ظرفیت تولید پنج هزار تن شیرخشک اسکیم پایه نوزاد در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت شیر خشک نوزاد چهارمحال و بختیاری گفت: این شرکت ظرفیت تولید سالانه پنج هزار تن شیر خشک اسکیم پایه نوزاد را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای خدایی گفت: با توجه به ظرفیت تولید سالانه پنج هزار تن شیر خشک اسکیم پایه نوزاد در استان و گرفتن پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو و پروانه استاندارد از سازمان استاندارد ایران، از دولت درخواست می‌شود تا از واردات شیر خشک اسکیم پایه نوزاد جلوگیری و ارز ۴۲ هزار ریالی این محصول را قطع کند.

نیاز کشور به شیر خشک اسکیم پایه نوزاد سالانه سه هزار تن است؛ پارسال افزون‌بر سه هزار تن از این محصول در شرکت شیر خشک نوزاد استان تولید شد که علاوه بر مصرف در تولیدات این شرکت، برای سایر شرکت‌های تولید کننده شیر خشک نوزاد هم ارسال شد.


بیشتر بخوانید


حدود چهار میلیون جعبه ۴۵۰ گرمی شیر خشک نوزاد برای سازمان غذا و دارو تولید و تحویل داده شد که حتی یک مورد شکایت مبنی بر بی‌کیفیت بودن شیر خشک نوزاد تولیدی شرکت شیر خشک نوزاد چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است.

براساس نمونه‌برداری از نمونه وارداتی و نمونه تولید شده در شرکت شیر خشک نوزاد استان، نمونه داخلی از لحاظ شاخص‌های کیفی و میکروبی از کیفیت بالاتری برخوردار بود.

در ۲ سال اخیر با سازمان‌های مختلف مکاتبه شده تا واردات این محصول جلوگیری تا از تولیدات داخلی استفاده شود.

علاوه بر پیگیری‌های انجام شده، اما نه تنها واردات محصول یاد شده قطع نشده بلکه ارز دولتی نیز به این محصول اختصاص یافته است و این کارخانه ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۰ هزار تن انواع محصولات پودری را دارد.

هم‌اکنون ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم در شرکت شیر خشک نوزاد استان مشغول به کار هستند.

این کارخانه یکی از واحد‌های نمونه صنایع شیر ایران و تولیدات آن شامل انواع محصولات شیر خشک نوزاد، غذای کودک، مکمل‌های ورزشی و شیر خشک اسکیم پایه نوزاد است.

پارسال به‌علت کیفیت بالای محصولات شرکت شیر خشک نوزاد پگاه استان، حدود ۷۰۰ تن انواع شیر خشک این کارخانه به کشور‌های افغانستان، سوریه، لبنان، ترکیه، عراق، ونزوئلا، کویت، پاکستان و یمن صادر شد.

این در حالی است که در نیمه نخست امسال بیش از یک هزار تن از تولیدات شرکت شیر خشک نوزاد استان به کشور‌های خارجی صادر شد.

از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خواست می‌شود در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت و پشتیبانی از تولید داخلی، از واردات شیر خشک اسکیم پایه نوزاد جلوگیری و در خصوص حذف ارز دولتی برای این محصول اقدام لازم را در دستور کار قرار دهند تا شاهد رشد و شکوفایی صنایع تبدیلی و تکمیلی دامپروری کشور و جلوگیری از خروج سالانه ۱۰ میلیون یورو ارز کشور باشیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار