کتاب «مجموعه مقالات همایش کرونا» رونمایی می‌شود

کتاب «مجموعه مقالات همایش پیامد‌های اجتماعی و فرهنگی کرونا» فردا رونمایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کتاب «مجموعه مقالات همایش پیامد‌های اجتماعی و فرهنگی کرونا» یکشنبه ۸ اسفند ساعت ۱۰ حسن بشیر (استاد ارتباطات دانشگاه امام صادق)، سیدمحمد بهشتی (عضوشورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری)، نگار داوری اردکانی (زبان‌شناس، عضو هیات علمیدانشگاه شهید بهشتی)، سیداحمد محیط طباطبایی (رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران)، حسین میرزایی (جامعه شناس، عضو هیات علمی دانشگاه تهران)، رضا تسلیمی (جامعه‌شناس، عضوهیات علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) و علیرضا حسن‌زاده (مردم‌شناس، عضو هیات علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری) رونمایی می‌شود. 

کتاب «مجموعه مقالات همایش پیامد‌های اجتماعی و فرهنگی کرونا» دستاورد همایش بین‌المللی پیامد‌های اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع فرهنگی خلاق و هنر‌های سنتی است. این کتاب همزمان با دومین سالگرد شیوع کرونا در ایران، به کوشش علیرضا حسن‌زاده و مصطفی اسدزاده به‌صورت مشترک از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشرشد.

این کتاب در پنج بخش شامل مقالات فارسی، فرانسوی، انگلیسی و ترکی استانبولی و نیز گزارشی از ۷۳ پیش نشست برگزارشده در همایش تدوین شد.در آن بیش از ۲۳۶ محقق داخلی و خارجی درباره ظهور این بیماری کرونا و همه‌گیری آن سخنرانی کرده‌اند. بررسی کرونا در ترکیه، افغانستان، آمریکا و فرانسه ازجمله این نشست‌ها بوده است.

مقالات بر پایه محور‌های اصلی همایش نوشته و در آن درباره موضوعاتی، چون تاب‌آوری در برابر کرونا، ابعاد هستی‌شناختی پاندمی، سیاستگذاری‌های حمایتی در حوزه اقتصاد در دوره پاندمی، تاثیر پاندمی بر آموزش، گسترش فضای مجازی و کارکرد‌های نوین آن در عصرپاندمی، گردشگری و همه‌گیری بحث شد.

 در بخشی از کتاب با عنوان «پزشک فیلسوف، پزشکی در ایران باستان و مساله همه‌گیری»  به گفتمان پزشکی و مساله همه‌گیری پرداخته است. بخش پساگفتار یا موخره کتاب نیزبا مقاله «انسان‌شناسی در دوره کرونا»، نوشته سهیلا شهشهانی، استاد انسان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی، تدوین شده است.

در آن  به شکل‌های تازه فعالیت در دوره قرنطینه و همه‌گیری کرونا در عرصه‌هایی، چون هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، صنایع خلاق، گردشگری، میراث فرهنگی و ... پرداخته و گزارشی از تلاش‌های و تجربه‌های هنرمندان در ایجاد رابطه با جامعه و جهان و میانجی‌ها و سازوکار‌های متناسب با عصر همه‌گیری ارائه شد.

کتاب «مجموعه مقالات همایش پیامد‌های اجتماعی و فرهنگی کرونا» در ۱۰۴۶ صفحه  به‌صورت مشترک از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر وارتباطات و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شده است

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار