مدیر عامل فولاد زرند ایرانیان مطرح کرد؛

پروژه ای زیست محیطی با توان تولید برق در کارخانه کک سازی زرند

سهراب نژاد گفت: کارخانه خنک‌سازی کک در زرند، صرفا یک پروژه زیست محیطی است و ظرفیت خنک‌کنندگی کک داغ را با توان تولید ۱۴ مگاوات برق دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان-  عصر امروز  ۵ اسفند علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همراه زینی وند استاندار، شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و صادق زاده فرماندار زرند از مجتمع کک سازی و پالایشگاه‌های شماره دو فولاد زرند ایرانیان و  روند فعالیت کارخانه زیست محیطی CDQ مجتمع کک سازی این مجموعه از نزدیک  بازدید کرد. 

 ماشاالله سهراب نژاد، مدیر عامل شرکت فولاد زرند ایرانیان در این بازدید گفت: شرکت فولاد زرند ایرانیان بزرگ‌ترین زیرمجموعه هلدینگ میدکو است و این شرکت برای تولید محصول نهایی خود که همان فولاد است، معدن‌هایی از جمله زغال سنگ خمرود، سنگ آهن جلال آباد، معادن طبس و زغال شویی پابدانا را در اختیار دارد.

او گفت: برای نخستین بار در کشور، کارخانه خنک‌سازی کک متالورژی به روش خشک به همت شرکت هلدینگ میدکو در مجتمع کک سازی به بهره برداری رسید و این کارخانه صرفا یک پروژه زیست محیطی است که توان و ظرفیت خنک‌کنندگی کک داغ را با توان تولید ۱۴ مگاوات برق دارد.

بیشتر بخوانید: 



سهراب نژاد با تشریح نحوه عملکرد این سیستم می گوید: کک گداخته شده با حرارت هزار و ۱۰۰ درجه وارد مخزن CDQ می‌شود و با دمش گاز خنک نیتروژن، گرمای کک گرفته می‌شود و بدون هیچ تخریب زیست محیطی خنک می‌شود.

به گفته او در پروژه کک سازی زرند به صورت ویژه‌ای سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و اهمیت زیادی برای موضوع زیست محیطی قائل شدیم که  مهم ترین هدف راه اندازی این سیستم رفع نگرانی مجموعه شهر و مسئولان شهرستانی در خصوص آلودگی محیط زیست حاصل از خنک سازی کک است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار