ممنوعیت جا به جایی نهال فاقد گواهی بهداشتی در کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از ممنوعیت ورود و خروج و جا به جایی محموله نهال فاقد گواهی بهداشتی در این شهرستان، خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمد شجعی گفت: استفاده از نهال‌های غیر استاندارد و فاقد اصالت که به‌طور عمده دارای آفات و بیماری‌های گیاهی هستند تهدیدی جدی برای تولیدات بخش باغبانی شهرستان بوده است بنابراین هر شخصی اقدام به عرضه نهال‌های غیراستاندارد کند ضمن جلوگیری از فعالیتش، فرم تخلف تهیه و برای برخورد قانونی به اداره تعزیرات معرفی خواهد شد.

با توجه به فصل جا به جایی نهال و نظر به اهمیت استفاده از نهال سالم و استاندارد در جهت ارتقای تولیدات باغبانی  کاشمر، تمامی نهالستان‌ها و نهال فروشی‌های شهرستان توسط اکیپی از کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی و اداره صنعت و معدن مورد بازدید و بررسی قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: به همین جهت فروشندگان نهال فقط می‌توانند اقدام به فروش نهال‌هایی کنند که از نهالستان‌های دارای مجوز با برچسب معتبر همراه با فاکتور خرید تهیه شده باشد و باید نهال‌ها با فاکتور فروش به کشاورزان تحویل داده شود.

او گفت: فروشندگان نهال موظفند که برای اطلاع کشاورزان قیمت، نوع نهال و رقم آن را بر روی تابلو در محل قابل دید نصب کنند.

اجرای دومین برنامه آموزشی ترویجی "جنگلانه"

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در ادامه از اجرای دومین برنامه آموزشی ترویجی "جنگلانه" توسط جهاد کشاورزی کاشمر در محل کوهپایه‌های اطراف این شهرستان خبر داد و گفت: طرح جنگلانه اقشار مختلف مردم از هفت تا ۷۰ ساله را شامل می‌شود و امیدواریم با کمک و مشارکت تشکل‌ها و سمن‌های مردمی با اجرای این‌گونه طرح‌ها محیط پیرامون خود را حفظ کنیم.

شجعی گفت: اهمیت حفظ محیط‌زیست پیرامون از موضوعات مهم و هدف اجرای طرح جنگلانه است.

او گفت: اگر قرار است خسارت‌های خشکسالی کاهش یابد، تثبیت شن داشته باشیم و سازگاری خود را با شرایط اقلیمی افزایش دهیم باید فرهنگ حفظ محیط‌زیست را در بین نسل خود گسترش دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: در طرح جنگلانه کشت بذر درختانی مثل بیدمشک اجرا شده است که این درختان گونه‌ای مرتعی با نیاز آبی و مواد غذایی کم و سازگاری بالا نسبت به اقلیم منطقه ترشیز بزرگ هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.