سناریوی وقوع زلزله در شهر کرمان اجرا شد

بخش‌های بهداشت و درمان استان کرمان امروز به صورت دور میزی سناریوی پاسخ به وقوع زلزله در شهر کرمان و توابع را اجرا کردند.


باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - سناریوی زلزله فرضی از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه امروز صبح با فراخوان اعضای اصلی در مرکز عملیات اضطراری (EOC) دانشگاه‌های علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها و همچنین در مرکز فرماندهی حادثه (HCC) مربوط به بیمارستان‌های دانشگاهی و غیر دانشگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان آغاز شد.

دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان، رفسنجان، جیرفت، بم و دانشکده علوم پزشکی سیرجان، بیمارستان‌های نظامی، انتظامی، خصوصی، تامین اجتماعی استان، مراکز اورژانس پیش بیمارستانی و شبکه‌های بهداشت و درمان استان کرمان مشارکت کنندگان اصلی این تمرین دور میزی بودند.

در این تمرین ۲۸ مرکز عملیات اضطراری (EOC)، ۳۲ مرکز فرماندهی بیمارستانی و ۱۵ اتاق بحران در ۲۳ شهرستان استان کرمان به تمرین کارکرد‌های اصلی و کلیدی خود در زمان وقوع زلزله پرداختند.

مرور نقش ها، وظایف و برنامه‌های عملیاتی مرتبط با این سناریو یکی از اهداف برگزاری این تمرین بود.

مرحله نخست این تمرین با سناریوی زلزله در ساعت ۷:۳٠ دقیقه ۵ اسفندماه به بزرگی شش و سه دهم ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین اجرا شد.

قرار است مرحله دوم این تمرین در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به صورت عملیاتی و با حضور تیم‌های واکنش سریع درمان و پشتیبانی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان برگزار شود.

بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از برپایی بیمارستان سیار و پست‌های درمان پیشرفته (AMP) مستقر در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و بررسی تجهیزات آن‌ها پایان بخش این تمرین دور میزی بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.