جروزالم پست: آمریکا متحدانش را تنها خواهد گذاشت

جروزالم پست با اشاره به اینکه آمریکا در روز‌های حساس پشت متحدانش را خالی می‌کند، نوشت تل آویو اگر قصد جنگ داشته باشد، تنها خواهد ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان - این روزنامه صهیونیستی در گزارشی به قلم آنا آهرونهایم نوشت: سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در روز چهارشنبه به اندازه کافی روشن بود در واقع منظورش این بود که اوکراین در مقابل روسیه تنها است و اگر اسرائیل چیزی می‌تواند از آن بیاموزد، این است که در صورت جنگ خود را تنها خواهد یافت.

جروزالم پست نوشت: بله، بایدن گفت تحریم‌های سختی علیه روسیه اعمال خواهد کرد و به اوکراین کمک‌های بشردوستانه ارائه خواهد داد، بله آمریکا نیرو‌های بیشتری به کشور‌های همسایه عضو ناتو اعزام خواهد کرد، اما نیرو‌های آمریکایی در حمایت از اوکراین با نیرو‌های روسی نخواهند جنگید. هیچ سرباز آمریکایی برای اوکراین نخواهد مرد و هیچ سرباز آمریکایی برای اسرائیل نخواهد مرد. این موضوع روشن است و در حالی که اسرائیل همیشه این را می‌دانست، بایدن روز چهارشنبه آن را به وضوح بیان کرد.

بازدارندگی آمریکا، دستکم در خاورمیانه، پس از خروج پر هرج و مرج از افغانستان در ابتدای سال به شدت تضعیف شد و واکنش آمریکا به تهاجم روسیه این بازدارندگی را در سراسر جهان بیشتر تضعیف کرد. تهاجم اوکراین و واکنش غرب احتمالا روسیه را در زمان حساس مذاکرات هسته‌ای در وین به ایران نزدیک‌تر می‌کند.

به گفته این روزنامه، اسرائیل بار‌ها گفته است طرف هیچ توافقی که با تهران امضا شده، نیست و در صورت لزوم، ارتش اسرائیل علیه ایران اقدام خواهد کرد و مانع از تبدیل شدن آن به کشوری در آستانه هسته‌ای شدن خواهد شد. حتی اگر واشنگتن خوشش نیاید.

جروزالم پست نوشت: گرچه اسرائیل و آمریکا دوستان و متحدان نزدیکی هستند، اما منافع متفاوتی دارند. هر دو هر کاری را که بیشتر به نفعشان باشد انجام می‌دهند حتی اگر لازم باشد به تنهایی اقدام کنند. ارتش اسرائیل نبرد در اوکراین و همچنین واکنش غرب را زیر نظر دارد و متوجه شده است که در نظم جهانی جدید، آمریکا دیگر آن ابرقدرت نظامی نیست که به کمک جهان بیاید.

در پی فضاسازی غرب علیه مسکو و حملات ارتش اوکراین به مناطق روس نشین دونتسک و لوهانسک در شرق این کشور، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با به رسمت شناختن استقلال این دو جمهوری خودخوانده، به درخواست آنان برای حمایت در برابر ارتش اوکراین پاسخ داد و نظامیان روسیه از بامداد پنجشنبه عملیات غیرنظامی کردن شرق اوکراین را آغاز کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار