برگزاری مسابقات آزاد مهارت کشور به میزبانی دهاقان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه دهاقان قطب گلخانه کشور محسوب می‌شود دور بعدی مسابقات آزاد مهارت کشوردر این شهرستان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  آرش اخوان طبسی گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای در کنار آموزش به کارآموزان در رشته‌های مختلف، با هدف استعدادیابی اقدام به تعریف مسابقاتی نموده است تا توانمندان و خبرگان رشته‌های تحت آموزش نیز وارد مسابقات شوند و بتوانند خود را مطرح نمایند.

این مسابقات در دو مدل ملی مهارت و آزاد مهارت در سطح کشور برگزار می‌شود.

او می‌گوید مسابقات آزاد توسط اسپانسر برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود، اما مسابقات ملی مهارت در مقطع شهرستانی برگزار می‌شود و سپس افراد برتر وارد مرحله استانی و مرحله کشوری می‌شوند.

اخوان طبسی با بیان اینکه در نهایت افراد برگزیده کشوری وارد اردو می‌شوند تا به مرحله جهانی راه یابند، گفت: این مسابقات با ۵۰ رشته و هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، اما در ایران ۳۳ رشته وجود دارد و برخی از رشته‌ها در ایران برگزار نمی‌شود.

هدف سازمان از برگزاری این مسابقات شناسایی افراد لایق و مستعد است؛ اصفهان به مدت ۱۰ سال پیاپی توانسته مقام نخست مسابقات ملی مهارت ایران را کسب نماید، زیرا ما در طول سال بر روی المپیاد تمرکز ویژه داریم و برنامه‌های آموزشی مفید داریم.

به گفته او در روز‌های آینده مسابقه گل آرایی هم با میزبانی فولادشهر اصفهان برگزار می‌شود و دهاقان به سبب ظرفیت عالی در پرورش گل شاخه بریده می‌تواند اسپانسر خوبی در این زمینه باشد.

در ماه گذشته نیز مسابقه تأسیسات الکتریکی، رشته چوب و کابینت سازی به میزبانی اصفهان برگزار شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان دهاقان را لایق میزبانی مسابقات آزاد مهارت فنی و حرفه‌ای کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه شهرستان دهاقان قطب گلخانه و گلخانه سازی کشور محسوب می‌شود، شایسته می‌دانیم مسابقات آزاد مهارت کشور را با همکاری گلخانه‌داران و گلخانه سازان شهرستان دهاقان و با میزبانی دهاقان برگزار نمائیم تا از این استعداد به خوبی استفاده شود.


منبع:مهر

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار