
فعال‌شدن آژیر خطر در کی‌یف

رسانه‌های محلی اوکراین اعلام کردند آژیر‌های خطر در کی‌یف فعال شده‌اند.

برخی منابع خبری نیز مدعی شدند روسیه مواضع ناتو در پایتخت اوکراین را هدف بمباران قرار داده است.

۲ سال پیش
بلینکن: از فشار اقتصادی بیشتر بر روسیه استقبال می‌کنیم

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: از تحمیل فشار اقتصادی بیشتر بر روسیه از سوی سوئیس، کره جنوبی و سنگاپور به دلیل تجاوزات روسیه به اوکراین استقبال می‌کنم.

بلینکن مدعی شد: جامعه جهانی بیش از هر زمان دیگری در محکومیت جنگ ناروای پوتین و همبستگی خود با اوکراین متحد است.

 

۲ سال پیش
آمریکا: از فشار اقتصادی بیشتر بر روسیه استقبال می‌کنیم

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: از تحمیل فشار اقتصادی بیشتر بر روسیه توسط سوئیس، کره جنوبی و سنگاپور به دلیل تجاوزات روسیه به اوکراین استقبال می‌کنم.

۲ سال پیش

الجزیره گزارش داد، وزیر خارجه اوکراین اعلام کرده است: من به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره جنایات جنگی روسیه در اوکراین توضیحاتی دادم.

۲ سال پیش
بایدن: با متحدانمان درمورد روسیه صحبت کردم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: من با متحدانمان درمورد جنگ روسیه علیه اوکراین صحبت کردم و ما آمادگی خود را برای تحمیل هزینه به روسیه در صورتی که روسیه از تشدید تنش عقب‌نشینی نکند، تأیید کردیم.

۲ سال پیش
آمریکا: وضعیت هسته‌ای خود را در برابر روسیه تغییر نداده‌ایم

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد:

  • در حال ارزیابی تصمیم پوتین برای قرار دادن نیروی بازدارنده هسته‌ای در حالت آماده‌باش هستیم.
  • وضعیت هسته‌ای خود را تغییر نداده‌ایم.
  • هیچ دلیلی برای تغییر سطح آمادگی نیرو‌های آمریکایی نمی‌بینیم.
  • تحریم‌های روسیه دردناک است و عواقب جدی دارد.
  • هیچ تأییدی مبنی بر جنایات جنگی در اوکراین نداریم.
  • لفاظی‌های تشدید کننده درمورد تسلیحات هسته‌ای خطرناک است.
  • تصمیم برای اخراج ۱۲ دیپلمات از نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد به دلیل مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های جاسوسی بود.
۲ سال پیش

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک دیپلمات اروپایی نوشت: اروپایی‌ها از امارات ناراحت هستند، امارات با روسیه یک معامله کثیف درباره یمن و اوکراین منعقد کرده است.

۲ سال پیش
سازمان ملل: وقتی درمورد پناهندگان اوکراینی صحبت می‌کنیم، نباید رنج پناهجویان سوری، افغان و سایرین را فراموش کنیم

به گزارش الجزیره، فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد:

  • وقتی درمورد پناهندگان اوکراینی صحبت می‌کنیم، نباید رنج پناهجویان سوری، افغان و سایرین را فراموش کنیم.
  • نهاد‌های دولتی و سازمان‌های امدادی در اوکراین در شرایط بسیار سختی کار می‌کنند.
  • زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین باید محافظت شود و عدم انجام این کار باعث عمیق‌تر شدن رنج می‌شود.
  • ۵۲۰ هزار پناهنده اوکراینی در کشور‌های همسایه هستند و این تعداد ساعت به ساعت در حال افزایش است.
  • تعداد زیادی از پناهندگان اوکراینی به روسیه رفته اند.
  • صد‌ها هزار اوکراینی به کشور‌های همسایه پناهنده می‌شوند و این ممکن است تنها آغاز بحران باشد.
  • اوکراینی‌ها سعی می‌کنند به فرار ادامه دهند، مگر این‌که درگیری‌ها به سرعت پایان یابد.
  • باید خود را برای پناهندگی ۴ میلیون اوکراینی آماده کنیم.
۲ سال پیش
بایدن: آمریکایی‌ها نگران جنگ هسته‌ای نباشند

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفته است: آمریکایی‌ها نباید نگران جنگ هسته‌ای باشند.

۲ سال پیش
پنتاگون: اعمال منطقه پرواز ممنوع در بخش‌هایی از اوکراین را بررسی نمی‌کنیم

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: ما در حال حاضر پیشنهادی برای اعمال منطقه پرواز ممنوع در بخش‌هایی از اوکراین را بررسی نمی‌کنیم. هدف از عملیات روسیه کنترل کیف است، اما طرحی که برای دستیابی به آن تدوین شده است، ما از جزئیات آن اطلاعی نداریم. در حال حاضر هیچ مکانیسمی برای کاهش تنش با روسیه بر سر اوکراین وجود ندارد.

۲ سال پیش
اخراج ۱۲ عضو هیئت روسیه در سازمان ملل

۱۲ عضو هیئت روسیه در سازمان ملل اخراج شدند. آمریکا از ۱۲ سفیر روسیه خواست تا ۷ مارس این کشور را ترک کنند.

۲ سال پیش
اتحادیه اروپا سخنگوی کرملین را تحریم کرد

اتحادیه اروپا تعدادی از تاجران روسی و دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد.

۲ سال پیش
آمریکا: با همه رهبران جهان برای افزایش انزوای سیاسی و مالی روسیه همکاری می‌کنیم

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: رئیس جمهور با همه رهبران جهان برای افزایش انزوای سیاسی و مالی روسیه همکاری می‌کند. در پاسخ به نقض قوانین بین‌المللی توسط کرملین، اقدامات بیشتری علیه سیستم مالی روسیه اتخاذ کرده‌ایم. ما هیچ تمایلی به درگیری با روسیه نداریم، اما به توانایی خود برای دفاع از خود و متحدانمان اطمینان داریم. تحریم‌های ما علیه روسیه در واکنش به اقدامات این کشور صورت گرفت و ما همچنان به دیپلماسی اعتقاد داریم.

۲ سال پیش
روسیه: صادرکنندگان تسلیحات مرگبار به اوکراین عواقب کار خود را می‌بینند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: کسانی که تسلیحات مرگبار را به اوکراین عرضه می‌کنند، مسئولیت عواقب این امر را بر عهده خواهند داشت.

۲ سال پیش
وزیر خارجه ترکیه: به پیمان مونترو متعهدیم

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: به همه کشور‌های ساحلی و غیرساحلی هشدار دادیم که نگذارند کشتی‌های جنگی از تنگه‌ها عبور کنند. ما پیمان مونترو را اجرا کرده ایم و به اجرای آن ادامه خواهیم داد. تاکنون هیچ درخواستی برای عبور از تنگه‌ها نداشتیم.

۲ سال پیش
پیشروی نیروهای روسیه به سمت کی‌یف

تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده توسط شرکت Maxar نشان دهنده پیشروی کاروان نظامی روسیه به سمت کی‌یف است. کاروان روسیه ۲۷ کیلومتر امتداد دارد و شامل صد‌ها خودروی زرهی، تانک و خودرو‌های پشتیبانی لجستیکی است.

۲ سال پیش
بلاروس: تا دو روز دیگر نشستی میان اوکراین و روسیه برگزار می‌شود

وزارت امور خارجه بلاروس اعلام کرد: مذاکرات هیئت‌های روسیه و اوکراین به خوبی پیش رفت و تا دو روز دیگر نشست دیگری برگزار می‌شود.

۲ سال پیش
فرانسه سفارت خود را در پایتخت اوکراین تخلیه کرد

فرانسه سفارت خود را منتقل کرده و کارکنان دیپلماتیک خود را از کی‌یف، پایتخت اوکراین به شهر لویو تخلیه کرده است.

۲ سال پیش

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: از آغاز عملیات در اوکراین ۳۱۱ تانک و خودروی زرهی، ۴۲ هواپیما و بالگرد و ۵۱ موشک انداز را منهدم کرده ایم.

۲ سال پیش
شرکت نفتی شِل نیز روسیه را ترک می‌کند

پس از اینکه بریتیش پترولیوم اعلام کرد تقریبا ۲۰ درصد از سهام خود را که به شرکت «روس نفت» مرتبط است در خواهد آورد، شرکت نفتی شل نیز از سرمایه گذاری‌های نفتی مرتبط با روسیه خارج می‌شود.

۲ سال پیش
حضور نیمی از نیروهای روسی در مرز اوکراین

منابع خبری به نقل از مقامات غربی اعلام کردند روسیه نیمی از نیروهایی را که داشته است، در مرز اوکراین مستقر کرده است.

۲ سال پیش
انتقاد وزارت خارجه روسیه از تصمیم آلمان برای ارسال سلاح‌های مرگبار به اوکراین

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «ارسال تسلیحات از آلمان به اوکراین انسان را متحیر می‌کند که تا چه حد فرآیند نازی‌سازی در خود آلمان تکمیل شده است».

زاخارووا افزود: آلمان با تصمیم ارسال تسلیحات به اوکراین نشان داد یک جنگ سرد نمی‌خواهد بلکه خواهان «گرمترین» جنگ است.

 

۲ سال پیش
درخواست زلنسکی برای اعلام منطقه پرواز ممنوع در مناطقی از اوکراین

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به پایگاه خبری آکسیوس گفت : از رئیس جمهور بایدن و ناتو می خواهم منطقه پرواز ممنوع را در مناطقی از اوکراین اعمال کنند.

او افزود : اگر متحدان غربی آنچه را که از آنها خواسته می شود انجام دهند اوکراین می تواند متجاوز را شکست دهد.

۲ سال پیش
نخست وزیر فنلاند از ارسال سلاح و مهمات به اوکراین خبر داد

فنلاند روز دوشنبه اعلام کرد تصمیمی «تاریخی» برای تامین سلاح برای اوکراین به دنبال تهاجم روسیه به این کشور اتخاذ کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سانا مارین، نخست وزیر فنلاند در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «فنلاند کمک نظامی برای اوکراین تامین خواهد کرد. این تصمیمی تاریخی برای فنلاند است».

آنتی کایکونن (Antti Kaikkonen) , وزیر دفاع فنلاند نیز تصریح کرد این کمک عبارت خواهد بود از دو هزار و ۵۰۰ قبضه تفنگ جنگی, ۱۵۰ هزار گلوله، یک هزار و ۵۰۰ موشک انداز و ۷۰ هزار جیره جنگی.

۲ سال پیش
ممنوعیت حضور تیم روسیه در مسابقات بین المللی از سوی فیفا

اسپوتنیک اعلام کرد: بنابر تصمیم فیفا و یوفا، تیم فوتبال روسیه و سایر تیم های منتسب به این کشور از حضور در مسابقات بین المللی منع شدند.

۲ سال پیش
اقدام توئیتر علیه روسیه

توئیتر اعلام کرد که روی محتوای منتشر شده توسط رسانه‌های روسی و وب سایت‌های مرتبط با دولت روسیه علامت ویژه‌ای می‌گذارد.

توئیتر همچنین به شکل الگوریتمی، این محتواها را کاهش می دهد.

۲ سال پیش
شنیده شدن صدای انفجار در کی‌یف

منابع خبری اعلام کردند حوالی ساعت ۶:۴۰ بعد از ظهر به وقت محلی صدای چندین انفجار بزرگ در شرق مرکز شهر کی‌یف شنیده شد. آن‌ها بزرگترین انفجار‌هایی بودند که روز دوشنبه شنیده شد.آژیر‌های خطر در سطح شهر به صدا درآمدند.

برخی منابع محلی مدعی شدند که کی‌یف با موشک بالستیک اسکندر مورد حمله قرار گرفته و این موشک به مرکز ارتباطات راداری در نزدیکی کی‌یف اصابت کرده است.

۲ سال پیش
انگلیس ورود کشتی‌های روسیه به بنادر این کشور را ممنوع اعلام کرد

وزیر حمل و نقل انگلیس از همه بنادر انگلیس خواست از پهلوگیری کشتی‌های روسی به دلیل جنگ روسیه با اوکراین جلوگیری کنند.

۲ سال پیش
نماینده فرانسه: از تلاش‌های جاری در مجمع عمومی برای تهیه قطعنامه‌ای علیه روسیه حمایت می‌کنیم

نماینده فرانسه در سازمان ملل گفت: فرانسه از تلاش‌های جاری در مجمع عمومی برای تهیه قطعنامه‌ای حمایت می‌کند که از روسیه می‌خواهد به تجاوزات خود پایان دهد. صراحتا بگوییم، در مقابل این تجاوز نمی‌توانیم سکوت کنیم و امتناع هم یک گزینه نیست. فرانسه شاهد بسیج است تا پاسخ بین المللی در حد تهاجم باشد.

۲ سال پیش
نماینده اتحادیه اروپا: روسیه به وضعیت قبلی زرادخانه هسته‌ای خود بازگردد

نماینده اتحادیه اروپا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما روسیه را مسئول تجاوز به اوکراین می‌دانیم که بزرگترین تجاوز در اروپا پس از جنگ جهانی دوم است. غیرنظامیان باید محافظت شوند، دسترسی به کمک‌های بین المللی باید تضمین شود و روسیه نباید مانع آن شود. ما از روسیه می‌خواهیم به وضعیت قبلی زرادخانه هسته‌ای خود بازگردد.

۲ سال پیش
پایان مذاکرات روسیه و اوکراین

روسیه و اوکراین به مذاکرات صلح پایان دادند و برای رایزنی های بیشتر قبل از دور دوم مذاکرات به پایتخت های خود باز می‌گردند.

مشاور زلنسکی در این باره گفت:  تعدادی از موضوعات اولویت دار مشخص شد. 

هیئت روسی نیز اعلام کرد دور بعدی مذاکرات صلح اوکراین و روسیه در روزهای آینده برگزار می‌شود.

اوکراین اعلام کرد: در جریان مذاکرات صلح پیشرفت هایی حاصل شد، اما امروز تصمیم رسمی گرفته نخواهد شد.

۲ سال پیش
درخواست رسمی زلنسکی برای پیوستن به اتحادیه اروپا

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با امضای درخواستی رسمی خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا شد.

این درخواست به اوکراین اجازه می‌دهد تا عضویت در اتحادیه اروپا را بلافاصله و تحت یک رویه خاص بدست آورد.

پنجمین روز عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین +فیلم

۲ سال پیش
نماینده روسیه: تصویری مخدوش از روسیه در رسانه‌ها نشان داده می‌شود

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با بیان اینکه رسانه‌ها، تصویری مخدوش را از روسیه ارائه می دهند، گفت: اوکراین مسئول کشیدن این بحران به سوی خرابی بود. اوکراین آماده مذاکره در خصوص دونتسک و لوهانسک نبود. غرب از اوکراین حمایت کرد که حملات به لوهانسک و دونتسک را انجام داد. اشغال اوکراین بخشی از عملیات نظامی ویژه نیست.

۲ سال پیش
پوتین فرمان اقدامات ویژه اقتصادی علیه آمریکا و متحدانش و منع انتقالات ارزی به خارج را امضا کرد

رئیس جمهور روسیه دستور ضد تحریم‌های اقتصادی روسیه را صادر و فرمانی مبنی بر اتخاذ تدابیر اقتصادی ویژه علیه واشنگتن و کشورهای همراه آن امضا کرد.

سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه فرمانی برای اعمال تدابیر ویژه اقتصادی علیه آمریکا و کشور‌هایی که به آن پیوسته‌اند، امضا کرد.

پوتین را امضا کرد

 پوتین همچنین دستور منع وام ها و انتقالات ارزی توسط ساکنان روسیه به خارج از این کشور را صادر کرد. کرملین گفت این دستور از روز اول مارس اجرایی خواهد شد.

۲ سال پیش
ادعای نماینده اوکراین در سازمان ملل متحد: روسیه جنگ را آغاز کرد

سرگئی کیسلیتسا، نماینده اوکراین در سازمان ملل مدعی شد روسیه طرفی است که در ابتدا جنگ را آغاز کرد.

او در ادامه ادعاهای خود گفت: ارتش روسیه با موشک، شهر خارکیف ( دومین شهر بزرگ اوکراین) را بمباران کرد.

او همچنین گفت: دستورات پوتین برای آماده سازی نیروی هسته ای، دیوانگی است. روسیه از تمامی امکانات نظامی اش برای مقابله با اوکراین بهره می گیرد. روسیه زیرساخت های اصلی اوکراین را هدف قرار می دهد. سطح تشعشعات پس از کنترل پایگاه هسته ای چرنوبیل از سوی روسیه افزایش یافته است.

۲ سال پیش
آغاز نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای بررسی بحران اوکراین

در ابتدای این نشست رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت هیچ پیروزی در جنگ وجود ندارد و من دعا می‌کنم که اجازه اقدامات بشردوستانه داده شود.

پس از آن آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل گفت: حمله نظامی روسیه توهین به سازمان ملل است و خشونت باید متوقف شود. برای دستیابی به صلح باید دیپلماسی بازگردانده شود و به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین احترام گذاشته شود هیچ چیز نمی‌تواند استفاده از سلاح هسته‌ای را توجیه کند. سازمان ملل به کمک‌های خود برای دستیابی به آتش بس ادامه می‌دهد و مردم اوکراین را رها نمی‌کند.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ادامه داد حمله نظامی روسیه توهین به سازمان ملل است و خشونت باید متوقف شود.

۲ سال پیش
قول پوتین به مکرون برای حفاظت از جان غیرنظامیان اوکراینی

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه متعهد شده است که از جان غیرنظامیان اوکراینی محافظت کند. مکرون نیز در این گفتگو خواستار آتش بس فوری شد.

پوتین به مکرون گفت حل و فصل با اوکراین تنها در صورتی امکان پذیر است که منافع امنیتی مشروع روسیه بدون قید و شرط در نظر گرفته شود. به رسمیت شناختن حاکمیت روسیه بر کریمه، نظامی زدایی و غیرنازی زدایی دولت اوکراین و تضمین وضعیت بی طرف اوکراین از جمله شروط روسیه است.

۲ سال پیش
درخواست آمریکا برای خروج فوری اتباع این کشور از روسیه

وزارت امور خارجه آمریکا از شهروندان خود خواست از راه‌های موجود فورا روسیه را ترک کنند. وزارت خارجه آمریکا همچنین درباره به سفر به روسیه هشدار داد.

۲ سال پیش
رئیس کمیسیون اروپا: تحریم روسیه برای اروپا هم هزینه دارد

اورزولا فون دِر لایِن رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد که تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به علت عملیات نظامی این کشور در اوکراین هزینه‌ای برای خود اروپا خواهد داشت.
به گفته رئیس کمیسیون اروپا، اروپا به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد همان طوری که از پناهندگان اوکراین برای ورود به اتحادیه اروپا استقبال خواهد کرد.

۲ سال پیش
بسته شدن حریم هوایی سوئیس به روی پروازهای روسیه

سوئیس حریم هوایی خود را بر همه پرواز‌های روسیه و هر هواپیمایی با نشان روسیه بسته است.
شورای فدرال در بیانیه‌ای که در وب‌سایت این آژانس منتشر شد اعلام کرد که سوئیس حریم هوایی خود را از ساعت ۱۷:۰۰ به وقت مسکو در ۲۸ فوریه بر همه پرواز‌ها از روسیه و هر هواپیمایی که دارای علامت روسی باشد می‌بندد.

۲ سال پیش
آزادسازی ۲۷ منطقه مسکونی دونتسک

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، مرکز دفاع منطقه‌ای دونتسک از آزادسازی ۲۷ منطقه مسکونی که تحت کنترل نیرو‌های اوکراینی بود خبر داد. در بیانیه دفاع منطقه‌ای آمده است: از ۲۸ فوریه ۲۰۲۲، ۲۷ منطقه مسکونی که پیشتر تحت کنترل نیرو‌های اوکراینی بود، آزاد شده است.
خبرگزاری فرانسه از کی یف نیز گزارش داد در بمباران شهر خارکیف که دومین شهر بزرگ اوکراین محسوب می‌شود، دست کم ۱۱ غیرنظامی کشته شدند.

۲ سال پیش
درخواست پیش نویس قطعنامه آمریکا از روسیه برای توقف فوری جنگ در اوکراین

شبکه تلویزیونی الجزیره  گزارش داد، نسخه‌ای از پیش نویس قطعنامه توزیع شده از سوی آمریکا در میان کشور‌های عضو را دریافت کرده که قرار است در مجمع عمومی به رای گذاشته شود.
پیش نویس قطعنامه آنچه را که حمله روسیه به اوکراین برخلاف ماده ۲ منشور ملل متحد توصیف کرده محکوم می‌کند و از مسکو می‌خواهد فورا عملیات علیه اوکراین را متوقف و از تهدید هر کشور عضو سازمان ملل خودداری کند.پیش نویس قطعنامه بر پایبندی کشور‌های عضو به حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی اوکراین در مرز‌های بین المللی به رسمیت شناخته شده آن تاکید می‌کند و از روسیه می‌خواهد فورا، کامل و بدون قید و شرط همه نیرو‌های نظامی خود را از خاک اوکراین خارج کند.
پیش نویس قطعنامه از روسیه می‌خواهد که فورا و بدون قید و شرط تصمیم به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک را در اوکراین لغو کند.پیش نویس قطعنامه خواستار راه حل مسالمت آمیز و فوری برای درگیری بین روسیه و اوکراین از طریق گفتگو، مذاکرات و میانجیگری است.

۲ سال پیش
تاکید مقام سوری برحمایت از عملیات نظامی روسیه در اوکراین

لونا شبل مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک بر حمایت این کشور از عملیات نظامی روسیه در اوکراین تأکید و خاطرنشان کرد مسکو زمانی متوسل به این گزینه شد که همه فرصت‌ها برای راه‌حل‌های سیاسی از بین رفته بود و در معرض تهدید مستقیم قرار گرفته بود.

۲ سال پیش
شرکت اکوینور نروژ: سرمایه‌گذاری‌های جدید خود را در روسیه متوقف خواهیم کرد

شرکت نفت و گاز نروژی اکوینور اعلام کرد سرمایه‌گذاری‌های جدید خود را در روسیه به منظور زمینه سازی برای توقف پروژه‌های مشترک متوقف خواهیم کرد.

۲ سال پیش
یک مسئول کاخ سفید: اظهارات روسیه درباره سلاح هسته‌ای خطرناک است

شبکه ای بی سی گزارش داد، یکی از مسئولان کاخ سفید گفت: در حال ارزیابی اعلامیه پوتین در مورد آماده باش هسته‌ای هستیم و دلیلی برای تغییر سطح آمادگی خود نمی‌بینیم.

وی افزود: سخنان تحریک آمیز روسیه در مورد سلاح‌های هسته‌ای خطرناک است و باید از آن پرهیز کرد و ما در آن افراط نخواهیم کرد.

وزارت خارجه آمریکا به شهروندان خود هشدار داد از سفر به روسیه بپرهیزدند.

۲ سال پیش
پوتین: غرب «امپراطوری دروغ» است

«ولادیمیر پوتین» در جلسه‌ای که با تجار و اقتصاددانان روسی داشت با اشاره به تحریم‌های اتحادیه اروپا که علیه روسیه اعمال شده است این اتحادیه را «امپراطوری دروغ» نامید.

۲ سال پیش
روسیه: ۱۱۱۴ مرکز نظامی را هدف قرار داده ایم

خبرگزاری آناتولی گزارش داد: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد کنترل آسمان اوکراین را به طور کامل در دست دارد. در بیانیه این وزارتخانه آمده است روسیه یک هزار و صد و چهارده (۱۱۱۴) مرکز نظامی اوکراین را از آغاز حمله هدف قرار داده است و نیرو‌های روسیه بر دو شهر بردیانسک و انرگودار مسلط شده اند.
علاوه بر این نظامیان روسیه به مناطق پیرامون تاسیسات هسته‌ای زاپروژیا نزدیک شده اند و این تاسیسات در حالت عادی مشغول فعالیت است.

۲ سال پیش
اعلام تحریم‌های سوئیس علیه پوتین و تعدادی از مقامات دولت روسیه

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، سوئیس تحریم‌های مالی علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و تعدادی از مقامات دولت وی را اعلام کرد.
این تحریم‌ها به طور فوری دارایی این اشخاص را هدف قرار می‌دهد.

وزیر دادگستری سوئیس از تحریم ۵ تاجر روسی نزدیک به پوتین خبر داد. این افراد از سفر به سوئیس منع شده اند.

۲ سال پیش
رئیس بانک مرکزی: سوئیفت روسی می‌تواند جایگزین سیستم سوئیفت شود

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد زیرساخت‌های مالی روسیه بدون توقف کار خواهد کرد و سوئیفت روسی موسوم به «اس. پی. اف. اس» می‌تواند جایگزین سیستم سوئیفت شود.

۲ سال پیش
روسیه آسمان خود را به روی ۳۶ شرکت هواپیمایی بست

سازمان هوانوردی روسیه اعلام کرد مسکو محدودیت‌هایی را برای پرواز‌های خطوط هوایی از ۳۶ کشور اعمال می‌کند. آلمان، ایتالیا و اسپانیا از جمله این کشور‌ها هستند.

۲ سال پیش
اوکراین:خواستار خروج نیرو‌های روسیه از کریمه و دنباس هستیم

شبکه الجزیره گزارش داد مشاور دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد هیئت اوکراینی در مذاکرات خواستار خروج نیرو‌های روسی از اوکراین حتی از شبه جزیره کریمه و دونباس شده است.

وزارت دفاع روسیه گزارش داد، روسیه آغازگر جنگ در دنباس و اوکراین نبود اما کشوری است که آن را پایان خواهد داد.

۲ سال پیش
مسکو اعلام کرد تصمیم ندارد سفرایش را از کشور‌های اروپایی فرا بخواند

اینترفاکس روز دوشنبه به نقل از یوگنی ایوانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گزارش داد در حالیکه در این موقعیت زمانی روابط روسیه با غرب تنزل کرده است، مسکو تصمیم ندارد سفرای خود را از کشور‌های اروپایی فرا بخواند.
تحریم‌های غیر قابل پیش بینی غرب علیه مسکو به علت تهاجم روسیه به اوکراین باعث شده است تا روز دوشنبه ارزش روبل واحد پول روسیه به پایین‌ترین سطح تنزل کند و بانک مرکزی این کشور نرخ بهره خود را به دوبرابر تا ۲۰ درصد افزایش دهد.

۲ سال پیش
تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا علیه بانک مرکزی روسیه

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد آمریکا صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و مدیر آن، کریل دیمیتریف را تحریم کرد.
آمریکا هر گونه معامله با بانک مرکزی روسیه را هم ممنوع کرد.

وزیر اقتصاد فرانسه هم اعلام کرد پاریس فهرستی از روس‌هایی را تهیه می‌کند که در فرانسه سپرده دارند و ممکن است به دلیل روابط با مقامات روسیه مشمول تحریم‌های اتحادیه اروپا شوند.

۲ سال پیش
تعلیق فعالیت سفارت آمریکا در پایتخت بلاروس

وزارت خارجه آمریکا از تعلیق فعالیت سفارت این کشور در مینسک پایتخت بلاروس خبر داد. وزارت خارجه آمریکا اجازه خروج کارمندان غیر ضروری و خانواده‌های کارکنان سفارت آمریکا در مسکو را نیز صادر کرد.

آمریکا همچنین هر گونه معامله با بانک مرکزی روسیه را ممنوع کرد.

۲ سال پیش
زلنسکی از ژاپن تشکر کرد

ولودمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در توئیتر خود نوشت با نخست وزیر ژاپن گفتگو کردم و از حمایت قوی ژاپن از اوکراین در مقابله با این تجاوز تشکر کردم. ژاپن ۱۰۰ میلیون دلار به کمک ۱۰۰ میلیون دلاری که قبلا تایید شده بود اختصاص داد و بطور کامل از تحریم‌های سختگیرانه علیه روسیه حمایت می‌کند. متشکرم. یک ائتلاف ضد جنگ جهانی واقعی کار می‌کند.

نخست وزیر ژاپن لحظاتی قبل اعلام کرد بلاروس و روسیه را تحریم می کند.

۲ سال پیش
حملات سایبری به چندین روزنامه و خبرگزاری روسی

بررسی‌های رویترز از چندین دستگاه نشان داد که وب‌سایت تاس، خبرگزاری دولتی روسیه امروز هک شده و پیامی ضد جنگ به همراه درخواست برای توقف عملیات نظامی روسیه در صفحه این سایت دیده شد.

در این پیام آمده است: «از شما می‌خواهیم دست از این جنون بردارید، پسران و شوهران خود را به مرگ حتمی نفرستید»

۲ سال پیش
آماده باش نیرو‌های هسته‌ای، موشکی و ناوگان دریایی روسیه

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به پوتین اطلاع داد که نیرو‌های ناظر بر تسلیحات هسته‌ای در راستای اعلام وضعیت آماده باش، شیفت‌های خود را تقویت کرده اند.

همچنین نیرو‌های موشکی استراتژیک، ناوگان شمال و اقیانوس آرام و هوانوردی استراتژیک در حالت آماده باش قرار گرفتند.

۲ سال پیش
اعطای حق اقامت سه ساله به پناهجویان اوکراینی در اروپا

مقامات ارشد اتحادیه اروپا و فرانسه گفتند که اتحادیه اروپا آماده می‌شود تا به پناهجویان اوکراینی که از جنگ فرار می‌کنند، حق ماندن و کار در اتحادیه را تا سه سال اعطا کند.جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه گفت: «وظیفه ما این است که کسانی را که از جنگ فرار می‌کنند، بپذیریم.»
ایلوا یوهانسون، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا نیز در بازدید از گذرگاه مرزی بین رومانی و اوکراین گفت که اتحادیه به کشور‌های عضو هم مرز با اوکراین کمک خواهد کرد تا با هجوم ورودی‌ها مقابله کنند.
دستورالعمل حفاظت موقت اتحادیه اروپا که پس از جنگ دهه ۱۹۹۰ در بالکان تدوین شد، اما تاکنون استفاده نشده است، سطح حفاظتی یکسانی را برای یک تا سه سال در تمام کشور‌های اتحادیه اروپا از جمله اجازه اقامت، دسترسی به کار، رفاه اجتماعی و درمان پزشکی در نظر می‌گیرد.

۲ سال پیش
بورل: قصد روسیه برای استقرار تجهیزات هسته‌ای در بلاروس بسیار خطرناک است

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی آمریکا پیش از نشست وزرای دفاع کشور‌های اتحادیه اروپا، امروز دوشنبه در مورد دیدار هیئت‌های روسیه و اوکراین گفت: این اولین گام است و ما این دیدار را تشویق می‌کنیم.

او گفت: قصد روسیه برای استقرار تجهیزات هسته‌ای در بلاروس بسیار خطرناک است.با بلاروس در خصوص حمله از خاکش به اوکراین تماس گرفته و صحبت کردیم. عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا ممکن است سال‌ها طول بکشد و ما باید به سوالات مهمی پاسخ دهیم. دنیا نمی‌پذیرد که یک کشور قدرتمند، همسایه دیگر را در هم بکوبد.

ما باید علیه اقدامات تهاجمی و نظامی در اوکراین بجنگیم این برای ما اروپایی‌ها این یک تهدید وجودی است.

ما مرکزی را در مادرید راه‌اندازی کرده‌ایم تا با اطلاعات از اوکراین حمایت کنیم. تلاش‌ها در زمینه امنیتی و دفاعی باید تقویت شود و ما از تصمیم آلمان برای افزایش توان دفاعی خود استقبال می‌کنیم.

در همین حال اتحادیه اروپا رسما تصمیم به اختصاص ۵۰ میلیون یورو برای تامین سلاح‌های غیر کشنده به اوکراین را تایید کرد.

۲ سال پیش
ارتش روسیه برای تخلیه کی یِف «راه امن» باز می‌کند

وزارت دفاع روسیه از غیرنظامیان اوکراین خواسته است کی یف را تخلیه کنند. آن‌ها می‌توانند این کار را با عبور از بزرگراه به سمت واسیلکوف- شهری در ۲۰ کیلومتری جنوب غرب پایتخت- انجام دهند. این موضوع در بیانیه روز دوشنبه این وزارتخانه اعلام شد و ادعا شد که «این مسیر، باز و امن است.»

ارتش افزود روسیه فقط به اهداف نظامی حمله می‌کند و تاکید کرد جمعیت غیرنظامی در معرض خطر نخواهند بود. اعلام این مطلب در روز دوشنبه در حالی صورت گرفت که نمایندگان اوکراین و روسیه قرار است در بلاروس مذاکرات صلح برگزار کنند. ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در نطقی عمومی در کی یف گفت از این مذاکرات انتظارات چندانی ندارد و این که کشورش قصد ندارد تسلیم شود.

ویتالی کلیچکو شهردار کی یف روز یکشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت این شهر کاملا تحت محاصرهِ سربازان روس است، اما کمی بعد، ادعای خود را پس گرفت.

مقامات اوکراینی نیز گفته اند نیرو‌های روسی از شمال و شرق کی‌یف را محاصره کردند.

دولت اوکراین پیشتر سلاح‌های گرم بین غیرنظامیان توزیع کرد، مجرمان دارای تجربه نظامی را از زندان آزاد کرد و از مردم خواست برای جنگیدن با سربازان روس بمب‌های آتش زا مهیا کنند.

۲ سال پیش
ژاپن لوکاشنکو و بانک مرکزی روسیه را تحریم می‌کند

نخست‌وزیر ژاپن در تماسی تلفنی به رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد سئول قصد دارد «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس را تحریم کند.
پیش از این ژاپن بانک مرکزی روسیه را تحریم کرد.

الجزیره گزارش داد ژاپن تحریم‌هایی را علیه روسیه از جمله مسدود کردن دارایی‌های افراد مرتبط با دولت روسیه از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد.

تحریم‌های ژاپن شامل مسدود کردن دارایی‌های ۳ بانک روسی در ژاپن و اقداماتی برای انزوای روسیه از سیستم مالی جهانی است.

۲ سال پیش
پسکوف: اظهارات تراس درباره رویارویی احتمالی روسیه و ناتو غیرقابل قبول است

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه اظهارات لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس در مورد رویارویی احتمالی روسیه و ناتو را "غیرقابل قبول" توصیف کرد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: «این اظهارات توسط نمایندگان مختلف و در سطوح مختلف، در مورد درگیری احتمالی، حتی برخورد و درگیری بین ناتو و روسیه بیان شد و ما این را کاملا غیرقابل قبول می‌دانیم. انگلیسی‌ها نیز همین کار را کردند.»
لیز تراس، روز یکشنبه گفت که اگر اقدامات روسیه متوقف نشود، وضعیت در اوکراین در نهایت می‌تواند به درگیری با ناتو تبدیل شود.

دبیرکل ناتو هم لحظاتی قبل اعلام کرد ما حضور دفاعی خود را در منطقه بالتیک تقویت کرده ایم و از هر وجب از خاکهم پیمانانمان دفاع خواهیم کرد.

۲ سال پیش
سازمان ملل: بیش از ۵۰۰ هزار پناهجو از اوکراین به کشور‌های همسایه گریخته اند

یک کمیسر پناهندگان سازمان ملل متحد می‌گوید که بیش از ۵۰۰ هزار پناهجو از اوکراین به کشور‌های همسایه گریخته اند. در همین حال، وزارت شرایط اضطراری روسیه می‌گوید، بیش از ۱۲۷۰۰۰ پناهجو از دونباس در حال حاضر وارد روسیه شده اند.

سازمان ملل امروز یک جلسه اضطراری با حضور ۱۹۳ کشور عضو درباره بحران اوکراین برگزار خواهد کرد.

۲ سال پیش
حملات شدید روسیه به چندین منطقه در چرنیهیف

اداره اضطراری دولت اوکراین از حملات شدید روسیه به چندین منطقه در چرنیهیف خبر داد. همچنین اداره اضطراری دولت اوکراین از حملات شدید روسیه به چندین منطقه در چرنیهیف خبر داد.

بر اثر انفجار‌هایی در شمال دونتسک اینترنت به طور کامل قطع شد.

۲ سال پیش
لغو پروازهای روسیه به آمریکای شمالی و مرکزی

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری به نقل از شرکت هواپیمایی روسیه "ایرفلوت" گزارش داد پرواز‌های ما به آمریکا، مکزیک، کوبا و جمهوری دومینیکن لغو شد.

۲ سال پیش
شروع مذاکرات بین طرف‌های روسی و اوکراینی در بلاروس

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد موضوع اصلی مذاکرات، آتش بس فوری و خروج نیرو‌ها از اوکراین است.

۲ سال پیش
هشدار سخنگوی کرملین درباره ارسال کمک‌های نظامی اروپا به اوکراین

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: ارسال تسلیحات اتحادیه اروپا به اوکراین باعث بی ثباتی می‌شود و عواقب جدی در پی خواهد داشت.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که روسیه توانایی‌های لازم برای جبران خسارات ناشی از تحریم‌ها را دارد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: این‌ها تحریم‌های شدید هستند، مشکل‌ساز هستند، اما روسیه توانایی‌های لازم را برای جبران خساراتی که در نتیجه این تحریم‌ها ایجاد می‌شود، دارد.

۲ سال پیش
تاکید وزیر خارجه قطر بر حفظ حاکمیت اوکراین

محمد عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر گزارش داد: بر حفظ اولویت‌ها برای حفاظت از غیرنظامیان تاکید می‌کنیم.

او گفت: با نگرانی شدید تشدید تنش نظامی در اوکراین را دنبال می‌کنیم و بر اهمیت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی آن تاکید می‌کنیم.

۲ سال پیش
درخواست وزیر خارجه اوکراین برای قطع همکاری‌ها با روسیه

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری به نقل از دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین گزارش داد: خواستار قطع تمامی روابط تجاری با روسیه هستیم و تعامل و همکاری با مسکو جنایت جنگی محسوب می‌شود.

۲ سال پیش
گوترش تشدید عملیات روسیه موجب نقض بیشتر حقوق بشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنتونیو گوترش‏، دبیرکل سازمان ملل مدعی شد: تشدید عملیات نظامی روسیه در اوکراین منجر به تشدید نقض حقوق بشر می‌شود.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک؛ کشور‌های حوزه دریای بالتیک (لیتوانی، لتونی و استونی) و لهستان از گوگل درخواست کردند حساب‌های کاربری مقامات و رسانه‌های روسیه و بلاروس را تعلیق کند.

۲ سال پیش
سازمان ملل: تاکنون ۴۲۲ هزار اوکراینی از کشورشان فرار کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد: «در حال حاضر ۴۲۲ هزار اوکراینی از جنگ در کشورشان فرار کرده اند. از آغاز حمله روسیه به اوکراین، بیش از ۱۰۰ غیرنظامی، از جمله هفت کودک کشته و ۳۰۴ نفر نیز زخمی شده اند، اما آمار واقعی قطعا بیش از اینهاست.»

۲ سال پیش
زلنسکی: خواستار عضویت فوری در اتحادیه اروپا هستیم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین خواستار عضویت فوری این کشور در اتحادیه اروپا بر اساس رویه جدید ویژه شد.

به گزارش الجزیره، او همچنین خطاب به سربازان روسی گفت: جان خود را نجات دهید و بروید.

 زلنسکی همچنین مدعی شد: در درگیری‌های چهار روز گذشته در اوکراین ۱۶ کودک کشته و ۴۵ کودک مجروح شدند و همچنین تاکنون ۴۵۰۰ سرباز روسی کشته شده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی در سخنانی تلویزیونی از کی یف، گفت امروز روز پنجم جنگ فراگیر علیه اوکراین است، ما در این چند روز مشکلات شدیدی را متحمل شدیم، می‌گویند اوکراین در طرف حقیقت قضیه قرار ندارد، اما ما باید به وظایف مان عمل کنیم و توانمندی اوکراین را نشان دهیم تا بدانیم چه کسانی در کنار ما قرار دارند. در گفتگو‌هایی که با شرکای اروپایی داریم، حمایت‌های آنان را احساس می‌کنیم.

۲ سال پیش
مخالفت چین با تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه چین درباره تحریم‌های غرب علیه روسیه گفت: چین با تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه مخالف است.

۲ سال پیش

خبرنگار المیادین در کی‌یف گفت: بعد از اعلام عبور ایمن، ایستگاه قطاربیش از حد تصور شلوغ شده است.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که همه ساکنان در کی‌یف می‌توانند از طریق بزرگراه کی‌یف-واسلکوف شهر را ترک کنند.

۲ سال پیش

روسیه، چین، کوبا، ونزوئلا و اریتره با درج پرونده اوکراین در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل مخالفند.

۲ سال پیش

شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که طبق درخواست مشتریان، گاز خود را از طریق اوکراین به اروپا ارسال می‌کند.

۲ سال پیش
ورود هیئت اوکراینی به گومل بلاروس
۲ سال پیش

خبرنگار المیادین اعلام کرد: انگلیس مواضع سختی در قبال روسیه اتخاذ می‌کند و پیش از مذاکرات مسکو و کی‌یف شرط‌هایی را تعیین می‌کند.

۲ سال پیش
روسیه: مذاکرات با اوکراین ساعت ۱۲ آغاز می‌شود

خبرگزاری دولتی بلاروس به نقل از آناتولی گلاز، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور گزارش داد که محل مذاکرات بین روسیه و اوکراین آماده است و گفتگوها به محض ورود هیئت‌های هر دو طرف در محل برگزاری آغاز خواهد شد.

ولادیمیر مدینسکی،  رئیس هیئت مذاکره کننده روسیه در بلاروس  نیز گفت: ساعت ۱۲ به وقت محلی با طرف اوکراینی به مذاکره می‌نشینیم و مسکو علاقه مند به دستیابی سریع به توافق با اوکراین است و این باید به نفع هر دو طرف باشد.

۲ سال پیش
تلاش بانک مرکزی روسیه برای کاستن از تبعات تحریم‌ها

بانک مرکزی روسیه با اتخاذ یک رشته اقدامات برای حمایت از بازار داخلی تلاش کرد تا اثرات و پیامد‌های منفی ناشی از تحریم‌های کشور‌های غربی و آمریکا علیه خود را بکاهد.

 نیویورک تایمز اعلام کرد: بانک مرکزی روسیه در تلاش برای مهار خسارت تحریم‌های بین المللی، سود سپرده را از ۹.۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش داد.
این بانک همچنین اعلام کرد: روند خرید طلا در بازار داخلی را از سر می‌گیرد و محدودیت‌های مربوط به پوزیشن باز (خرید دارایی یا ارز به امید افزایش ارزش) ارز‌های خارجی در بانک را تعدیل می‌کند.

بانک مرکزی روسیه همچنین دامنه اوراق بهاداری را که می‌توان از آن‌ها به عنوان وثیقه برای دریافت وام استفاده کرد را گسترش داد و به فعالان بازار دستور داد پیشنهاد‌های مشتریان خارجی برای فروش اوراق بهادار روسیه را رد کنند.

۲ سال پیش
لوکزامبورگ به اوکراین تسلیحات ارسال می‌کند

نخست وزیر لوکزامبورگ گفت: اوکراین را با حمایت نظامی لازم از جمله سلاح‌های ضد تانک و خودرو‌های نظامی مجهز خواهیم کرد.

۲ سال پیش

به گفته سخنگوی نیرو‌های نظامی جمهوری خلق دونتسک، نیرو‌های اوکراینی بیشتر ماریوپل را مین گذاری کرده‌اند و ساکنان آن را گروگان نگه می‌دارند.

ادوارد باسورین  تاکید کرد: ورود به مناطق مسکونی ممکن است منجر به تلفات انسانی شود که ما به دنبال اجتناب از آن هستیم.

۲ سال پیش

پارلمان لتونی به شهروندان این کشور اجازه داد در صورت تمایل می‌توانند در اوکراین بجنگند.

۲ سال پیش
چین: طرف‌ها خویشتندار باشند

وزارت خارجه چین در واکنش به تصمیم پوتین برای آماده سازی نیرو‌های بازدارنده هسته‌ای گفت: همه طرف‌ها باید خویشتن‌دار باشند تا منجر به تشدید تنش نشود.

وانگ یی، وزیر خارجه چین نیز گفت: ما با تحریم‌های جمعی غیرقانونی غرب علیه روسیه مخالفیم.

۲ سال پیش

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد: دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای آماده‌سازی نیرو‌های بازدارنده هسته‌ای تلاشی برای منحرف کردن توجه از مشکلات او در اوکراین است.

او گفت: به هموطنانم توصیه می‌کنم برای جنگ به اوکراین سفر نکنند و راه‌های دیگری هم برای کمک وجود دارد.

وزارت دفاع انگلیس نیز می‌گوید: مقاومت نیرو‌های اوکراینی پیشروی روسیه به سمت کی‌یف را کند کرده است و بخش عمده‌ای از نیرو‌های روسی هنوز در ۳۰ کیلومتری شمال کی‌یف هستند.

۲ سال پیش
روسیه: تاکنون ۱۱۱۴ تاسیسات زیرساخت نظامی اوکراین را هدف قرار داده‌ایم

وزارت دفاع روسیه: نیروی هوایی روسیه تمام آسمان اوکراین را کنترل می‌کند. نیرو‌های ما از آغاز عملیات خود تاکنون ۱۱۱۴ تاسیسات زیرساخت نظامی اوکراین را هدف قرار داده اند. همه ساکنان در کی‌یف می‌توانند از طریق بزرگراه کی‌یف-واسلکوف شهر را ترک کنند.

۲ سال پیش

رویترز: یونان حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسی می بندد.

۲ سال پیش
انگلیس تحریم‌های مالی روسیه را تشدید می‌کند

دولت انگلیس اعلام کرد: در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، علیه بانک مرکزی و صندوق سرمایه گذاری و وزارت دارایی مسکو تحریم  اعمال خواهیم کرد.

وزیر دارایی انگلیس می‌گوید: این اقدامات عزم ما را در اعمال تحریم‌های سخت علیه روسیه در واکنش به تهاجم اخیر نشان می‌دهد.

۲ سال پیش
اعلام وضعیت هشدار در کی‌یف

به گزارش الجزیره، مقامات شهر کی‌یف وضعیت هشدار اعلام کردند و از ساکنان خواستند فورا وارد پناهگاه‌ها شوند. آژیر‌های هشدار هم در شهر به صدا درآمده‌اند.

۲ سال پیش
عضو هیئت مذاکره کننده: به تمام پیشنهاد‌های روسیه گوش خواهیم داد

شبکه تلویزیونی الحدث در خبری فوری گزارش داد:یکی از اعضای هیئت مذاکره کننده اوکراینی در بلاروس گفت: به تمام پیشنهاد‌های روسیه گوش خواهیم داد.

۲ سال پیش
نیرو‌های روسی بدون مقاومت وارد شهر کوبیانسک شدند

خبرنگارالمیادین: نیرو‌های روسی بدون مقاومت وارد شهر کوبیانسک در جنوب شرقی خارکیف شدند همچنین با مقامات کوبیانسک و پلیس برای همکاری برای حفظ امنیت به توافق رسیدند.

کوبیانسک در فاصله ۱۱۰ کیلومتری خارکیف قرار دارد و یک نقطه تدارکاتی مهم برای نیرو‌های روسیه به حساب می‌آید.

۲ سال پیش
آغاز درگیری‌ها در جبهه شمالی کی‌یف

خبرنگار الجزیره از آغاز درگیری‌ها در جبهه شمالی کی‌یف، پایتخت اوکراین و همچنین از شلیک توپخانه به سمت مرز شرقی شهر «دنیپرو» در شرق اوکراین خبر داد.

۲ سال پیش
ورود هیئت مذاکره کننده اوکراینی به بلاروس

الجزیره در خبری فوری اعلام کرد: هیئت اوکراینی برای آغاز مذاکرات با روسیه وارد خاک بلاروس شد.

۲ سال پیش
اعلام آمادگی واتیکان برای تسهیل گفتگوی روسیه و اوکراین

 واتیکان اعلام کرد: «ما آماده‌ایم تا گفتگو میان روسیه و اوکراین را برای پایان دادن به جنگ تسهیل کنیم.»

۲ سال پیش

رادیو نور: سفیر لبنان در اوکراین اعلام کرد: ۳۰۰ لبنانی کی‌یف را به مقصد کشور‌های همسایه ترک کردند.

۲ سال پیش
بلاروس: محل مذاکرات روسیه و اوکراین آماده است

الجزیره: وزارت خارجه بلاروس اعلام کرد: محل و میز مذاکرات روسیه و اوکراین در کشورمان آماده است و منتطر ورود هیئت‌های گفتگوکننده هستیم.

تحولات اوکراین

۲ سال پیش

سی ان ان از تمدید ماندن ۴۰۰۰ سرباز آمریکایی در اروپا که به صورت موقت دراین قاره حضور داشتند، خبر داد.

۲ سال پیش
متا: از فیس بوک برای حمله به مقامات اوکراینی استفاده شده است

شرکت متا می‌گوید: «فیس بوک از سوی یک گروه هکری برای هدف قرار دادن سیاستمداران و مقامات نظامی برجسته اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت متا اعلام کرد: «حدود ۴۰ حساب کاربری‏، صفحه و گروه را از فیس بوک‏ و اینستاگرام که اوکراین را هدف قرار می‌دادند، حذف کرده است.»

۲ سال پیش

الجزیره، نماینده پارلمان اوکراین اعلام کرد: «نیرو‌های روسی تاکنون هیچ یک از شهر‌های اصلی را تحت کنترل ندارند.»

۲ سال پیش
تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر بازار‌های جهانی

به گزارش نیویورک تایمز، قیمت نفت خام وست تگزاس آمریکا ۶.۴ درصد افزایش یافت. این در حالی است که شاخص Hang Seng هنگ کنگ ۱.۴ درصد و Nikkei ۲۲۵ ژاپن ۰.۳ درصد کاهش را شاهد بودند.

۲ سال پیش
کی‌یف از حمایت تسلیحاتی غرب به اوکراین خبر داد

وزیر دفاع اوکراین گفت:جنگ اروپایی شده و نیمی از اروپا سلاح و تجهیزات ما را تامین می‌کند.

۲ سال پیش
اعلام بی‌طرفی برزیل در مناقشه روسیه و اوکراین

خبرگزاری النشره: ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل در گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: «ما بی طرف خواهیم ماند و در جستجوی راه حل کمک خواهیم کرد.»

۲ سال پیش
ممنوعیت ورود کشتی‌های روسی به بنادر انگلیس

گاردین اعلام کرد: انگلیس در حال بررسی ممنوعیت ورود کشتی‌های روسی به بنادر این کشور است.

۲ سال پیش
زلنسکی به جانسون: ۲۴ ساعت آینده یک دوره حیاتی برای اوکراین است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: معتقدم ۲۴ ساعت آینده یک دوره حیاتی برای اوکراین است.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس نیز اعلام کرد  تمام تلاشش را انجام خواهد داد تا کمک‌های دفاعی این کشور و متحدانش به اوکراین برسد.

۲ سال پیش

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد تلاش ارتش روسیه برای کنترل شهر ایربین در شمال کی‌یف با شکست مواجه شد و نیرو‌های روسی در تلاش برای کنترل این شهر متحمل خساراتی شدند.

۲ سال پیش
کانادا: با نقض حریم هوایی مان از سوی هواپیمای روسی برخورد می‌کنیم

وزارت حمل و نقل کانادا در پیامی در توئیتر خود نوشت: «ما مطلعیم که پرواز ۱۱۱ ایرفلوت ممنوعیت وضع شده بر پرواز‌های روسیه را در حریم هوایی کانادا نقض کرده است. ما درحال بازبینی عملکرد شرکت هواپیمایی ایرفلوت و تامین کننده خدمات هواپیمایی مستقل ناوگانی­ هستیم که منتهی به این تخلف شده است. ما در انجام اقدام مقتضی و دیگر اقدامات لازم برای جلوگیری از تخلفات بیشتر درنگ نمی‌کنیم. »

۲ سال پیش

رویترز: وزیر امور خارجه سنگاپور اعلام کرد تحریم‌ها و محدودیت‌هایی را بر صادرات به روسیه اعمال خواهیم کرد.

۲ سال پیش
تحریم روسیه از سوی سئول

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که از صادرات مواد استراتژیک به روسیه جلوگیری و ممنوعیت سوئیفت را بر آن اعمال می‌کند.

۲ سال پیش
استرالیا ورود پوتین، لاوروف و شویگو را ممنوع کرد

به گزارش آرتی عربی، استرالیا تحریم‌های مالی و ممنوعیت ورود ولادیمیرپوتین، رئیس جمهور روسیه وسرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و سرگئی شویگو، وزیردفاع این کشور را اعمال می‌کند.

۲ سال پیش
شنیدن شدن صدای چندین انفجار در کی‌یف و خارکیف

اسکای نیوز به نقل از سرویس ارتباطات ویژه و حفاظت اطلاع رسانی اوکراین از شنیدن شدن صدای انفجار‌های بیشتر در کی‌یف و خارکیف خبر داد.

در بیانیه این نهاد در کانال تلگرامی‌اش آمده است کی‌یف قبل از این انفجار‌ها چند ساعت آرام بود.

۲ سال پیش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
دولت اوکراین همان دولتی است که تسلیحات داعش و گروههای تروریستی را تامین می کرد هیچ وقت کشته شدن مردم مظلوم فلسطین ، یمن ، سوریه ، جنایات رژیم بعث عراق و غیره را محکوم نکردند سیاستهای تحریمی امریکا و اروپا را بر علیه ایران اجرا کردند امریکا و اروپا هم حامی چنین دولت مستکبری هستند روسیه هم با این حمله ثابت کرد که برایش حمله به خاک کشورهای دیگر خیلی راحت است و می تواند بهانه تراشی کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشنا
۱۳:۴۰ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
وقتی تسلیحات نظامی دشمنان روسیه به نزدیکی مرز روسیه رسیدند روسیه احساس خطر کرد که به روسیه حمله بشود برای حفظ امنیتش حمله کرد به نظر من کاملا موجه است در جنگ عده ای اواره می شود و عده ای هم کشته می شوند لااقل روسیه اجازه خروج غیر نظامیان را داده است و کار پسندیده ای انجام داده است و گفته فقط به مراکز نظامی حمله می کند که این منطقی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
باید مسؤلین دفاعی مان هوشیار باشند . مسؤلین روسیه اجازه حضور ناتو در مرزهایش را ندادن ولی متاسفانه ترکیه تقريبا ۳۰ سال است عضو ناتو است و نباید ما ناتو را دست کم بگریم همان طور که روسیه دستکمش نگرفت و اجازه نداد که ناتو به مرزهایش نزدیک شود ما هم باید به ترکیه هشدار دهیم و ناتو را از مرزهایمان دور کنیم و در غیر این صورت پاسخ محکم و قاطع دهیم
United States of America
ناشناس
۰۲:۴۷ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
دمش گرم پوتین آفرین، شخصیت خیلی جدی و قدرتمندی داره پوتین، به آمریکا رو نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ر
۰۰:۱۸ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین بهای اعتماد به امریکا و انگلیس و فرانسه و المان را می پردازد که فکر می کر که از اوکراین دفاع می کنند اما روسیه را عصبانی کردند و به جان او‌کراین انداختند و حالا هم مردم اوکراین اواره شدند و روسیه هم تحریم شد اما ناتو هیچ اسیبی ندید و اوکراین قربانی سیاستهای کشورهای غربی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
درود بر پوتین شجاع و عاقل که در مقابل زیاده خواهی غرب ایستاد شما خودت واقعا کلاهتا قاضي کن و ببین ، کسی بیاد تو کوچه ات و احساس کنی امنیت خونه و زندگیت داره تهدید میشه هیچ کاری نمی کنی! صدبار به 110 زنگ می زنی. همسایه ات بخاد کار ساختمانی انجام بده و برایت ایجاد دردسر کنه چه الم شنگه ای که به پا نمی کنی، حالا روسیه باید دست رو دست بگذارد کشورش را که گرفتند و مردمش را کشتند حالا بیاد خاک تو سرش کنه، پوتین اولا شجاع است دوما عاقل، آمریکا هم مثل سگ می مونه، فرار کنی، پررو میشه اما خم بشی سنگی برداری مثل سگ دمش میزاره رو کولشو دبرو که رفتیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
عربستان هم با همین بهونه به یمن حمله کرد. ضمنا استونی و لتونی که با روسیه هم مرز هستن جزو ناتو هم هستن. ولی سوئد که اصلا مرزی با روسیه نداره ولی روسیه بهش هشدار داده و گفته نباید جزو ناتو بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
عملیات نظامی یا تجاوز نظامی؟!!
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۹:۴۴ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
بیش از هشت سال توی ایران جنگ خانمانسوز تحمیلی بود بیش از 40 سال ایران تحریمهای مختلف است از سوی جامعه جهانی اروپایان و آمریکایان یمنیها نزدیک به هشت سال جنک
تحمیلی برشون وارد کردند اروپایان و آمریکایها توسط جیره خوراشون افغانستان بیش 50 سال جنگ تحمیلی مختلف درش وجود دارد فلسطین اشغالی بیش از 70 سال جنگهای مختلف درونشان توسط صهیونیستهای جنایتکار وارد شده مسلملمانان میانمار را نسل کشی کردند بودائیان میانمار مسلمین رو کشتار بیش از ۸ هزار مسلمان در بوسنی طی 6 شش روز به دست صرب‌ها کشتا نزدیک به ده میلیون نفر ایرانی از جمعیت 21 میلیون نفری ایرانیان به دست ارتش انگلیس حرامزاده کشتار مردم مسلمانان سوریه و عراق و ایران لبنان به دست سازندگان داعش دمار از روزگار جهان اسلام این اروپایان و آمریکایهای نژادپرستان درآوردند دم نمی زنید شش روز توی اوکراین اروپانشین جنگ رخ داده این همه توی بوق کرنا می کنید و سازمان ملل و سازمان امنیت جهانی همه بسیج شدند که این جنگ را پایان دهند این همه کشتار در جهان اسلام شده و می شود هیچکدام از این کشورهای اروپایی و روسی و آمریکایی ککشونم نگزید همین روسها دمار از روزگار ما ایرانیان درآوردند طی قرنهای گذشته تا کنون بیشن بینیم باااااااااااااااااااااااااااااااااا به ما چه ربطی دارن گور پدر پدرسوخته همگیشون دست بزارید روی کلاه کشور خودمون که باد نبرتش یه مشتی ملعونینی با هم جنگشون شده که شده ایران و قطر فقط از این میون باید از این آب گلالود ماهی بگیرند و گازشون رو به اروپا با گرانترین قیمت بفروشند و در تجارات مختلف دیگر با روسیه سود ببرند الآن بهترین موقعیت برای سود بردن تجارات مختلف ایران است و باید از این فرصت بدست آمده کمال استفاده را ببرند بقول معروف میگه مگر عدو شود سبب خیر که شده . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد. والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
بازهم بنویسید عملیات نظامی ...جرات ندارید در رسانه داخلی از حمله و تجاوز روسیه به خاک کشوری بی دفاع حداقل از واژه حمله نظامی و تجاوز حرف بزنید خبرنگاران ترسو و بزدل ...عربستان تجاوز می کنه اسراییل تجاوز می کنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
پنجمین روز تجاوز نظامی روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
پنجمین روز تجاوز نظامی روسیه به اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
شوروی سابق قدرت نظامیش کم نبود و بین 3 کشور قدرتمند قرار میگرفت(از نظر نظامی)
ولی فقر و گشنگی زمینش زد
تمامی کشور ها از قدرت نظامی دیگران میترسند برای همین هر کشوری باید قدرت نظامیش بالا باشه
ولی خود مردم اون کشور براشون در فقر نبودن مهم هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
اقتصادم فدای ایران
Iran (Islamic Republic of)
mamad
۰۶:۲۴ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
غربگرایان در زمره ذلیلترین مخلوقاتند .واسه این حرفم سند دارم اگه کسی خواست بگه تا سند بیارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
مردم ایران از روسیه متنفرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
من عاشق روسیه ام وکاش اونجازندگی میکردم جمع نبند و خوشم اومد حمله کرد و کل اروپا جرات نکردن هیچ کاری بکنند و خفه شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۴ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
ما مردم ایران از روسیه متنفریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
لعنت بر روسیه لعنت بر پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
لعنت بر پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
لعنت بر روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
لعنت بر روس ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر روسیه گدایان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
لعنت بر شرق گدایان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر شرقگدایان
Iran (Islamic Republic of)
mamad
۰۸:۲۸ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
در واقع قطب شرقی وجود نداره ودر حال حاظر یک قطب حق است که کانون آن ایران است ومسلمانان و قطب دیگر آن کفر جهانی به سرکردگی آمریکا اینو به دور از هر تعصبی عرض کردم وشما بهتره در عقیده خودت یک تجدید نظری بکنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
سفارت روسیه لانه جاسوسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر روس ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر پوتین مرگ بر روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
کاش سیلی به اسراییل و امریکا میزد .سیلی به اکراین که خوشحالی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
روز به روز مرگ پوتین نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
برای همینه که بزرگان وفلاسفه گفته اند: قدرت در دست یکنفر، فساد میاره.(واقعا راست گفتند)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
پنجمین روز تجاوز نظامی
Iran (Islamic Republic of)
مینو
۰۰:۳۸ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
افرین پوتین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
برو ناهارتو بخور ، از دهن افتاد
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۰۰:۳۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
داداش رسید کی اف هنوز تیتر زدی عملیات نظامی در شرق اوکراین. الان که از غربش در بیاد
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۳:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
عملیات نظامی واقعا خنده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
چرا هیچ کس عربستان رو محکوم نمی کند و به یمن کمک نمی کند اون جنگ که ۵ سال طول کشیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر بایدن و ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
جالبه از وقتی که روسیه به اکراین حمله کرده طرفدارهای حزب توده دوباره از گور اومدن بیرون و خرناس می کشند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
عجب جامعه جهانی مردم یمن هر روز زیر بمب عربستان وهابیی می سوزد مردم این کشور جز خدا کسی را ندارند مردم فلسطین هر روز یک منطقه زیر اشغال اسرائیل می رود مردم ایران هر روز تورم زیادی را تحمل می کند شورای امنیت یا شورای نژاد پرستان برای سازمانی هایی بین الملی متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
تو شور اونارو نمیخاد بزنی ایران پول این ملت رو میریزه تو حلقشون سیرشون میکنن
یمنی ک ی تفنگ برای دفاع از خودش نداشت چجور ازکجا پهپاد اورده
داره میسازه !!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
همزمان با تفالهای غرب وآمریکا که روس هراسی راه انداختند عده ای نادان هم در داخل اقدام به روس هراسی انداختند.. اگه مردید برید سفارت انگلستان ثبت نام کنید و برای جنگ به اوکراین برید البته اگه مردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دور تا دور ایران پر از دشمن است برای ایران نه روسیه دوست است نه کشورهای ناتو . هر کدامشان بتوانند می خواهند ایران را تجزیه کنند می بینیم که امارات با گستاخی تمام می خواهد جزایر ایران را جدا کند زرنگ باشیم باید مواظب باشیم کلاهمان را باد نبرد و فقط به فکر منافع خودمان باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
هر وقت به جنگ گفتی جنگ معلومه بقیه حرفات راسته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
همگی ساااااااااااااکت. سکوووووووووووت کنید. ساکت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
♦️طرفدار هیچ جنگی نیستم؛ اما خودتان قضاوت کنید

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دوستانی که میگن روسیه بخاطر ناتو دست به تجاوز به خاک اوکراین زده توجه کنند ناتو در ترکیه هم حضور داره و تا حالا مشکلی برای ما درست نکرده ، روسیه اشغال گره و دوست داره قلمروشو احیا کنه ، ناتو بهونه است . اصلا شگرد دفاعی هر کشور به خود آن کشور مربوط اوکراین هم کشوری مستقل . الان ناتو در ترکیه حضور داره دلیل میشه که ما به ترکیه حمله کنیم ؟؟
United States of America
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دمش گرم پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ننگ بر پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
قابل توجه دوستداران شرق، روسیه و چین در شورای امنیت رای مثبت به تحریم تسلیحاتی حوثی های یمن دادند بازهم شرق به خاطر منافعش به متحداش خیانت کرد همین دیروز بود حوثی ها اول از همه از تجاوز روسیه حمایت کرده بودن امیدوارم چین هم مثل روسیه اقتصادش توسط آمریکا و اروپایی ها منزوی وتحریم شدید بشه تا بفهمه با کی طرفه، که اگه بشه جهان نفس راحت میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دعوا زرگری بین روسیه و امریکا برای خالی کردن جیب ما ملت هست, هوشیار باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
چرا رسانه های ایران به جای حمله نظامی میگن عملیات نظامی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ننگ بر پوتین
Netherlands
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ایران باید بی طرف باشه چون اگه شرق ضعیف بشه ما هم ضعیف میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
روسیه در انزوای کامل این حرکت دنیا خیلی پیام ها داشت برای قلدر ها و اونایی که فکر میکنند خیلی قلدرن ما هم باید درس بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا قلدر تره یا روسیه؟
Iran (Islamic Republic of)
قنبری
۲۱:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اخه اینقدر اتحادیه اروپا و امریکا دلسوز چشم ابی هاست و روسیه را محکوم کرده اند، چرا زمانیکه عربستان به یمن حمله کزده بود خفه شده بودند و 7 سال مردم یمن زیر اتش سلاح همین جنایتکاران جنگی بین المللی قتل و عام می شوند ولی صدای کسی الان در نمی اید.یعنی مردم یمن ادم نیستند. عقل و منطق حکم می کند دشمن را باید از مرزهای خود دور کرد و روسیه هم چنین کاری کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
روسیه باید به لهستان هم ضرب شستی نشون بده.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۱:۱۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
خداوندا از پوتین محافظت بفرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
شما به روانشناس مراجعه کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
ببند
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دوستان کارشناس مسائل نظامی از قیمت منصفانه مرغ و برنج و گوشت و مسکن و خودرو چه خبر؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
واقعا چرا پوتین چنین کار جاهلانه و کودکانه ای را کرد؟؟؟؟ بچه خام ها هستند که عواقب ۲روز بعد کارهاشون را هم نمی فهمند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اینقدر از روسیه متجاوز حمایت لفظی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۰:۳۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
عملیات نظامی روسیه
پس هشت سال عملیات نظامی عراق
پس عملیات نظامی عربستان
پس عملیات نظامی داعش
پس عملیات نظامی آمریکا
پس عملیات نظامی.......
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۲۰:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
قدرتهای بزرگ و تصمیم سازان پشت پرده دنبال نظم جدیدی هستند جنگهای منطقه کریمه و قرباغ و اکراین همه در جهت منافع اینده قدرتهای پشت صحنه است ولی همه اینها بکنار روسیه بدون هیچ دلیلی به کشور دیگه ای حمله کرده و اغاز گر جنگ هست استفاده از عبارات عملیات ویژه یا هر عبارتی غیر از جنگ برای ایران چه معنی جز این داره که مردم یاد خیانتها و تجاوزات گذشته و حال و اینده روسیه به ایران میندازه انوقت میگین شاه نوکر امریکا بود باز امریکا یه چهره بهتری نسبت به روسیه نجس کمونیست داره شما روی همه نوکرهارو سفید کردین البته دلخوش به این مقدار نباشید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
کل داستان اینه.هر جنایت و جنگی که آمریکا ک اروپا بکنه توجیه و مشکلی نیست.توی ایران هم جریان غربگرا لال میشن.حالا اگر کشوری که با آمریکا مشکل داره جنگی انجام بده همه صداشون در میاد.اینجاست که میشه انسان رو از غیر انسان تشخیص داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
پوتین گازو ببنده ناتو به سوریه و لبنان حمله میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اگر پوتین نفت و گاز روسیه رو به اروپا نده که به زودی این اتفاق میوفته، آمریکا و ناتو سعی میکنن کمبودو با نفت و گاز عربستان جبران کنن درنتیجه عربستان براشون مهم میشه و حتی ممکنه وارد جنگ یمن بشن مستقیم.
و یا اینکه ممکنه رسما به سوریه حمله کنن تا اشغالش کنن و از منابعش استفاده کنن چون نزدیک اروپاست.
مسئولین دفاعی ما باید بدجوری هشیار باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ماشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران محترم چرا یجوری مینویسی که طرفدار اوکراینی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بین پوتین .وبایدن و نفتالی بنت و ماکرون هیچ فرقی نمیبینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
چین،روسیه،انگلستان وکشورهای عضو اتحادیه عرب چهار عامل اصلی برهم زننده ی نظم جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ننگ بر پوتین تجاوزگر
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۹:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دوستان تحلیل های به اصطلاح آبگوشتی نکنیم .
مهمترین دغدغه کل دنیا تامین انزژی هست ،
حیات دنیا بدون انرژی غیر ممکنه ،
این منابع کجا هستن ؟
خوب مشخصه بیشتر در کشور های شرقی ،
چه کسانی بیشترین مصرف این منابع رو بعد از انقلاب صنعتی دارن ؟
خوب مشخصه غربی ها
به عنوان مثال آمریکا روزانه بیش از ۲۰ میلبون بشکه نفت مصرف داره
پس غرب انرژی زیاد میخواد اما ارزان ،
روش غربی ها نزدبک شدن به این منابع هست ،
اون ها عاشق چشم و ابروی ما نیستن ، اونا انرژی میخوان خشگل من ،
پس نیاز دارن مرزهاشون به منابع ما نزدیک کنن ،
چگونه با یارگیری
بهشون قول عضویت ناتو میدن ، عصویت اتحادیه اروپا میدن
اما همش دروغه
پس کمی تعقل لازمه ، نه تعصب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ننگ بر روسیه تجاوزگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
کشور فلسطين ۷۰ سال مورد تجاوز و اشغال قرار گرفته، اما بعضی ها بجای حمایت از فلسطين از رژیم جعلی صهیونیستی دفاع می کنن. وقتی فلسطینی ها برای دفاع از خودشون از سنگ و تیرکمون و کوکتل مولوتوف استفاده می کنن، میشن تروریست اما مردم اوکراین که از کوکتل مولوتوف استفاده می کنن میشن قهرمان. یعنی می خوام بدون جغرافیا و نژاد و رنگ پوست و مو اینقدر در انسان بودن و انسانیت تاثیر داره?!! دیدگاه شما چیه?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ننگ بر پوتین متجاوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ننگ بر روسیه متجاوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
خدا کنه وضع جنگ به سمتی پیش بره که امریکا و ناتو هم مجبور به مداخله نظامی بشن....اونوقت اتحاد نظامی روسیه ایران و چین می تونه یه گوش مالی اساسی به امریکا و همدستانش بده و زمینه رو برای افول همیشگی امریکا و متحدینش فراهم کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ننگ بر پوتین خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ننگ بر روسیه خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ننگ بر روسیه جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ننگ بر پوتین جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ننگ بر روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
جنگ تموم شه تروریستایی که الان طرف اوکراین میجنگن کجا میرن؟؟
لهستان که نمیتونن برن، روسیه هم پوتین نمیذاره برن، تو اوکراینم نمیتونن بمونن.
میفرستنشون سر وقت ما از مرز آذربایجان یا ترکیه یا افغانستان.
مسئولین دفاعی لطفا هشیار باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر روسیه مرگ بر ولادمیر پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
آزادسازی منطقه توسط نیرو های روس؟! با این روایت از حوادث باید بترسیم از روزی که روسیه بیاد مناطق کشور خودمونم آزاد کنه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اینقدر ترسو نباش،روسیه عشقه مردمانی باهوش و زیبا و دانشمند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
نترس ترسو ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
عملیات شکار هست نه مذاکره
Iran (Islamic Republic of)
سارینا
۱۹:۱۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
درود بر پوتین. درود بر روسیه.
روسیه خیلی خوب جلوی غرب وایستاده.
یعنی چه که غربی ها اطراف هر کشوری که از نظر سیاسی با خودشون همسو نباشه کلی نیرو مستقر میکنن و امنیت اون کشور رو تهدید میکنن؟
باید یه کشوری جلوی این زیاده خواهی های غرب وایمیستاد که روسیه وایستاد.
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۸:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بیا و ببخشش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر بایدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر بایدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
همزمان با تفالهای غرب وآمریکا که روس هراسی راه انداختند عده ای نادان هم در داخل اقدام به روس هراسی انداختند.. اگه مردید برید سفارت انگلستان ثبت نام کنید و برای جنگ به اوکراین برید البته اگه مردید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
درود بهت
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۸:۴۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
برای درک بهتر مسائل سیاسی ، توجه همزمان به دو مقوله واقعیات و حقایق لازم و ضروریه . متاسفانه بیشتر تحلیل های نادرست در قسمت نظرات از همین مشکل ناشی شده
مخصوصا طرفداران غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
حقیقت که یعنی همون واقعیت !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ها ای که وگفتی یعنی چه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ننگ بر پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دوتا سوال دارم از غربگدایان و بردگان رژیم آمریکا
1- از رئیس جمهور آمریکا پرسیدن چرا از عربستان حمایت میکنی و سلاح میدی بهشون که زن و بچه ها رو بکشه گفت فقط پول مهمه فقط پول! الان چی شده که شماها نگران جان انسان ها شده اید؟!
2- اگر جان انسان ها مهمه چرا حکومت دست نشانده غرب در اوکراین مردمی که میخواستن جان خود را حفظ کنند و از مناطق جنگی درور شوند را ممنوع الخروج کرده از شهرهاشون و کمترین امکانات جهت زنده موندن در اختیارشون نزاشته حتی بعضی جاها آب هم در اختیار مردم نزاشته حکومت اوکراین؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
غرب گدایان رای منفی داده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
کاش چشم بیناداشتی و آنطرف قضیه را هم می دیدی و می گفتی.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۱۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
واقعا همینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
جالبه از وقتی که روسیه به اکراین حمله کرده طرفدارهای حزب توده دوباره از گور اومدن بیرون و خرناس می کشند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
تو با عشق پوتین خوش باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
هر اتفاقی تو دنیا افتاد آخرش به خاورمیانه ربط پیدا میکنه(منظورم این نیست باعث این جنگ خاورمیانه است منظورم این است هدف این جنگ خاورمیانه است)
نمیدونم ایندفعه چجوری ولی 1000 % قول میدم خاورمیانه هدف اصلی آشوب در آینده نزدیک هستش

مَکَروا وَ مَکَرَ اللهُ وَ اللهُ خَیرُ الماکِرین

فقط دعا برای ظهور و ختم به خیر شدن همه چیز بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
روسیه نفت و گازو رو اروپا ببنده، ناتو به لبنان و سوریه حمله میکنه و یا شاید یه کشوری مثل ترکیه یا اردن این کارو انجام بده. نمیدونم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
چقدر شما عقده ای هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
چه قدر خوب میشدآمریکا و کشورهای اروپایی اقتصادچین رو تحریم شدید میکردن چون پیشرفت چین خود به خود بر روی نظامی گری روسیه هم تاثیر داره و اونمقع چین بود و کشورهای جهان سومی و اقتصادش رو به زوال میرفت و خطر کمونیست و روسیه دیگه جهان رو تهدید نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
عفت
۱۹:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
فقط خطر کمونیست و روسیه و چین؟؟؟؟
بد نیست اطلاعاتت رو افزایش بدی. غربی ها چندین برابر روسیه و چین و کمونیست ها ظلم و جنایت کردن در جهان. مثل جنایات غرب در ویتنام، عراق، افغانستان و.... بمباران هسته ای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن که دیگه بزرگترین جنایتی بود که در تاریخ جهان اتفاق افتاد و امریکا این جنایت بزرگ رو کرد.
جنایات اروپایی ها در دوران استعمار در کشورهایی که مستعمره اون ها بودن. قحطی بزرگی که انگلستان در زمان جنگ جهانی در ایران به وجود اورد و باعث مرگ ایرانیان زیادی شد. کشور خودمون ایران هم از غرب ضربه های زیادی خورده.
امریکا و غرب برای جهان خطرناک تر اند. من منکر کارهای بد چین و روسیه و کمونیست ها نمیشم ولی میگم نباید غرب و امریکا رو منجی به حساب بیاری. امریکا و غربی ها هم جنایتکاران بزرگی هستند. حتی جنایتکارتر از چین و روسیه و کمونیست ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
نظرت راجع به تحریم ایران از سوی اتحادیه اروپا چیه ؟ خجالت نکشیا راحت باش راحت راحت راحت
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام
بله ... خدا وکیلی فکر میکنی خطر اصلی بشریت کومونیست هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۷:۴۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
برگ برنده روسیه در اشغال اوکراین سرعت عمل بالای روس‌ها بود .اگر از همین سرعت عمل غافل شود شکست میخورد و اگر به همین سرعت عمل پایبند باشد حتما برنده جنگ بین ابرقدرت شرق با تمام غرب است.
Iran (Islamic Republic of)
عباس میرزا
۱۷:۴۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ای کاش روسیه تزاری دسته گل از ارس تا خوزستان رو مال خود کرده بود ما هم هرگز ازش ناراحت نبویم.
این روسای شریف هیچ کجا با ما بد نبودن، فقط سختی بزرگ کشور داری از مرزهای اروپای حرام تا یه کوچولوی بی خود رو از سر ما کم کردن.
اصلا دمشون گرم دریای خزر رو از ما بالا کشیدن کل شد نصف و نصف شد 11 درصد بابا مشتی آب شور ارزش نداره که.
فقط این آمریکای نجس نیاد ایران هیچ عرضه ی این کارا رو ندارن بی مصرفای خائن.
درود روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
الان بهت بخندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
غرب گدایان باید برن گریه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر امریکا و انگلیس خبیث
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
خداوند شفات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
قشنگ معلومه داری تیکه میندازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
یک دکتر برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
حرف مفت ،غرب و آمریکا کم کشتار و خونریزی و غارتگری نکردن ،در ضمن این اکراین بود که به شهرهای روسی توپ بست و جنگ نژادی راه انداخته بود و به پشتوانه غرب برای روسیه خط و نشان میکشید همان غرب و آمریکای نامرد و بدعهد.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۵۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
از آدمای خود فروخته ایی مثل شما ،این حرفا خیلیم بعید نیست ،شماها یکبار طرفدار روسیه هستید ،یکبارم طرفدار آمریکا وغرب .خدا کند که نسل شماها از خاک مقدسم قطع شود.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۴۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
هرچند بسیاری از این نظرات تقلبی و برای تهییج افکار عمومی هست تا مردم واکنش نشون بدن، اما این ارزش گفتن داره. دولت روسیه به مطبوعات خودش، و تمام نوکرانش دستور داده از واژه حمله به اوکراین استفاده نکنن. اوناییی که نمیدونن روسیه تو این خاک چه کرده، خودشون رو سیاه هستن.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۵۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام
حیف اسم حمید نیست
زشته با این نام بزرگ نظرات ابکی دادن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
وقتی آدم و طرف مقابل ات منطقی و باشعور نباشه ونتونه طبق موازین عقلی و شواهدمنطقی،جواب مسائل رو بده، مثل این مخاطب، حاشیه میزنه به اسم !! که حیف اسم تو!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
متاسفم برات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
جالبه از وقتی که روسیه به اکراین حمله کرده طرفدارهای حزب توده دوباره از گور اومدن بیرون و خرناس می کشند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
احسنت.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۳۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
درقضیه جدی تحریمات کمرشکن اگر ادامه دار و طولانی بشه، برگ برنده دست آمریکا وغربه.چرا؟چون ۴ قاره متنوع و پراز منابع ومعادن ومحصولات،یعنی(قاره بزرگ آمریکا،قاره بزرگ آفریقا،قاره اروپا، و قاره اقیانوسیه که آنهم بزرگ و پرسرمایه است) تحت رهبری و مالکیت آمریکاو اروپاست. اما درمقابل این ۴ حجم وسیع سرمایه، فقط یک قاره آسیا میتونه تحت رهبری و مالکیت و بهره برداری روسیه وچین قرار بگیره.که حتی ژاپن وکره جنوبی پیشرفته اش هم متحدباغرب اند.پس کلا چی ته کاسه بودجه و جیب کوچک شرقی جماعت تحریم شده می افته؟؟افغانستان و پاکستان وهند هم که معلومه!!خودشون گشنه اند.(تحریم خیلی ابزار پرقدرتیه. برای همین آمریکا خیلی خوشحاله از تملکش).
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
روسیه کشور ضعیفی نیست روسیه در دانش‌های بالا خودکفاست.
روسیه از تمام غرب سرتر و برتر و پرتوان‌تر و مجهزتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
برادر عزیز رفیق روسیه، درهمین۴روز حدود۳۰٪ یعنی یک سوم ارزش اموال و پول ملی و بورس و تجارت روسیه، افت و سوخت و تباه شده. ملتش فهمیدند دارند پول هاشونو بیرون میکشن و پاسپورت شونو میگیرن و دنبال ترک روسیه اند. مدیر گازپروم روسیه هم که یک شبه ارزش بزرگترین شرکت نفتی او افت و تباه شده ، خودکشی کرده و بقیه خسارات سنگین اقتصادی درراه روسیه. بعد شما می گید:همه چیزآرومه!!من چقدر خوشبختم !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
یکم صبر کنید نتیجه این عجله غربی‌ها رو وقتی دچار کمبود و گرانی شدید انرژی و مواد غذایی شدند خواهید دید. روسیه چیزی برای از دست دادن نداره ولی وضعیت آمریکا و متحدانش فرق می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
جالبه از وقتی که روسیه به اکراین حمله کرده طرفدارهای حزب توده دوباره از گور اومدن بیرون و خرناس می کشند!!
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان ایران
۱۷:۳۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
حالا که اوکراین بوسیله روسیه و رهبرش پوتین تصرف شد دیگر روسیه با اینهمه هزینه اکراین را به سرزمین اصلی بازگرداند و کشورهای جدا شده قفقاز هم بین ایران و روسیه که سرزمین اصلی و آبا و اجدادی این کشورها هستند تقسیم شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بله لپباید برای آذربایجان شمالی فکری کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
چی شده
برادر پوتین گیر کرده تو اکراین
نقشه اش نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
تو یه هفته این همه پیشروی اسمش گیر افتاده؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
پوتین یک فرد ضعیف و عقب افتاده و تو خالی و کاملا مطیع و هم دست امریکا و اسراییل هست .
پوتین کاملا یک نوکر ناتو و دروغ گوست .و جنگ روانی یادگرفته .یه چیزایی میگه که ایرانیا خوششون بیاد و فکر کنن این ضد امریکا و غرب هست در حالیکه یک تیر مشقی هم به ناتو جرات نداره به ارباب هاش بزنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
صفت های خودت نه پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
امریکا کاملا هماهنگ و هم دست باروسیه هست .یک لبه قیچی امریکا هست و اون یکی لبه قیچی روسیه هست .
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۶:۵۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
یدالله فوق ایدیهم
این همه ترس و هراس شما از کشور های غربی ، خجالت آوره دوستان غربگرا
این نشان از نبود ایمان راسخ در قلوب شماست
امیدوارم خدا دلهای شما عزیزان را به نور ایمان روشن کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ارادت شما به روسیه هم از ضعف ایمان نتیجه میشه
امیدوارم خدا شما را هم به راه راست برگردونه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
سگ روس بهتر از آمریکا و آمریکا و ستان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
همزمان با تفالهای غرب وآمریکا که روس هراسی راه انداختند عده ای نادان هم در داخل اقدام به روس هراسی انداختند.. اگه مردید برید سفارت انگلستان ثبت نام کنید و برای جنگ به اوکراین برید البته اگه مردید... زنده باد مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
جالبه از وقتی که روسیه به اکراین حمله کرده طرفدارهای حزب توده دوباره از گور اومدن بیرون و خرناس می کشند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام کاش رنگ قرمز رو یکم ملایم تر بزنید یا رنگای دیگه استفاده کنید واقعا چشم رو اذیت میکنه با تشکر از این که اخبار لحظه ای گزارش میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
خبر جدید....
امریکا داراییهای روسیه در بانکها را بعلت واقعه یازدهم سپتامبر مسدود کرد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
خخخخ جدی؟
چه مسخره
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۶:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
همین اوکراین همیشه به قعطنامه ها علیه ایران رای مثبت میداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
چه ربطی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
تو خبرها اومد که ژاپن حمایت کرد و ریس جمهور اوکراین تشکر کرده...ژاپنی ها از موقعی که دو تا بمب اتم تو کشورشون خالی کردن حسابی ترسیدن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ایول کاش تمام ژاپن نابود میشد
۱۲
آخرین اخبار