با ادامه جنگ روسیه و اوکراین

آمریکا ۷۰۰۰ سرباز دیگر به آلمان اعزام می‌کند

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به حمله روسیه به اوکراین با اعزام هفت هزار نظامی آمریکایی به آلمان موافقت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیروز پنجشنبه با استقرار ۷۰۰۰ نیروی اضافی آمریکایی در آلمان موافقت کرد. با اعزام این تعداد نیرو به آلمان مجموع نیرو‌های آمریکایی که در این ماه به اروپا اعزام شده اند به ۱۲۰۰۰ نفر می‌رسد.

بایدن ماه گذشته با استقرار حدود ۳۰۰۰ نیروی آمریکایی در کشور‌های عضو ناتو در شرق اروپا موافقت کرده بود.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع، ۷۰۰۰ سرباز در آلمان مستقر خواهند شد که شامل یک تیم رزمی زرهی با «قابلیت‌ها مرتبط» خواهد بود. دراین بیانیه آمده است که این نیرو‌ها در روز‌های آینده پایگاه خود را به مقصد آلمان ترک خواهند کرد. این اعلامیه اندکی پس از آن صورت گرفت که بایدن به خبرنگاران در کاخ سفید گفت که قصد دارد نیرو‌های بیشتری را اعزام کند.

بایدن با اشاره به اینکه با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مورد آمادگی برای اقدامات بیشتر و محافظت از متحدان ناتو صحبت کرده است، افزود که سربازان به اوکراین نمی‌روند و «درگیر جنگ» نمی‌شوند، بلکه در عوض برای اطمینان بخشیدن به متحدان ناتو اعزام خواهند شد.

دیروز سخنگوی کاخ سفید نیز گفته بود آمریکا هیچ تصمیمی برای اعزام نیروی نظامی جهت مبارزه در کنار نیرو‌های اوکراین در جنگ احتمالی با روسیه ندارد.

این اقدام در حالی صورت گرفت که واشنگتن و متحدانش طیفی از تحریم‌ها را علیه اقتصاد و سیستم بانکی روسیه اعمال کردند. یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در پنتاگون مدعی شد که هدف نهایی مسکو از حمله به اوکراین «بریدن سر دولت» و استقرار یک دولت تحت حمایت روسیه در کی یف است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از حمایت از استقلال دو منطقه لوهانسک و دونتسک، دیروز در راستای حمایت از مردم روس زبان شرق اوکراین فرمان آغاز عملیات نظامی در این منطقه را صادر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
روسیه باید سربازای آمریکا رو بزنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
المان رو هم بزنن دیگه فقط میتونه به خاک خودش نیرو بفرسته:)
آخرین اخبار