مشهد و لاهور در مسیر توسعه

خواهرخواندگی لاهور و مشهد گسترش ارتباطات و همکاری‌های مشترک ایران و پاکستان را به همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - شهردارمشهد در دیدار با هیئت اتاق بازرگانی لاهور گفت: تا کنون اتفاقات قابل توجهی در مسیر خواهرخواندگی لاهور و مشهد را شاهد نبود‌ه‌ایم و برهمین اساس خواستار گسترش ارتباطات و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف هستیم.

پاکستان یکی از همسایگان مهم جمهوری اسلامی ایران است و با جمعیتی بیش از ۲۰۰ میلیون نفر یکی از کشور‌های پرجمعیت جهان به حساب می‌آید که بیش از ۹۰ درصد از این جمعیت با ایرانی‌ها هم دین و آئین هستند که از این نگاه نیز روابط میان دو همسایه بسیار با اهمیت است.

عبدالله ارجائی گفت: مشهد به عنوان منطقه‌ای در توسعه مبادلات تجاری می‌تواند نقش موثری در ارتباطات بازرگانان لاهور و جهان اسلام داشته باشد.

 


بیشتر بخوانید



او گفت: با توجه به این ظرفیت‌ها، چند پیشنهاد برای گسترش روابط تجاری و فرهنگی میان دو شهر مشهد و لاهور داریم و معتقدیم در اولین قدم باید سفر‌های مبدا به مبدا میان این دو شهر را با میدان‌داری شرکت‌های معتبر حمل‌ونقل مسافر گسترش دهیم اما زمینه توسعه سیستم حمل‌ونقل هوایی و در کنار آن تقویت سیستم حمل‌ونقل زمینی میان مشهد و لاهور وجود دارد.

شهردار مشهد گفت: مشهد از لحاظ خدمات فنی و مهندسی به‌ویژه در حوزه خدمات شهری در ایران پیشتاز است، لذا آمادگی صدور این خدمات را به شهر لاهور و سایر شهر‌های پاکستان داریم.

مشهد و لاهور در مسیر توسعه

ارجائی گفت: یکی دیگر از اقدامات برای گسترش روابط همکاری میان دو شهر، مشارکت بازرگانان مشهد و لاهور برای توسعه زیرساخت‌های شهری دو شهر لاهور و مشهد است.

در مجموع شهرداری مشهد آمادگی دارد تا بازرگانان پاکستانی به‌ویژه بازرگانان لاهوری در توسعه زیرساخت‌های ریلی و ایجاد یک بندر خشک در مشهد، مشارکت داشته و ما نیز از این امر استقابل می‌کنیم.

ضرورت توسعه روابط بین مشهد و لاهور پاکستان

سجاد محمدخان سرکنسول پاکستان در مشهد گفت: ایران و پاکستان ۲ همسایه مهم در منطقه هستند و همکاری میان شهرداری‌های مشهد و لاهور به عنوان ۲ شهر مهم ایران و پاکستان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او گفت: ظرفیت‌های خوبی در زمینه گسترش روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی بین مشهد و لاهور وجود دارد که با توسعه این روابط، ارتباط بازرگانان ۲ شهر نیز رونق بیشتری خواهد یافت، توسعه این ارتباطات آورده‌های بسیار خوبی برای شهروندان مشهد و لاهور خواهد داشت.

توسعه ارتباطات با همسایگان 

مهدی ناصحی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که باید در این حوزه رقم بخورد، توسعه ارتباطات با همسایگان بزرگ در منطقه و شرق کشور به‌ویژه پاکستان است.

او گفت: خواهرخواندگی میان دو شهر مشهد و لاهور در سال ۲۰۰۶ نشان می‌دهد که مدیران شهری در گذشته نیز به اهمیت روابط میان دو شهر توجه داشته‌اند.

 

انتهای پیام//ه.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار