هک پیج اینستاگرام به قصد انتقام جویی

رئیس پلیس فتا خوزستان از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به هک صفحه اینستاگرامی شاکی و تهدید وی در فضای مجازی کرده بود خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه کرده و اظهار کرد، فردی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به صفحه اینستاگرام من اقدام به انتشار تصاویر خصوصی‌ام در فضای مجازی کرده است و حال از پلیس فتا تقاضای رسیدگی دارم.

به گفته او  پس از ثبت اظهارات شاکی، پرونده اولیه تشکیل شده و به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و در ادامه با جمع آوری مستندات و بررسی‌های فنی صورت گرفته، سرانجام هویت متهم که از آشنایان شاکیه بود، شناسایی شده و به این پلیس احضار شد.

این مقام مسئول می گوید: در تحقیقات اولیه از متهم، وی به کلی منکر بزه انتسابی شد، اما پس از مشاهده مدارک و اسناد جمع‌آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا به ناچار لب به اعتراف گشود و در خصوص نحوه ارتکاب جرم و انگیزه خود گفت: به دنبال اختلافات خانوادگی که با شاکیه داشتم و از آن جایی که مشخصاتی از صفحه اینستاگرام شاکی را در اختیار داشتم، شروع به تلاش جهت هک صفحه اینستاگرامی وی کرده که پس از موفقیت اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی کردم.

سرهنگ حسینی گفت: اگر کسی بدون رضایت صاحب عکس، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کند، از نظر قانون مجرم شناخته می‌شود و باید در انتظار مجازات باشد و ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای به طور مشخص، هتک حیثیت از طریق انتشار تصاویر خصوصی را دارای عنوان مجرمانه دانسته و برای افرادی که مرتکب این جرم شده‌اند حبس یا جزای نقدی و یا هر دو مجازات را در نظر گرفته است.

پلیس فتا خوزستان  از شهروندان خواست برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری خود نسبت به تعیین رمز عبور قوی و تغییر آن‌ها به صورت دوره‌ای و همچنین فعال کردن تایید هویت دو مرحله‌ای اقدام کنند.

 شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.