رینا گیلانی:

دوازده درصد از منابع مالی برای افغانستان جمع آوری شده است

سازمان ملل اعلام کرد برای توزیع شفاف و عادلانه کمک های بشردوستانه در افغانستان مکانیسم نظارتی ایجاد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - از وقتی که طالبان در هماهنگی با آمریکایی ها، افغانستان را به کنترل در آورده اند، وضعیت اقتصاد این کشور روز به روز وخیم تر شده است.

اکنون در شرایطی که اقتصاد افغانستان در آستانه فروپاشی کامل قرار گرفته است، دولت آمریکا بخشی از پول بانک مرکزی افغانستان در آمریکا را برای پرداخت به قربانیان حادثه 11 سپتامبر 2001 مسدود کرده است.

اقدام دولت آمریکا برای تامین غرامت بازماندگان حادثه 11 سپتامبر از پول مردم افغانستان در حالی در جریان است نهادهای بین المللی هشدار می دهند 22 میلیون و 800 هزار افغان بین نوامبر 2021 تا مارس 2022 با بحران یا سطوح اضطراری ناامنی غذایی مواجه خواهند شد.

 « رینا گیلانی » نماینده اداره هماهنگی کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد بر روند توزیع کمک های بین المللی در افغانستان گفت سازمان ملل متحد برای کمک به مردم افغانستان چهار میلیارد و چهارصد میلیون دلار درخواست کرده بود، اما تاکنون فقط دوازده درصد این منابع تامین شده است .

رینا گیلانی بر ضرورت توزیع شفاف و عادلانه کمک های بین المللی در میان افراد نیازمند و مستحق افغانستان تاکید کرد و گفت : سازمان ملل متحد در این زمینه یک مکانیسم نظارتی ایجاد کرده است .

از سوی دیگر کمیته بین المللی صلیب سرخ از بی میلی بسیاری از کشورها برای کمک به مردم افغانستان انتقاد کرد .

این کمیته به وقوع فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داد و گفت : جامعه جهانی باید فوراً برای جلوگیری از لغزش سریع افغانستان به سوی فروپاشی کامل و فاجعه انسانی گام‌های همه ‌جانبه بردارد.‌

روزنامه بریتانیایی گاردین  هم اخیرا در گزارشی تحریم های آمریکا را عامل سقوط اقتصاد افغانستان توصیف کرد.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) براورد کرده بیش از نیمی از کودکان افغان در معرض خطر مرگ به دلیل سوءتغذیه قرار دارند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.