توصیه های پزشکی در حوادث چهارشنبه آخر سال

رئیس فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت : بیشترین گروه‌های سنی که در حوادث چهارشنبه سوری آسیب می‌بینند جوانان ۱۵ تا ۳۰ ساله هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- رفیعی گفت : دست صورت و چشم بیشترین آسیب را در حوادث چهارشنبه سوری می‌بینند بیشترین ماده محترقه استفاده شده ترقه و اکلیل سرنج است.

به گفته رئیس فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه آموزش‌ها و آگاهی بخشی به خانواده‌ها و نوجوانان در زمینه تبعات جبران ناپذیر حوادث چهارشنبه سوری در دستور کار است نکات آموزشی در فضای مجازی و رسانه‌ها از هفته‌های قبل نشرداده شده است تا ضمن هوشیاری والدین مانع حوادث تلخ شویم.

جلساتی با آموزش و پرورش فرمانداری‌ها برگزار کردیم تا در زمینه اگاه سازی خانواده‌ها دانش آموزان و قشر‌های آسیب پذیر برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

بیشتر آتش سوزی‌ها بر اثر انبار کردن مواد محترقه ونگهداری آن‌ها در منزل رخ می‌دهد والدین باید نسبت به پنهان کاری فرزندانشان در این زمینه هوشیار باشند.

بسیاری ازکودکان به دلیل نداشتن اگاهی کافی مواد محترقه را در کیف انباری و یا زیر زمین منزل نگهداری می‌کنند که با رسیدن گرمای کمی نیز شاهد بروز آتش سوزی‌ها هستیم.

امسال تاکنون موردی از مصدومیت بر اثر مواد محترقه نداشتیم، اما در استان‌های دیگر موارد فوتی گزارش شده است.

پارسال ۱۱۶ مورد مصدوم در حوادث چهارشنبه سوری داشتیم که از این تعداد ۸۹ مورد مرد و ۲۷ نفر زن بودند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.