شهروند خبرنگار سیستان و بلوچستان پیگیری کرد

دغدغه پروژه دیوار حفاظتی ساحلی کنارک حل می شود

در پی ارسال فیلم کوتاهی از یکی از شهروند خبرنگاران درخصوص ساحل خواری شهرستان کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان، موضوع را پیگیری کردیم.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - ساحل خواری در بندر کنارک استان سیستان و بلوچستان مشکلات فراوانی را برای صیادان به وجود آورده است.

 تصرف غیر مجاز از ساحل دریا یکی از مهمترین مسائلی که زیاد به گوش می‌رسد و برای مردم تازگی ندارد، اما  سواحل دریا که مکانی برای تفرجگاه شهروندان است عده‌ای افراد سودجو به بهانه‌های مختلف اقدام به ساحل خواری می‌کنند. این روز‌ها ساحل خواری در بندر کنارک استان سیستان و بلوچستان برای صیادانی که از این طریق امرار معاش می‌کنند دردسر ساز شده. 

متن پیام شهروند خبرنگار

سلام، ویدیویی که مشاهده می‌کنید مربوط به ساحل بکر، طبیعی و صیادی بندر کنارک، در سیستان و بلوچستان است که به بهانه ساخت دیوار محیط زیست دریا را تخریب و استحصال زمین از دریا را داشته باشند، طبق دستور ریاست جمهور محترم باید ۶۰ متر حریم ساحل آزاد شود، ولی متاسفانه اینجا رعایت نشده است، خواهش می‌کنم فریاد ما صیادان و شهروندان را به گوش مسئولین برسانید، این پروژه هم فاقد مجوز محیط زیست است.

شهردار کنارک در این باره می‌گوید: شهرداری طبق مصوبه کمیته ساماندهی سواحل که در سال ۹۷ به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان به تصویب رسیده، در حال ماموریت است.

به گفته‌  درویش بلوچ نیا، پس از بارندگی‌های ۳۳۰ میلیمتری یک ماه گذشته در جنوب استان سیستان و بلوچستان و تشکیل ستاد مدیریت بحران در منطقه، مقرر شد پروژه دیوار حفاظتی ساحلی هرچه سریعتر انجام شود تا درصورت تکرار بحران و همچنین طوفان‌های حاره ای، اگر دریا دچار سونامی شود، شهر و ساکنان آن دچار تهدید و خطری نشوند.

او می‌گوید: علاوه بر این موارد، ایجاد دیوار حفاظتی در مصوبات ستاد پیشگیری از جرائم و قاچاق مواد مخدر نیز هست و برای کاهش قاچاق‌های دریایی این دیوار باید ایجاد شود.

به گفته‌  شهردار کنارک این اقدام تماما برای ساماندهی امور در منطقه است و هیچ خسارتی به صیادان منطقه وارد نمی‌کند و این طرح، طرحی پدافندی برای شهر در برابر حوادث دریایی است و باید اجرا شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار