طرح صیانت/ مناظره دو نماینده مجلس؛

ویس‌کرمی: در طرح صیانت فیلترینگ و کاهش پهنای باند نداریم/ نوری‌قزلجه: جامعه می‌گوید این طرح برای حمایت از ما نیست

مناظره دو نماینده مخالف و موافق طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی (موسوم به صیانت) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - در این برنامه ابتدا مهرداد ویس‌کرمی به عنوان موافق و سپس غلامرضا نوری‌قزلجه به عنوان مخالف مطالبی را بیان کردند. 

متن این سخنان در ادامه آمده است:

این طرح پس از ارائه پیش‌نویس مشمول چندین ویرایش شده است. آخرین ویرایش این طرح چند فصل و چند ماده دارد؟ 

ویس‌کرمی: هم‌اکنون عملا چهار نسخه از طرح صیانت داریم که در ویرایش آخر، نسخه پایانی شامل ۲۲ ماده است. طبق اصل ۸۵ قانون اساسی طرح‌ها یا عادی یا در کمیسیون بررسی می‌شود؛ بنابراین این طرح نیز در مدت‌ها در کمیسیون فرهنگی بررسی و در صحن علنی رای گیری شد و به کمیسیون مشترک آمد.

چند امضاء نیاز بود تا از ذیل اصل ۸۵ قانون اساسی خارج شود؟

ویس‌کرمی: برای خارج شدن این طرح از کمیسیون مشترک ۱۵ امضاء لازم است. اما هنوز ذیل این اصل قرار دارد. بر خلاف تصور مردم که فکر می‌کنند کار با تصویب کلیات طرح صیانت تمام است، کلیات که رای بیاورد نمایندگان مجلس فقط مجاز هستند به جزئیات طرح ورود کنند. برداشت من این است که این طرح به کمیسیون مشترک سپرده شده تا صحن به آن رای دهد و به شورای نگهبان برود.

در چند روز اخیر ۶۶ حساب کاربری در فضای مجازی ۱۱ هزار محتوا علیه این طرح منتشر کرده اند و به کذبیاتی در خصوص این طرح مطرح می‌کنند.

انسداد یا فیلتر و کاهش پهنای باند دروغی است که درباره این طرح گفته می‌شود درحالی که در هیچ کجای این طرح از انسداد و فیلترینگ یا حتی محدودیت نام برده نشده است. ضمن اینکه ربط دادن کاهش سرعت اینترنت در چند وقت اخیر هم به این طرح کذب محض است.

در واقع این طرح آمده تا با پر کردن خلأ‌های قانونی در حوزه فضای مجازی مانند قوانین حمایت از کودکان و نوجوانان و حمایت از کاربران فضای مجازی نظام‌بخشی کند.

ضرورت اینکه این طرح ذیل اصل ۸۵  باشد و یا علت اینکه چرا به صحن علنی باز نمی‌گردد تا دوباره با تعداد بیشتری از نمایندگان اصلاح شود، چیست؟

نوری‌قزلجه: معاونت قوانین مجلس جایگاه حقوقی دارد و نظرش در مورد طرح صیانت صائب است. معمولا طرح‌های طولانی و وسیع به کمیسیون مشترک می‌روند، اما این موضوع برای طرح مختصر صیانت جای تعجب داشت.

برای طرح صیانت پروپاگاندا ایجاد شد که محتوایش تغییر کرده است. طرح صیانت به صورت ظاهری تغییراتی داشت، اما این از تزلزل محتوای طرح است که این چنین تغییر می‌کند. برای ارسال طرح صیانت به کمیسیون مشترک، محتوای طرح ۳ بار در طی دو هفته تغییر کرد.

افرادی خارج از مجلس ادعا کردند رسما طراح طرح صیانت هستند.گذرگاه مرزی، وظایف دولت، تنظیم گری و محدود و مسدودسازی از مسائل مطرح شده درباره طرح صیانت هستند.

مسدودسازی در نسخه اولیه طرح صیانت وجود داشت که در حال حاضر کلماتی شبیه سیاست‌گذاری و مدیریت ترافیک پهنای باند یه کار برده می‌شود. اهل فن می‌دانند مدیریت ترافیک و... به مسدودسازی و فیلترینگ می‌رسد.

جامعه طرح صیانت را پس می‌زنند و یک‌صدا می‌گویند این طرح برای حمایت از ما نیست.نامه‌های متعددی از مردم، دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس نسبت به این طرح مطرح شده است.

میانه بررسی بودجه، خلاف آیین نامه جلسه گذاشته می‌شود تا طرح را با عجله تصویب کنند. یکی از بحث‌هایی که جای اشکال است، این است که نهاد‌های نظامی و امنیتی به همراه وزارت ارتباطات در گذرگاه مرزی طرح صیانت برای مدیریت پهنای باند و دسترسی‌ها مسئولیت دارند.

چرا این مسئولیت که مرتبط با حوزه اجتماعی و... است را بیشتر به مجموعه‌هایی نظامی و امنیتی می‌دهیم؟ مجلس چطور می‌تواند به نهاد‌های نظامی و امنیتی نظارت کند و از آن‌ها سؤال بپرسد؟ چون تشکیلات امنیتی طبیعتا نباید شفاف باشند.

آقای ویس‌کرمی نظر شما درباره سخنان آقای نوری‌قزلجه چیست؟

ویس‌کرمی: به دلیل اینکه وزارت ارتباطات فقط به لحاظ فنی در اینترنت فعالیت دارد، باید مجموعه‌ای از نهاد‌های فراقوه‌ای و فرهنگی وجود داشته باشند تا بر محتوای اینترنت نظارت کنند. بنابراین در این طرح و در بند مربوط به گذرگاه مرزی تاکید شده یک نهاد فراقوه‌ای همانند نظارت بر مرز‌های کشور بر شبکه اینترنت نظارت کند.

در نسخه جدید این طرح، دسترسی مردم به اینستاگرام تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی مسدود و محدود نخواهد شد و دیگر لازم نیست شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام تا چهار ماه بعد از تصویب طرح نمایندگی در ایران تأسیس کنند. فقط لازم است شبکه‌های اجتماعی خارجی به جمهوری اسلامی ایران مالیات بدهند؛ بنابراین طبق طرح صیانت تا زمانی که شبکه‌های اجتماعی اقدامی علیه امنیت ملی انجام ندهند هیچ مشکلی برای آن‌ها به وجود نخواهد آمد.

برای مردم در این قانون حقی قائل شده تا اگر خواستند به دیوان عدالت اداری شکایت کنند و قانون مصوب را لغو کنند. این به دلیل آن است که متاسفانه درباره تلگرام شاهد بودیم تنها یک قاضی به فیلترینگ آن رای داد، لذا ما در طرح صیانت کاری کردیم تنها یک قاضی نتواند شبکه اجتماعی مانند تلگرام را فیلتر کند و یک شورا برای آن تصمیم بگیرد نه یک فرد به تنهایی یک چنین تصمیمی بگیرد.

همچنین شبکه‌های اجتماعی داخلی و کسب و کار‌های مجازی در این طرح تقویت شده و تشویق خواهند شد.

آقای نوری نظر شما درباره سخنان آقای ویس‌کرمی چیست؟

نوری قزلجه: جمود فکری پشت طرح صیانت بستر‌های داخلی را هم در آینده خواهد بست. آخر سر می‌گویند چرا در همان بستر داخلی آن حرف را مطرح کردید. با پیشرفت و تکنولوژی نمی‌توان جنگید.

می‌گویند کمیسیون مشترک ۴۰ جلسه درباره طرح صیانت برگزار کرده که رئیس مجلس در ۳۵ نشست حاضر بوده، اما ۱۳ جلسه بیشتر نداشتیم. مردم ۱۳ نشست از کمیسیون مشترک طرح صیانت را دیدند، اما می‌گویند ۴۰ نشست برگزار شده است.

طرح صیانت می‌گوید اگر بستر‌های خارجی نماینده قانونی در ایران معرفی نکنند و مالیات ندهند، پس از مدتی مسدود می‌شوند. در بند بند طرح صیانت موضوع فیلترینگ هست.

همه کسب و کار‌ها و فعالان نامه کتبی دادند این طرح حمایت از ما نیست. می‌گویند ما را در مقابل مردم قرار ندهید. 

مرکز پژوهش‌ها آنقدر به طرح صیانت ایراد گرفت که وقتی اولین ایراد را در جلسه گفت، چنان توپیدند به آن‌ها که رفتند و برنگشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
یکی می خواد خود آقای ویس کرمی رو صیانت کنه که کار خلاف قانون نکنه . مگه همین توییتری که استفاده می کنی فیلتر نیست ؟ استفاده از آن هم غیر قانونی است . لابد برای استفاده از توییتر از فیلتر شکن هم استفاده کرده ای که آن هم غیر قانونی و خلاف است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
مایه ننگ ایران است این شخص نوعی
Iran (Islamic Republic of)
KING
۰۸:۳۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
مردم بد بخت که هستن! نون شب که ندارن بیکار هستن همه جور بدبختی دارن بیاید فضای مجازی رو هم بگیرید خب اونایی که میگن دست دشمنه یعنی چی؟ یا یکی از بچه های مسعولینی یا فامیلاشون باید از مردم بخوایند تصمیم بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
بانظراقای ویس کرمی موافقم مخصوصانظرهای جدیدایشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
رای گیری کنید از خود مردم برای طرح صیانت یه رای گیری حقیقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
بله ایشون درست میگن کاهش پهنای باند و فیلترینگ ندارن مستقیم قطع میکنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۰۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
علیرضا هستم ساکن گیلان به ایران شمالی خوش آمدید دوستان هزار جا رفتم همه مردم ۹۷ درصد تهدید کردن سایت های آزاد میگم خانوم آقایون سن بالا اصن تو فاز اینترنت نیستن خیلی کم ولی جوانان عزیز ایران همه رفاه خواستار اینترنت خارجی هستن حالا بالا هزار نفر خودم به مرگ مادرم که سرطان داره قسم دیدم شنیدم فوش میدادن که ا‌گه اون مسول بشنوه کلن غیرت باشه استعفا میده چی تصویب کردین جوان امروز جوان دهه پنجاه نیست تکنولوژی روز خارجی ایرانی میخواد شما ایرلنی رو رو کن اگه بهتر بود همه میرن سراغش که خودتونم میدونید همچین چیزی ندارید فقط چرا کشش میدین الان نت خارجی قطع کنید جوانان ایرلنی برن ببینن اینترنت خارجی کلن پر ایا می تونید با این همه آدم جوان سر شاخ شین چرا میخواین کشور آشوب کنین کنسول خریدم ۲۵ ملیون هنوز ازش استفاده نکردم اینکاراتون یعنی همه چی پر چند روزه سر کار نرفتم باخودم حرف میزنم با میدون بار ساعت ۳ شب شده ۴ بعدظهر کار یکسره کردم هنوز کلی قسط ندادم قانونی از گمرگ قانونی ازتون خریدم پولمو کی میده قلبم درد میکنه هی میگم خدایا چرا اینجا به دنیا اومدم کارم شده قرص خواب خوابیدن ۲۵ ملیون پولم پر دیوانه شدم چیکار دارین میکنید فقط باعث ضرر زیان ملت شدین تورو به امام زمان جوان‌ها روانی نکنید من روانی معز شدم از سوم اسفند نهار شام نخوردم حوصله راه رفتن ندارم دیگه قسط چک برگشت بخوره نخوره مهم نیست سر کار حمالیم دیگه نمیرم الان دارم پیام می دم قلبم درد میکنه غذام شده نون چایی اونم میل ندارم کوفت کنم اصن دی‌گه امید ندارم اصن چرا زنده ام چی بشه خدایا ای کاش قطر امارات اصن عراق سوریه به دنیا میومدم ای کاش آفریقا به دنیا میومدم سر گیجه دارم صیانت کنید یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ما ملت حتی به غلط هم فکر کنیم و‌مسولان باید موافق رای ما باشند و به خواسته ملت احترام بکذارند
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۸:۱۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
من نمیدونم این آقا/خانمی که حتی حاضر نیست اسم خودش رو بنویسه چطور به خودش اجازه میده چنین حرف هایی رو مطرح کنه؟
فضای مجازی در حال اشاعه فساد و فحشاست ؟ فضای مجازی داره آسیب میزنه؟
اولا پایین تر هم گفتم من بیشتر از 20 ساله تو کار همین محیطی که شما دارید میگید هستم ، شغلم و درآمدم هم از همین راه هست ولی به چیزی که گفتید دچار نشدم ، خیلی از همکارهای من هم دچار نشدن.
برادر من فساد و فحشا بخاطر اولا آسیب های خانوادگی و اجتماعی هست ، دوما وقتی یه محیط رو ببندی نتیجه معکوس میده ، نمیدونم دیگه چجوری باید به شما جماعت دروغ پسند این قضیه رو فهموند. نمونه تلگرام : بستین و باعث شدین هر بچه و پیری بره دنبار فیلتر شکن . به جای اینکه درست کنید خراب تر کردید.
هی میگید طرح صیانت بده ولی وقتی جواب منطقی میشنوید ، خودتون رو میزنید به کوچه علی چپ که این فضا دست دشمنه و این فضا داره فساد ایجاد میکنه.
دشمن کجا بود ، مردم خودمون رو دشمن می کنید فقط چون طرفدار سلیقه شما نیستن! من نمیگم دشمنی نیست ولی اینکه شما دارید با انگشت نشون میدید مردم خودمون هست نه دشمن.
فساد و فحشا ؟ خودتون باعث شدید ، خودتون بستید، خودتون گند زدید و بچه های مردم رو از یه محیط سالمتر فرستادی به محیط های بدتر.
پایین تر گفتم برای این فضا قانون باید وصف بشه و شکی در اون نیست
ولی چیزی که الان داره به عنوان صیانت ارائه میشه فقط برای بستن محیط آزاد اینترنت و دیوار کشی دور خودمون هست.
با بستن فیلترشکن ها دسترسی ما به بعضی از سایت ها که تحریم هست و بدون فیلترشکن امکان بازکردن اون نیست از بین میره.
دوست عزیز / آقا یا خانم محترم اینترنت اون چیزی که شما تو ذهن خودتون ساختین نیست ، اگه بلد نیستین ازش استفاده کنید اول برید آموزش ببینید و بعد استفاده کنید.
چطور زمانی که میخواین پشت یه ماشین بشینید باید قبلش آموزش ببینید ولی انتظار دارید بدون آموزش برید تو محیط اینترنت و آسیبی نبینید؟
جوان ، نوجوان و بچه خودت رو بدون آموزش گوشی تلفن همراه میدی با دسترسی اینترنت ولش میکنی به امان خدا ، بعد مقصر رو تو اینستاگرام و تلگرام و بقیه می دونی؟ عزیز من مقصر خودتی ! خود جنابعالی.
یه سری آدم بی سواد اومدن دارن برای مردم تصمیم میگیرن و یه سری آدم بی سواد تر هم دارن اونها رو تشویق میکنن به کاری که دارن انجام میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
فضا مجازی دوحالت دارد

بدترین مورد آن ترویج اباحه گری است
و بهترین آن آموزش علمی و بهتر زندگی کردن است
و هم چنین شفافیت و جلوگیری از فساد دولت ها و حاکمیت

نمی شود
به بهانه وجود سایت های مستهجن کشور را از ابزار پیشرفت و توسعه محروم کرد

نمایندگان راست می گویند و صادقند

شفافیت آرای خود و اموال دارایها و فعالیت های اقتصادی خود را شفاف در سایت شفافیت دولت الکترونیک قرار دهند تا فساد رانت، ویژه خوار، رشوه گیری، پارتی بازی برای همیشه از بین برود

و در مورد سایت مستهجن آنها را شناسایی و فیلتر کنند نه اینکه فضا مجازی را از مردم بگیرند
تا کثافتکاری و زد و بلندشان علنی نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
فضای مجازی. مخصوصا تلگرام. ،، مرتبا در حال اشاعه فساد و فحشاست ،،،، چرا شما اینا رو نمی بینید. ؟. فقط هی از کسب و کار میگین ؟. چون برای شما. دین و مذهب و روح پاک جوانها مطرح نیست ،، یعنی اگر یه قانونی وضع بشه برای حفظ امنیت روانی مردم شماها با شلوغ بازی افکار عمومی رو منحرف میکنید به سمت اهداف خودتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
آقای قزلجه. نمی بینید چطوری نوجوانان ما قربانی فضای مجازی میشن ؟. روح و روان بچه های ما و جوانان ما داره آسیب می‌بینه. ،، کجای. دنیا فضای مجازی یله. و رهاست. ؟
تمام کشورهای دنیا. قواعد و مقرراتی را برای فضای مجازی. وضع کرده اند ،، حالا شما کاسه داغ تر از آش شدید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
پس ارتش سایبری اینه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اگه راست میگن باید کل متن صیانت رو رسانه ای بکنن تا مردم خودشون انتخاب بکنن ۸۰ ملیون جمعیت کشور به نوعی در این طرح دخیل هستند و بهشون مربوط میشه
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۴:۰۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
بی تعارف میگم ما در مورد کرونا هم حرف مسئولین وکادر درمان گوش نکردیم وخودمون صاحب نظر بودیم وهرکدام راه خودمون رفتیم
Iran (Islamic Republic of)
فضای مجازی زیر کلید مستکبران است و اداره فضای مجازی کشور نیازمند یک حرکت انقلابی است
۱۳:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
دوستان فضای مجازی کشور چون دست دشمنه به خاطر همین دشمنان در این فضا علیه این طرح جو سازی و دروغ پراکنی میکنند چون میدونند این طرح باعث قانونی شدن این فضا میشه و الان اسلحه اصلی دشمن همین فضای مجازیه پس معلومه که نمیخوان اسلحه اصلیشون رو از دست بدهند و میگن این طرح اینترنت رو میبنده و جلوی آزادیتون رو میگیره و همه چی مسدود میشه و از این دروغ ها پس گولشون رو نخورید . الان در کشور های دیگه هم همچین طرحی خیلی وقته اجرا میشه و خیلی هم مفیده. مخالفان این طرح دلالان و دزدان فضای مجازی و دشمنانی مثل اسرائیل هستند این رو من نمیگم بلکه کارشناسان خبره فضای مجازی میگن .بهتون پیشنهاد میدم خودتون یک بار این طرح رو بخونید و خوتون قضاوت کنید و نگذارید فضای مجازی روتون تاثیر بگذاره. یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
طرح صیانت اولویت شماره 1 جهان اسلام هست و تصویب شده است باید به سرعت اجرایی شود .
هرگونه تاخیر در این زمینه مساوی است با شکست جبهه اسلام و با این کار فساد و فحشا در ایران ریشه کن خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
نه طرح صیانت از فضا مجازی الویت اول ایران نیست

بلکه طرح عدم فاش شدن کثافتکاری نمایندگان اولویت اول است و چه بهتر این طرح به اسم صیانت از کاربران باشد تا کسی هم جرات اعتراض را نداشته باشد.

اینا مردم را چی تصور کرده اند
دور ماکیاولیسوم و نادان بودن ملت ها گذشته

لطف آدرس غلط ندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
فقط صدای مردمو میخوان در بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
وقتی می گویید آنها باید فقط به ایران مالیات دهند ... به نظرت شما اینستاگرام و یا در کل فیسبوک .. به ما مالیات می‌دهند ؟؟!!!! اصلأ بدهند مگر تحریم ها اجازه این کار را میدهد ! پس پولی به ایران نمیرسد و در آخر باز هم محدودیت و فیلترینگ :
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۱:۱۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
کاش نمایندگان برای گره گشایی از مشکلات مردم از جمله گرانی کمرشکن هم این قدر مصر بودند و برای تصویب طرحی قانونی چیزی که جلوگیری کند از گرانی شب و روز خواب نداشتند.اینها نماینده ی ما نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
《ببینید وقتی دشمنان با این طرح صیانت مخالفند و داخل فضای مجازی که زیر دست خودشان است جو سازی و دروغ پراکنی علیه این طرح میکنند تا عملی نشه مطمئن باشید این طرح برای کشور مفیده
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۰۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
متاسفم برای افرادی مثل شما که حاظر نیستید واقعیت رو ببینید، اینکه مردم با این طرح مخالفن و اینقدر مردم رو دشمن فرض نکنید.
شما واقعیت رو نمی بینید و فقط دنبال تندروی خودتون هستید .
عزیز من تو یه محیط هر کاری میشه انجام داد، دلیل نمیشه به خاطر یه عده خاص اون محیط رو بست.
قصد و هدف از این طرح کاملا مشخصه ، نمیدونم امثال شما چه نفعی میربرید از این طرح که اینقدر ازش دفاع میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
آقای حامد گول فضای مجازی رو نخورید. کافیه نظر کارشناسان فضای مجازی مثل روح الله مومن نسب درمورد طرح صیانت رو ببینید تا متوجه شوید این طرح برای کشور مفیده، فضای مجازی کشور ما دست دشمنان است و معلومه که تمام تلاششون رو میکنند تا قانون مند نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ما باید از پیشوایان مان را الگو قرار دهیم که اگر دشمن از چیزی یا کسی حمایت کرد بدانید که آن به نفع شما نیست ، حالا ببینید خارج نشینان چگونه از طرح صیانت برآشفته شده اند .
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۳:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ناشناست راست میگه هرگاه دیدید دشمن داره حساسیت نشون میده بدونید راه رو درست اومدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
شما حق ندارید جای جامعه حتی به غلط.. فکر کنند و شما درست
تصمیم بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۳۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
جناب ناشناس
اولا من شغلم طراحی وب و برنامه نویسی هست
دوما خودم بیشتر از 20 ساله تو این محیط هستم و بیشتر هر کارشناسی که شما معرفی میکنید در مورد این محیط اطلاعات دارم.
سوما هیچ کس در مورد قانونمند شدن این محیط اعتراض نمیکنه ، اعتراض من هم مثل همه بخاطر ایجاد محیط بسته و محدودسازی هایی هست که تو این طرح به وجود میاد. این محدودیت ها آزادی عمل رو از من کاربر وب میگیره.
شما این طرح رو خوندی ؟ دیدی قسمتی از اون در رابطه با عدم خروج اطلاعات کاربران چی نوشته؟ چیزی که اونجا نوشته مستقیما میگه ثبت نام در سایت های خارجی جرم میشه! خوب برای شما کاربر عادی این شاید ارزشی نداشته باشه ولی برای من خیلی مهمه چون کل کارم ، کل علم و دانشم و کل زندگیم به همین مورد وابسته میشه (لطفا نگو از مطالب داخلی استفاده کن که خود اونها هم ترجمه ناقص خارجی ها هستن و ارزشی ندارن).
یا تو قسمتی دیگه میگه مبادلات مالی به طور مستقیم و غیر مستقیم از طریق ابزار های بدون مجوز ممنوعه. مثلا اگه اینستاگرام و تلگرام و غیره به هر دلیلی نتونن مجوز بگیرن و آقا یا خانمی بخواد وسیله ای تو اون بفروشه ، نمیتونه چون طبق این بند کارش غیر قانونی میشه.
از این دست موارد زیاده.
قانون خوبه ، ولی قانون باید درست تدوین بشه نه اینکه با ایجاد محدودیت و کشیدن دیوار دور خودمون بگیم ما خوبیم و بقیه بد.
تمام مواردی که فکر میکنید الان اجرا نمیشه دقیقا برعکس داره اجرا میشه، نمونه اگه از کسی شکایتی انجام بشه و نیاز باشه تا پیام های داخل پیام رسان مثلا واتساپ ، تلگرام و ... بررسی بشه ، بدون که با حکم قضایی تمام این پیام رسان ها با پلیس همکاری میکنن .
متاسفانه این من نیستم که گول فضای مجازی رو خوردم ، بلکه شما و امثال شما هستید که بازیچه دست یه عده شدین و دارین دروغ های اونها رو چشم و گوش بسته قبول میکنید و بقیه مردم رو به چشم دشمن میبینید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
مجری تلویزیون خوب گفت که نمایندگان که بدترین شرایط با کمک لیست رفتند مجلس با مردم آشنایی ندارن
Australia
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
تلگرام و یوتیوب و .. هم اصن قرار نبود فیلتر شه
مردم شماهارو میشناسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
همون بهتر که فیلتر شدند هم ناامن هستند هم خودمون بهترشون رو داریم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۰۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
خودمون بهترش رو داریم؟ چی سروش ؟ یا روبیکا که بدون اجازه مردم براشون کاربر ساخت؟
چطور شما این محیط ها رو مقایسه میکنید ؟ چطور شما یوتیوب رو با مثلا آپارات مقایسه میکنی؟
یادت رفته چند وقت پیش مدیر آپارات رو برای چی دستگیر کردن؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۰۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام
جان من، جامعه خیلی چیزا میگه
ملاک وضع قانون شرع و عقل هست.
الان در غرب جامعه تقاضای همجنس بازی داره.
اگر فکر نکنید و معیار وملاک صحیح نداشته باشید جامعه ما هم در آینده نزدیک از این تقاضا ها خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
الان مشکل همجنس گرایی که از هر ۱۰۰هزار نفر شاید دو نفر باشن... یا تورم.. یا فقر. یا گرونی. یا اجاره خونه که هر سال ۵۰ درصد میزارن روش قیمت قطعات خودرو...
France
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
خیلی واضح بود سطح فرهنگ هر استان چقدر تاثیر داره روی مخالف یا موافق بودن نماینده و اکثریت اون مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
و حضرت امام فرمودند اگر دیدید ملت موافق چیزی نیست اصلا آن را در مجلس طرح نکنید . شما وکیلید و در این صورت وکالت ندارید .
این را برای ملت تبیین کنید بد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
طرح صیانت تجاوز به حقوق مردم است !
این طرح برای جلو گیری از افشا ی حقایق و رو شدن دست متعدیان به حقوق مردم طراحی شده است .
افراط گرایی و باز گذاشتن دست نهاد های امنیتی در آن موج می زند.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۰۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
طرح را بررسی نکردم
اما همین الانم متاسفانه نهاد های امنیتی پا را از شرع مقدس فراتر میزارن که این وضعیت را داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اصلا طرح را خواندی که این را میگویی؟ داداش طرح صیانت خیلی هم خوبه برو مطالعه اش کن بعد نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۱۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اتفاقا من طرح رو خوندم و کاملا مخالف هستم چون جای ، جای اون داره از حق طبیعی تو برای دسترسی آزاد تو اینترنت جلوگیری میکنه
Netherlands
ناشناس
۰۵:۱۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ما شهید ندادیم که ایران بصورت دیکتاتوری اداره بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
بزرگوار اصلا متن طرح صیانت رو خوندی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا با کلمات بازی میکنید ؟ شما فکر میکنید مردم نمیفهمند . خیر قربان مردم آگاهند فقط رسانه ندارن اعتراضشون رو بیان کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
وقتی مردم با طرح مخالف هستند ، اصطلاحا نمایندگان چرا مصر هستند ؟ مگر اینها نماینده کی هستند ؟
معنا و مفهوم نماینده یعنی چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
کی گفته مردم با طرح صیانت مخالف هستند؟! اون مردمی که ناآگاهانه با این طرح مخافند دارن برای دشمن بازی میکنند ؛ این طرح خیلی برای کشور سودمند هست
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۱۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
جناب ناشناس که حتی جرعت نداری اسم خودت رو بنویسی ، اتفاقا اکثریت مردم مخالف این طرح هستن، اینکه یه تعدادی مثل شما هم موافق باشن هم وجود داره ولی تعداد شما موافقین به سختی 1 درصد این جامعه آماری میشه.
مردم هم ناآگاهانه مخالف نیستن بلکه کاملا آگاهانه و به دلیل بسته شدن محیط و ضایع شدن حقوق سیاسی و اجتماعی شون هست که دارن مخالفت می کنن.
این شما هستید که حاظر نیستید واقعیت رو ببینید.
این شما هستید که فکر میکنید اینترنت ابزار فساد هست.
این شما هستید که برای اینکه خودتون براحتی بتونید زیر گوش سرباز بزنید، به خبرنگار توهین کنید، اختلاص کنید و ... حاظر هستید تمام حقوق مردم رو زیرپا بزارید تا این طرح تصویب بشه. (هر کدوم از اینها بعدا میشه به اسم امنیت ملی و تو پیام رسان های داخلی درجا حذف میشه و ناشر اون بدبخت.)
آخرین اخبار